וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק זוגות: ה-משחק

יובל גפן ועופרי בקר

16.11.2006 / 12:20

מישיגן - אוהיו סטייט (שבת, 22:30). חוץ מהמשחק הזה יתקיימו עוד משחקים, אבל למי באמת אכפת לקראת העימות הכי גדול בשנים האחרונות?

השבוע צפוי לנו משחק הפוטבול הכי גדול של השנים האחרונות, ויש שיגידו אי פעם. המדורגת 1 אוהיו סטייט בקאייז מארחת את יריבתה המושבעת המדורגת 2 מישיגן וולברינס. היריבות הזאת נחשבת כיריבות הכי גדולה במכללות, ואולי אף בכל הספורט האמריקאי, ובפעם הראשונה (מאז 1897) שתי הקבוצות מגיעות למשחק כמדורגות 1 ו-2 בהתאמה. למרות מספר משחקים מאוד מענינים בשאר הליגה, ובראשם הקרב על אליפות הפאק-10 בין אוניברסיטת קליפורניה לדרום קליפורניה, כל העיניים צפויות ללכת לקולומבוס, אוהיו, שם יתקיים הקרב ה-103 בין שתי הקבוצות.

עופרי בקר, אוהד מסור של מישיגן כבר למעלה מ-30 שנה, עשה לכבודכם מצגת מיוחדת הכוללת מצ'אפים בין שתי הקבוצות, במצגת הוא גם מחלק ציונים להרכבי הקבוצות. בהמשך, כרגיל בארץ הקודש, אנחנו ממשיכים עם הניחושים של כל משחק ומשחק. לפני שבוע עופרי ניחש 19 מ-22, ויובל 16 מ-22 מה ששם את המאזן השנתי של עופרי על 94-25 ואת של יובל על 90-29. פותחים מחזור (מה זה מחזור, בובה של מחזור).

וואו!

המדורגת 1 אוהיו סטייט נגד המדורגת 2 מישיגן

עופרי: וואו! וואו! ועוד מיליון פעמים – וואו!!!

הקרב הזה מעורר לי אסוציאציות מתחומי קרבות שונים בהיסטורית הספורט (שלא לומר ההיסטוריה הכללית) של העולם. מהטניס - ג'ון מקנרו מול ביורן בורג, מהשחמט - גארי קספארוב מול אנטולי קרפוב או פישר נגד ספאסקי, מהכדורגל – לפחות ברזיל נגד ארגנטינה בשלבים הגבוהים של המונדיאל, בקיצור – מלחמת העולם השלישית ומעלה. זה לא יהיה רק המשחק ה-103 בסדרה בין שתי היריבות הותיקות, זה לא יהיה רק משחק לעיני בערך 108,000 צופים, זה לא יהיה רק משחק על מי תלך למשחק האליפות הארצי, זה לא יהיה רק המשחק על אליפות הביג-10, וזה לא רק על היוקרה הרבה שתמיד עומדת על הפרק כששתי הקבוצות האלה נפגשות כבכל שנה במשחק האחרון של העונה הרגילה. זה הולך להיות המשחק שהטירוף לקראתו הוא הגדול ביותר שידע פוטבול המכללות ואולי אף הפוטבול בכלל מאז ומעולם. נקודה. בעצם סימן קריאה! ועוד כמה כאלה...

בפעם הראשונה בהיסטוריה שתי הקבוצות האלה מגיעות למשחק ביניהן כשהן מדורגות 1 ו-2 בכל הדירוגים הרשמיים (למעט דירוג המחשבים אגב, בו הבאקאייז מדורגים 3 ומישיגן 1). בילדותי באן ארבור, מישיגן, יצא לי באופן אישי להיות במפגש כזה. זה קרה בנובמבר 1973 במשחק שלפניו אוהיו סטייט דורגו 1 ומישיגן 4 (תיקו 10:10 מאוד מפורסם שגרם לעליית הבאקאייז לרוז בול בהצבעה מפוקפקת), ומצב זה חזר (רק ההיפך) בשנת 1997 אז ניצחה מישיגן 20:14, אך כאמור, מעולם זה לא היה המדורגת 1 מול המדורגת 2.

העבר הכל כך טעון של המפגשים בין הוולברינס לבאקאייז מספק המוני משחקים שהכריעו את גורל אליפות הביג-10, וגם את גורל אליפות הקולג'ים הארצית. מעבר לכך שפעמים אין ספור אחת הקבוצות למעשה קלקלה אליפות אפשרית ליריבתה בכך שניצחה אותה במשחק האחרון. כך שלמשחק הזה, הקבוצות, המאמנים, השחקנים, האוהדים, וכל מאן דהוא שפוטבול זורם בעורקיו, יגיעו בהייפ שפשוט אי אפשר לתאר כנראה במילים. צריך לחוות את זה לפחות פעם אחת כדי להבין ולהפנים.

מבחינת יחסי הכוחות על המגרש הבה נשווה את שתי הקבוצות במספר פונקציות ראשיות, שהן למעשה יקבעו ככל הנראה את תוצאת המפגש.

ההגנות:

מישיגן: ההגנה של מישיגן היא הטובה ביותר בקולג'ים נגד הריצה ולמעשה מאפשרת פחות מ-30 יארד בממוצע בריצה למשחק. הישג מדהים במיוחד כשמדובר בביג-10 שמשחק הריצה מהווה אלמנט מוביל בסגנון של רבות מקבוצותיו. קו הגנה קדמי חזק ומתוחכם במיוחד עומד שם, והמצטיינים והמובילים בו הם למאר וודלי, רונדל ביגס ואלן בראנץ' והם מסתייעים בליינבקרים לא פחות טובים בדמותם של פרסקוט ברג'ס ודייב האריס. ההגנה נגד המסירה קצת לוקה בחסר כבר מתחילת העונה, ואת עיקר התוצרת היריבות של מישיגן השיגו במשחק מסירות או בטריק פליי. כל זה עומד כעת על כתפיהם של הותיק ליאון הול הקורנרבק, וחבריו בסקונדרי. לעומת זאת דוקא ההגנה החזקה נגד הריצה היא שתיתן למישיגן סיכוי מול המשחק המדהים של טרוי סמית', שכן אם אוהיו סטייט לא תוכל לרוץ, המשחק שלה יהפוך לחד-מימדי ובשל כך יותר צפוי.

אוהיו סטייט: הגנה מעולה מול משחק המסירה המאפשרת צבירה של 5.5 יארד בסך הכל בממוצע לנסיון מסירה של היריב. בשורות ההגנה הזו מככבים ג'יימס לורינאיטיס ומלקולם ג'נקינס שלקחו יחד 9 אינטרספשנס העונה. בהגנה נגד הריצה הבאקאייז לא הרבה מאחורי יריביהם, אמנם הם מאפשרים 90 יארד ריצה למשחק, אבל גם זה הישג מצוין, ומול מישיגן המסתמכת הרבה על הריצה של מייק הארט זה יכול להיות משמעותי מאוד.

היתרון בקטגוריית הגנה: שוויון

קווטרבק:

מישיגן: צ'אד הני הוא לפי דעתי קווטרבק ממוצע, אולי ממוצע פלוס, לא יותר. הוא בר-מזל שיצא לו לשחק בתקופה בה מככבים לצידו רסיברים כמו מריו מאנינגהם, סטיבי ברסטון, ואפילו אדריאן ארינגטון, תגלית העונה במישיגן עד כה. ממוצע המסירות שלו למשחק לא מזהיר ועומד על 176 יארד ב 61% השלמה. יש לו 18 טאצ'דאונס ו-7 אינטרספשנס. יש לו מדי פעם משחקים טובים מאוד אך הוא לא המנהיג האידאלי. ויש לו מזל נוסף. למזל הזה קוראים מייק הארט. יכולת משחק הריצה הנפלאה של הבחור בסיוע ליין התקפה חזק, אתלטי וכבד בניצוחו של ג'ייק לונג, "מפלצת" בגובה 6 פוט ו-7 אינץ' (2.01 מ') ובמשקל 316 פאונד (כ 145 ק"ג), מאפשרת לצ'אד הני לגוון את משחק ההתקפה ולהפחית מעליו את הלחץ, מה שמאפשר לו למסור היטב לסוללת הרסיברים המדהימה שלו.

אוהיו סטייט: טרוי סמית' הוא כיום הקוורטרבק הטוב ביותר בקולג'ים. אולי אף שחקן הפוטבול הטוב ביותר אם ניתן להשוות לתפקידים אחרים. הוא נייד, קר רוח, מדויק, מתוחכם, אחראי, ולא פחות חשוב, מנהיג. יש לו כל התכונות שעושות קווטרבקים גדולים. גם המספרים שלו מעידים על כך. ממוצע של 200 יארד למשחק באויר, 26 טאצ'דאונס ורק 4 אינטרספשנס, ועל כל זה, נוסיף שהוא הופל בסאק רק 12 פעמים ב-11 משחקיו העונה. אם הוא לא יזכה העונה בהייזמן זו תהיה הפתעה.

היתרון בקטגוריית הקוורטרבק: אוהיו סטייט.

רסיברים:

מישיגן: נתמקד כאן ב"סופר" מריו מאנינגהם, כשרון ענק, יחסית צעיר (סופומור) שבדרך כלל מהווה כתובת למסירות העומק, ובסטיב ברסטון הותיק שבד"כ מקבל מסירות קצרות יותר, וגם מבצע את ההחזרה של בעיטות פאנט וקיק-אוף (בנוסף גם אדריאן ארינגטון וקארסון באטלר יכולים להשפיע על המשחק). הכשרון של סופר מריו התפוצץ השנה במשחקים הראשונים של העונה והוא צבר כבר 9 טאצ'דאונס לפני שנפצע במשחק מול מישיגן סטייט. הוא חזר לשחק מול בול סטייט ללא תרומה, ומול אינדיאנה כבר תפש שני כדורים אך כולם מקוים שלמשחק הגדול הוא כבר יהיה בכושר שיא מחדש. מאוד קריטי לוולברינס איזה סופר מריו יופיע בשבת. סטיבי ברסטון הוא שחקן של מהלכים גדולים בהחזרת בעיטות ו- Go to guy כשצריך חמישה עד חמישה עשר יארד. הוא זריז, חמקמק וחכם. אם יתן תוצרת בעיקר בספיישל טימס, זה יעזור מאוד למישיגן מבחינת field position.

אוהיו סטייט: כאן נתמקד באנת'וני גונזאלס, (כמקביל למאנינגהם) ובטד גין ג'וניור (כמקביל לברסטון), גם באוהיו סטייט ישנם בנוסף רסיברים מוכשרים כבריאן רוביסקי ובריאן הארטליין. גונזאלס הוא רסיבר יציב שנותן לקווטרבק שלו אפשרויות רבות הן בעומק והן בטווחים הקצרים יותר. טד גין ג'וניור הוא מה שנקרא explosive player וכל מה שנאמר על סטיבי ברסטון של מישיגן תקף גם לגביו.

היתרון בקטגוריית רסיברים: מישיגן

יתרון למישיגן במשחק הריצה

ראנינגבק מוביל:

מישיגן: מייק הארט. הבחור שכבר בעונה הראשונה שלו (לפני שנתיים) עבר את ה-1000 יארד בקלות, נפצע בשנה שעברה, אך מאז שהוא חזר הוא העלה את מישיגן במו רגליו על המפה מחדש. היארדים הרבים שהוא עושה לאחר מגע וההתלהבות שהוא מכניס למשחק ההתקפה של הקבוצה הם נכס ממדרגה ראשונה. הוא עושה טאצ'דאון כמעט בכל משחק שהוא משתתף, וכשהוא עושה מעל 100 יארד, מישיגן מנצחת. (15:1 הוא המאזן הרשמי של מישיגן במצבים אלה). הוא שחקן שגורם לכל הקבוצה לשחק בשבילו ויש ביכולתו להכריע את המשחק אם יגיע ביום טוב במיוחד.

אוהיו סטייט: אנתוניו פיטמן. הוא אולי עושה קצת פחות יארדים ממייק הארט אבל הוא מוכשר לא פחות ומהווה סכנה לכל הגנה, במיוחד לאור העובדה שהוא נעזר בליין התקפה מעולה שעושה עבורו את רוב העבודה. יש לו יותר טאצ'דאונס מלהארט ומדי פעם הוא גם מקבל מסירות קצרות מהם הוא עושה בממוצע כ-10 יארד כל פעם, בערך כמו הארט. אבל בניגוד להארט, ובשל הדומיננטיות של טרוי סמית', הוא לא כל כך הרוח והמנוע מאחורי התקפת הבאקאייז אך תרומתו אינה מוטלת בספק גם כך.

היתרון בקטגוריית הראנינגבק המוביל: מישיגן


מאמן:

מישיגן: לויד קאר. מאמן בעונתו ה-12, לזכותו אליפות אחת ב-1997 והוא שומר פחות או יותר על אחוז הנצחונות הגבוה של מישיגן כפי שהיה בימיו של בו שמבקלר (שאימן במשך 21 שנים מסוף שנות השישים ועד סוף 1989). אבל, אם כבר הזכרנו אגדות, אז לויד קאר הוא לא בו שמבקלר. אין לו הכריזמה הכמעט מיסטית, שיוחסה לשמבקלר. לאחר העונה הקודמת בה יצאה מישיגן בשן ועין ועם מאזן 7:5 שהוא חלש מאוד עבורה, כבר דיברו על פיטורין אפשריים של קאר, דבר שלא קרה במישיגן מזה שנים רבות. אולם השנה, לויד קאר הרים את הוולברינס מהקרשים ומספרים שבאמצעות טכניקות העצמה ששילבו גם הרבה פסיכולוגיה שהפעיל על שחקניו, בעיקר הותיקים שביניהם, הצליח לעזור להם להתגבר על החולשות שאפיינו אותם בשנה שעברה. והמאזן השנה אכן מדבר בעד עצמו.

אוהיו סטייט: ג'ים טרסל. מאמן בעונתו השישית בקבוצה לאחר שב-15 שנים קודמות אימן במכללת יאנגסטאון סטייט מדיביז'ן 1-AA . גם לזכותו נזקפת אליפות אחת, ב-2002, עונה בה סיימה אוהיו סטייט במאזן הנדיר 14:0 לאחר נצחון בסיום דרמטי במשחק האליפות מול מיאמי. בשלוש מתוך חמש עונותיו הקודמות הוא הביא את אוהיו סטייט למשחק בול יוקרתי וללא ספק הוא מהווה חלק ניכר מהצלחת הקבוצה. הוא מאוד שקול, ויש לו אבחנה יוצאת דופן בכל הקשור לכשרונות צעירים. בדומה להשוואה לבו שמבקלר האגדי שעשינו במקרה של מישיגן, ניתן לומר שטרסל הוא לא וודי הייז היריב המושבע של שמבקלר בשנות השבעים. אין לו את ה"רוע" והקשיחות הבלתי מתפשרת שהיתה להייז וגם לו לא מייחסים איזו כריזמה כמעט מיסטית שהיתה לוודי. יחד עם זאת הוא מנהל היטב את הקבוצה ושולט בה ביד רמה.

היתרון בקטגוריית המאמן: אוהיו סטייט.


כשלוקחים את הכל בחשבון: אני צופה שההגנות יהוו גורם מאוד דומיננטי במשחק הקשוח והאמוציונלי שיתפתח. החד-מימדיות שמישיגן יכולה לגרום להתקפת הבאקאייז יכולה לייצר איבודי כדור שיועילו לוולברינס. יתרון מוקדם במשחק ביותר מטאצ'דאון גם כן יהווה קרש קפיצה מבטיח אל הנצחון, למי שישיג אותו. התחושה שלי היא שבמישיגן, הדריכות, הנחישות וההתיחסות לכל משחק בנפרד ולגופו של עניין (תשכחו מהמשחק נגד בול סטייט כי במישיגן כבר למדו את הלקחים) הם הם שיכריעו את הכף. תוצאה חזויה: 13:17 למישיגן.

יובל: עופרי כבר עשה את כל העבודה בשבילי, ועשה את זה על הצד הטוב ביותר (ואפילו חילק את אותם הציונים שאני הייתי מחלק...) כל מה שנשאר זה להמר: 17:20 מישיגן

ויש גם משחקים אחרים

המדורגת 4 דרום קליפורניה נגד המדורגת 17 קליפורניה

עופרי: קליפורניה ההמומה צריכה להתאושש ומהר מהמפלה שספגה אצל אריזונה, כי מולה עומדת סגנית האלופה הגאה, שפתאום חלום האליפות נראה עבורה שוב קרוב לאחר שדורגה שלישית ב-BCS . לפי איך שהעניינים מתנהלים בשבועות האחרונים קשה מאוד לצפות אילו קבוצות נראה כאן על המגרש, האם את USC שהביסה את סטנפורד ואורגון, או את זו שהפסידה לאורגון סטייט? האם את קליפורניה שנוצחה באריזונה או את זו שניצחה את אורגון, שתי הוושינגטוניות, ו-UCLA ? חסרונו של עמנואל מודי ב-USC יכול להיות בעוכריה. בהמשך לרוח התוצאות מהשבוע שעבר, אני הולך כאן על ההפתעה. תוצאה חזויה: קליפורניה ב-3

יובל: הקרב על אליפות הפאק-10. בכל מחזור אחר זה היה יכול להיות ה-משחק. אבל הפעם הוא עומד בצילו של המשחק בין מישיגן לאוהיו סטייט. USC חזרה לעצמה בשבועיים האחרונים, והנצחון על אורגון בשבת האחרונה (כמו כן ההפסד של קליפורניה לאריזונה) הכניס הרבה רוח במפרשים של שחקני הטרוג'אנס. תוצאה חזויה: USC ב-7


המדורגת 7 ראטגרס אצל סינסינטי

עופרי: ראטגרס רק צריכה להיזהר מדבר אחד, האנגאובר. הנצחון הענק וההיסטורי מול לואיוויל יכול לסנוור שם כמה עיניים ולהרפות כמה שרירים. אני מעריך שגרג שיאנו, מאמן ראטגרס מבין את זה וכבר עובד עם שחקניו על העניין. תוצאה חזויה: ראטגרס ב-20

יובל: ראטגרס לא צפויה להתקשות מול סינסינטי, היא כבר הוכיחה שהיא על באמת לפני שבוע מול לואיוויל, ועד המשחק נגד ווסט וירג'יניה בעוד שבועיים אין לה שום סיבה לחשוש. תוצאה חזויה: ראטגרס ב-14


המדורגת 8 ווסט וירג'יניה אצל פיטסבורג

עופרי: המאונטנירס הוכיחו שלא נשברו מההפסד ללואיוויל וחזרו לעצמם עם נצחון משכנע על סינסינטי. סטיב סלייטון ופאט וייט בכושר מצוין ומנגד רק משחק פצצה של טיילר פאלקו, הקווטרבק של פיטסבורג יוכל לייצר כמות נקודות מספקת כדי לעבור את הכמות שתשים ווסט וירג'יניה. ההגנה של המאונטנירס לא תתן לו. תוצאה חזויה: ווסט וירג'יניה ב-17.

יובל: סטיב סלייטון ופאט וייט הם שניים שלא ניתנים לעצירה על ידי אף הגנה בליגה (טוב נו, אולי של לואיוויל, ומישיגן, ואוהיו סטייט...) אבל לא קבוצה כמו פיטסבורג תצליח לעצור את משחק הריצה הנהדר שלהם. אם עד לפני מספר שבועות חשבתי שפיטסבורג מסוגלת לתת פייט לווסט וירג'יניה, פתאום הגיעו שני ההפסדים לדרום פלורידה וקונטיקט והוכיחו שפיטסבורג היא לא מספיק חזקה בשביל הרמות האלו. תוצאה חזויה: ווסט וירג'יניה ב-21

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

תספרו את וייק פורסט

המדורגת 14 וייק פורסט נגד המדורגת 19 וירג'יניה טק

עופרי: וייק פורסט מוכיחים כל שבוע מחדש שצריך לספור אותם בתמונת ה-BCS . ההוקיז מוירג'יניה גם הם בתקופה טובה כבר כחודש, מאז ההפסד לבוסטון קולג'. צפוי משחק צמוד ואני הולך עם יתרון הביתיות. תוצאה חזויה: וייק פורסט ב-9.

יובל: משחק מאוד בעייתי. כבר מספר שבועות שוייק פורסט נותנת הצגות נהדרות, והתבוסה שהיא הנחילה לפלורידה סטייט בשבת האחרונה גרמה אצלי להרמת גבה (עד המצח!) אם זאת ולמרות הכל, אני אוהב את איך שוירג'יניה טק משחקת בשבועות האחרונים ואני אלך דווקא איתם. תוצאה חזויה: וירג'יניה טק ב-3


המדורגת 15 אובורן נגד אלבאמה

עופרי: שתי קבוצות שמאכזבות בתקופה האחרונה. ההפסד, אפשר לומר התבוסה, של אובורן לג'ורג'יה בודאי גרמה לזעזוע עמוק שם, אך שלא תטעו, ההבדל ברמות עדיין משמעותי ואובורן היא קבוצה טובה יותר מאלבאמה. קני איירונס חייב לחזור לעצמו עבור האוהדים ולפחות להכפיל אם לא לשלש את כמות היארדים לעומת המשחק הקודם (49 יארד בלבד ללא טאצ'דאון). כשממול ניצבת אלבאמה המוכה, זה נראה אפשרי. תוצאה חזויה: אובורן ב-21.

יובל: ההפסד של אובורן בשבת לג'ורג'יה חשף הרבה חורים דווקא בהתקפה שלה. ברנדון קוקס נראה כמו אחד שמוותר לעצמו כשקצת קשה, אחרי האינטרספשן השני הוא פשוט שיחק בלי חשק. הייתי הולך נגדם אבל ג'ון פארקר וילסון, הקוורטרבק של אלבאמה הוא אפילו יותר גרוע מקוקס. אבל אני כן אלך איתם כי למזלו יש לו את די ג'יי הול התותח, רסיבר שאני מאוד אוהב. אובורן לעולם לא הפסידה באלבאמה, הסטטיסטיקה הזאת הולכת להשתנות בשבת. תוצאה חזויה: אלבאמה ב-6


המדורגת 20 בוסטון קולג' נגד המדורגת 21 מרילנד

עופרי: איזה משחק. נכון, זה ממש לא דומה למישיגן-אוהיו סטייט, אבל מדובר בשתי קבוצות שמראות לאחרונה שהן ראויות להרבה כבוד ואילולא נכנסו קצת מאוחר לפוקוס היו בודאי מדורגות גבוה בהרבה. מרילנד נראית במומנטום יותר חזק. תוצאה חזויה: מרילנד ב-7.

יובל: עוד משחק מאוד קשה לניחוש. שתי הקבוצות נמצאות בתקופה נהדרת, ואצל מרילנד למעשה זו התקופה הכי טובה מזה שנים. הנצחונות על פלורידה סטייט, קלמסון ומיאמי מאוד הפתיעו אותי, אין ספק שהם קבוצה נהדרת. אבל בוסטון קולג' לא מפסידה בבית. הם שיתקו את וירג'יניה טק לפני מספר שבועות, וניצחו שם גם את קלמסון ו-BYU . אני אלך עם הביתיות. תוצאה חזויה: בוסטון קולג' ב-3

יתר התוצאות החזויות:

המדורגת 3 פלורידה – ווסטרן קרולינה: עופרי, פלורידה ב-48, יובל, פלורידה ב-40

המדורגת 5 ארקנסו – מיסיסיפי סטייט: עופרי, ארקנסו ב-25, יובל, ארקנסו ב-21

המדורגת 6 נוטר דם – ארמי:עופרי, נוטר דאם ב-30, יובל, נוטר דאם ב-21

המדורגת 9 LSU – מיסיסיפי: עופרי, LSU ב-13, יובל, LSU ב-24

המדורגת 10 לואיוויל – סאות' פלורידה: עופרי, לואיוויל ב-37, יובל, לואיוויל ב-28

המדורגת 12 ויסקונסין – בפאלו: עופרי, ויסקונסין ב-45, יובל, ויסקונסין ב-38

המדורגת 13 בויזי סטייט – יוטה סטייט: עופרי, בויזי ב-45, יובל, בויזי ב-14

המדורגת 16 אוקלהומה – ביילור: עופרי,אוקלהומה ב-17, יובל, אוקלהומה ב-21

המדורגת 18 ג'ורג'יה טק – דיוק: עופרי, טק ב-28, יובל, טק ב-21

המדורגת 22 טנסי – ואנדרבילט: עופרי, טנסי ב-11, יובל, טנסי ב-7

המדורגת 23 BYU – ניו מקסיקו: עופרי, BYU ב-10, יובל, BYU ב-21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully