וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קשטן יודע מה הוא עושה"

16.11.2006 / 13:04

חלוץ העבר אלון מזרחי שאב עידוד ממשחקה של הנבחרת מול קרואטיה ומאמין בדרכו של המאמן. משה סיני הודף את הביקורות

ברני ארדוב

צילום ועריכה: אמיר לב

עוזר מאמן הנבחרת, משה סיני סיכם היום בראיון לגלי צה"ל את הפסד הנבחרת 4:3 לקרואטיה אמש (רביעי) באיצטדיון רמת גן: "אני אישית לא אוהב שערים מוקדמים, המוטיבציה יורדת ואתה נסוג לאחור והיריב מנסה להשוות, לראייה מה שקרה לנו ברוסיה שהם כבשו בדקות הפתיחה. זה קורה גם לנבחרות וגם לקבוצות. ראשית אנחנו צריכים לצפות במשחק, לראות איך הדברים התפתחו. לנתח אותו. להבדיל מקבוצה, בנבחרת יש לך זמן. המשחק הבא הוא רק בפברואר, עד אז נבדוק את עצמנו בצורה רגועה, בלי לחץ".

"נעמוד בלחץ התקשורתי", הוא הוסיף. "אני לא מבין איך כל פעם ממציאים משהו אחר, אין אחדות. סתם הולכים ומעבירים ביקורת עוקצניות, במקום שתהיה עניינית. לדעתי זו ביקורת קשה, היא מאוד מאוד הרסנית, עם מגמות. ושוכחים שזו לא קבוצה, זו נבחרת והיא של כולם. השחקנים עשו את המקסימום והראייה לכך שחזרנו אחרי פיגור, זה לא פשוט לחזור משלוש אחת. נקלענו ליום מאוד מאוד חלש הגנתית, עם יום בינוני שלנו לא היינו חוטפים ארבעה שערים".

לגבי משחק עם שני בלמים הוא אמר: "זו תפיסת העולם שלנו, אנחנו מאמינים בשני בלמים. כל אחד פועל לפי דרכו. גם בל נשכח שזה סך הכל הפסד ראשון של הנבחרת. גם עם שלושה בלמים בקדנציה הקודמת ספגנו שערים, אבל הצלחנו לחזור למשחק ורוב המשחקים סיימנו בתיקו. ההצבה של תומר בן יוסף לא הייתה טעות, התחשבנו במהירות שלו מול השחקנים המהירים של הקרואטים. מלבד הטעות של הגול, שזה חלק מהמשחק, הוא עשה בסך הכל את העבודה שלו בצורה טובה. זה לא נכון מבחינתנו להאשים שחקנים מסוימים, כמו מאמנים קודמים שהיו בנבחרת. לא שמעת לא את דרור ולא אותי מבקרים את השחקנים. אנחנו אוהבים אותם ומעריכים אותם".

"תמיד אחרי משחק אפשר להגיד טעיתי פה טעיתי שם. מבחינתנו עשינו את ההכנות המקסימליות. העברנו מסרים מנטליים ומקצועיים לשחקנים, אבל אנחנו לא יכולים לצפות כל דבר שמתרחש. יש טעויות, זה בני אדם, אף אחד לא צפה שבן יוסף ימסור לאחור ויהיה שער. אפשר להסתכל על החיובי, חזרנו למשחק, הבקענו שערים. זה סך הכל משחק אחד. אנחנו אמורים לשחק מול עוד נבחרות, ויהיו התרחשויות במשחקים וייתכנו הפתעות בהמשך. עדיין יש לנו סיכוי, אנחנו נעשה את המקסימום גם במשחק הבא, למרות שזאת אנגליה, וננסה לנצח את המשחק הזה"

על הסיטואציה של ניר דוידוביץ': "דוידוביץ' ישחק במשחק הבא של חיפה בליגה. מבחינתנו הוא שוער מעולה. זה לא נעים לקבל זריקה, גם אני סבלתי מזריקות. אם רוצים להקריב ויש מטרה לשחק עבור הנבחרת, אז עושים הכל. המצב היה נעים מאוד אם היה נאמר לדוידוביץ' בקבוצה שלו - אתה הולך ועושה הכל כדי לשחק, והצוות המקצועי והרפואי של הנבחרת כבר היה מחליט. זה היה עושה כבוד לניר ולחיפה, אבל לא עשו את זה, והדברים הגיעו מחיפה ועשו את שלהם. צריך להעריך אותו על זה שהוא היה מוכן לשחק".

"הסיכוי נראה לא ריאלי"

כוכב הנבחרת,יוסי בניון, התראיין אף הוא בגלי צה"ל ואמר: "אני מרגיש מאוכזב, אבל צריך להמשיך הלאה. ברגע שקיבלנו את המתנה בשער הראשון הייתה הרגשה שאנחנו הולכים לנצח, אני לא יכול להסביר את מה שקרה. הלכנו יותר מדי אחורה. זאת לא הייתה הוראה מדרור, הוא אפילו אמר לי להגיד לכולם לצאת קדימה, אבל משום מה לא הצלחנו לעשות את זה. אמרתי לשחקנים שלא נוכל להחזיק מעמד ככה, ואז בדיוק קיבלנו את השער. זאת הטעות המרכזית שעשינו, היינו צריכים לצאת קדימה ולגמור את המשחק".

"אתה לא יכול להגיד שאנשים לא רצו. אולי היה אפילו עודף רצון. היה הרבה לחץ, ויכול להיות שחלק מהשחקנים הופתעו מהאווירה מסביב. מבחינת היכולת לא תפקדנו. המשחק ההגנתי של כולנו היה חלש מאוד וזה הסיבה המרכזית שהפסדנו את המשחק. אני לא זוכר משחק כזה, שכולם תפסו יום חלש מאוד בהגנה. אבל אין מה לעשות, לומדים מטעויות וצריך ללמוד ולהמשיך הלאה".

לגבי הפציעה שלו לפני המשחק הוא אמר: "אם הייתי מרגיש שאני לא יכול לתפקד כמו שצריך הייתי מעדיף שמישהו אחר ישחק במקומי. הרגשתי טוב, ואם דרור היה רואה לנכון שאני צולע או משהו הוא לא היה מרכיב אותי. לא היה משחק גדול שלי, אבל זה לא בגלל הפציעה. מחצית ראשונה שיחקתי בצד שמאל ובקושי נגעתי בכדור. יצא ככה שפחות הייתי מעורב. מחצית שנייה שנכנסתי לאמצע הייתי יותר מעורב, היו לי כמה דקות לא כל כך טובות שאיבדתי כמה כדורים, בו נגיד שאני יכול לתת הרבה יותר, אבל יש ימים פחות טובים, ואני מבטיח שאני עוד אתן משחקים טובים בנבחרת".

לגבי הצבתו באגף במחצית הראשונה: "אני משחק איפה שהמאמן אומר לי לשחק. אני אוהב לשחק לא משנה לי איפה".

בניגוד לסיני בניון נשמע פחות אופטימי לגביי סיכויי ההעפלה של הנבחרת ליורו 2008: "אחרי ההפסד אתמול זה נראה לא ריאלי. קרואטיה כמעט הבטיחו את העלייה ואנגליה נמצאת כמה רמות מעלינו. אני כבר אמרתי שעד המשחק נגדנו הם יגיעו מוכנים, ועל הנייר הם הרבה יותר טובים מאיתנו. אנחנו צריכים לפחות לא להפסיד את המשחק נגד אנגליה ואולי לגנוב ניצחון חוץ נגד אחת הגדולות. אבל זה קשה מאוד".

האווירון: "קשטן יודע מה הוא עושה" (מאת לי בוץ)

24 שעות לאחר ההפסד של נבחרת ישראל לקרואטיה, חלוץ העבר של נבחרת ישראל, אלון מזרחי, הסביר לוואלה! ספורט מה לדעתו היתה הבעיה במשחק אתמול, מדוע דרור קשטן מאמן יותר טוב מאברם גרנט ולא ממש הבין מה כל הרעש סביב טוטו תמוז ועמית בן שושן.

"שיחקנו טוב מאוד בחלק ההתקפי וזה שהבקענו שלושה שערים מול נבחרת קרואטיה, שהיא הנבחרת המובילה בבית, זה אומר הכל", פתח מזרחי, "כל הקמפיין הקודם עם אברם גרנט לא הבקענו כל כך הרבה שערים".

"עשינו יותר מידי שטויות בהגנה וזה חבל. בתקופה שאני שיחקתי בנבחרת, לא היינו עושים טעויות כל כך קריטיות. גם בתקופה שלי היו טעויות, אבל לא כאלה וזה ההבדל בין הנבחרת של היום לנבחרת של אז. הטעות של תומר בן יוסף היא טעות שיכולה לקרות גם לשחקנים הגדולים ביותר, אבל זו לא טעות שעושים ברמות האלה. נבחרת קרואטיה אמנם נבחרת טובה, אבל היא לא כזאת גדולה כמו שעושים ממנה. אני חושב שאנחנו בהחלט יכולים לנצח עוד משחק או שניים בקמפיין ועלות לשלב הבא".

חלוץ העבר סבור כי הטענות כלפי קשטן בכלל לא במקום: "אולי האנשים שמעבירים ביקורת על דרור הם אנשים של אברם כי קשטן בסדר גמור, פשוט התכנית משחק שלו לא יצאה כפי שהוא תיכנן. הוא לא ציפה שנבקיע שער מיידי כבר בדקות הראשונות ואחרי השער השחקנים הלכו אחורה וקיבלו שער טיפשי. אני בטוח שזו לא היתה הוראה של קשטן לחזור אחורה כל כך מהר, וזו היתה הסיבה לכך שקיבלנו שני שערים, ששניהם מטעויות שלנו. לפחות עם דרור יש לנו התקפה, אצל אברם עד שהיינו מבקיעים שער היתה יוצאת לנו הנשמה".

האווירון לא מבין מה הסיפור סביב עמית בן שושן וטוט תמוז: "אני לא מבין מה כל הרעש סביבם, אולי הם עדיין לא בשלים לפתוח בהרכב הנבחרת. קשטן יודע מה הוא עושה ואם התכנית שלו היא לעלות אותם במחצית השנייה זה בסדר". על עמדת החלוץ בנבחרת, הוסיף מזרחי: "קולאוטי התעורר אתמול רק במחצית השנייה, כשהוא קיבל עזרה מאחרים. תמיד אמרתי שהוא יודע להבקיע שערים, זה לא מפתיע אותי. אבל אני חושב שגם פיני בלילי צריך להיות בנבחרת, כי ללגיונר תמיד יש מקום בנבחרת הלאומית. עם זאת, כנראה שדרור מעדיף את בן שושן ותמוז על פניו וזו החלטה שלו. כשקשטן ירצה שפיני ישחק, הוא יזמן אותו, כרגע אין סיבה להביא אותו בשביל לשבת על הספסל".

בלילי עצמו, אגב, העדיף שלא להגיב על אי זימונו לנבחרת של קשטן. "אין לי מה להגיד על הנבחרת", אמר בלילי, "אני עובד קשה פה בטורקיה, מתכונן למשחקים שלי ולא מעוניין לדבר על מה שקורה בישראל".

שחקן עבר נוסף של הנבחרת, אמיר שלח, שזכה לטקס פרידה מהמדים הלאומיים לפני פתיחת המשחק אתמול, סבור גם הוא כי הבעיה היא לא במאמן: "ההרכב של קשטן לא היה הרכב הססני ואני בטוח שקשטן לא נתן הוראה ללכת אחורה ולצופף את המשחק בצורה שהשחקנים צופפו אתמול. עובדה שאחרי שהקרואטים הישוו הנבחרת החלה לתקוף. אני פשוט לא מבין למה הם היו צריכים לחכות לשיוויון, איפה היה השחקן או השניים המובילים שיצאו וידחפו את הנבחרת קדימה? למה אף אחד לא ראה שזאת היתה הבעיה? זה בכלל לא משנה אם יש שלושה חלוצים או חמישה בלמים, מה שחשוב זה מה שעושים על כר הדשא. יכול להיות שהיה מקום לעוד חלוץ, ואני באופן אישי תמיד רוצה לראות שני חלוצים בנבחרת, אבל אפשר לעלות גם עם הרכב הגנתי שפתאום יתפוצץ על המגרש וישחק התקפי ביותר".

על משחק ההגנה החלש של הנבחרת, אמר בלם העבר: "המשחק ההגנתי שלנו היה רפוי ואין ספק שלא התעלנו על עצמנו בקטע הזה. תומר בן יוסף עשה טעות וטעויות קורות, לא קרה כלום. גם בלי הטעות של תומר הקרואטים היו מבקיעים, זה היה רק שאלה של זמן. אני לא חושב שהנסיון של אריק בנאדו או שמעון גרשון יכול היה לתרום לנו, למרות שאני חושב שאריק נמצא בכושר מצויין. יש קלישאה בכדורגל שאומרת שמי שלא משחק תמיד חסר, אבל אנחנו לא יודעים מה היה קורה אם גרשון ובנאדו היו משחקים. יש לנו מספיק בלמים טובים והמאמן הוא זה שקובע מי ישחק בהתאם לכושר שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully