וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל משחק הוא המשחק הכי קשה"

15.11.2006 / 21:04

ביינום על חובנטוד בדאלונה: "אנחנו צריכים להיות מוכנים לקראתם? שהם יהיו מוכנים לקראתנו". ספאחיה: "יש לנו יתרון בהתקפה"

עמי שומן

צילום ועריכה: דרור פיקלני

מכבי ת"א תעמוד מחר (חמישי, 20:45) בפני המשוכה הגבוהה הראשונה העונה ביורוליג - חובנטוד בדאלונה הספרדית, ששבה למפעל הבכיר לאחר 11 שנות היעדרות. בדאלונה מציגה סגל ארוך, מאוזן ומוכשר, הכולל בין היתר את רודי פרננדז הנהדר, אלמר בנט הוותיק ולובוש בארטון המגוון, וכן את ריקי רוביו בן ה-16, נער הפלא של הכדורסל הספרדי.

"צריכים לשחק קשוח"

מכבי מגיעה למשחק לאחר שלושה ניצחונות רצופים (ירושלים, רומא, אשקלון) ועם ביטחון רב. כל השחקנים כשירים ויעמדו לרשותו של המאמן נוון ספאחיה, למעט טל בורשטיין, שעדיין מתאושש מהפציעה בגיד אכילס. יכולתו הטובה של רודני ביופורד בשבוע האחרון עשויה להקנות לו מקום בחמישייה על חשבונו של סימאס יסאיטיס, שמעט נחלש. שתי הקבוצות ערכו הערב אימון מסכם בהיכל נוקיה, וכן את מסיבת העיתונאים המסורתית.

"בדאלונה נמצאת בכושר טוב. היא שיחקה מצויין בכל המשחקים ביורוליג ובליגה הספרדית עד עכשיו", אמר ספאחיה בפתח דבריו. "אני חושב שסגנון הכדורסל שלהם די דומה לשלנו ואולי זה יעזור לנו. אנחנו רוצים לשחק במגרש פתוח, ואני חושב שיש לנו יתרון בסט-אופנס בגלל הגבוהים שלנו. השחקנים הבולטים של חובנטוד הם רודי פרננדז ואנדרו בטס. שמעתי שאנדרו פצוע, אבל אני יודע שהוא כאן. אני לא יודע אם הוא ישחק או לא אבל אנחנו מתכוננים גם אליו. אנחנו לא שוכחים גם את אלמר בנט, בחור עם המון כישרון שבכל עונה מפתיע אותי מחדש עם הרמה הגבוהה שהוא מציג כל כך הרבה שנים".

רודני ביופורד, שאיפס את הידית מול אשקלון, נראה קליל הרבה יותר באימונים האחרונים, והערב הרבה להתבדח עם יתר השחקנים. "אולי עכשיו יש לרודני יותר ביטחון, אבל לא שיניתי כלום ביחס שלי אליו", הוסיף ספאחיה. "אמרתי לכם שהאמנתי בו ושכמאמן לא אוותר עליו. רציתי למצוא פיתרון שישאיר אותו במערכת, ועכשיו הכל נראה הרבה יותר טוב".

"כל משחק הוא המשחק הכי קשה", סיפר וויל ביינום. "יהיה מאצ'-אפ חזק ואני מחכה למשחק. הם משחקים מהר וזה בהחלט טוב לנו לשחק במגרש פתוח. אנחנו צריכים לצאת ולשחק קשוח, להישאר אגרסיביים בהגנה ולשמור על האינטנסיביות. אנחנו משתפרים ממשחק למשחק. אמרתי לכם שרודני הוא לא שחקן רע. הוא שחקן נהדר, הוא רק צריך להשתלב. אנחנו צריכים להיות מוכנים לבדאלונה? הם צריכים להיות מוכנים לקראתנו. אנחנו, בכל מקרה, תמיד מוכנים".

ליאור אליהו: "בדאלונה היא קבוצת יורוליג טובה עם המון שחקנים ברמה גבוהה. בשביל לנצח נצטרך לבוא בכושר טוב ומוכנים. הם נותנים לצעירים לשחק ואני לא חושב שיש פסול בכך. פרטיזן קבוצה שכולה צעירה. אני חושב שככה זה צריך להיות בסה"כ. בכל מקרה, מאוד חשוב לנו לנצח כאן בהיכל".

"נשחק מחר נגד קבוצה טובה מאוד", אמר מאמן חובנטוד, אאיטו רנסס. "המועדון שלנו לא שיחק ביורוליג בשנים האחרונות, אבל השנה עשינו את זה. זה קשה עבורנו לשחק בשני המפעלים, גם ביורוליג וגם בליגה הספרדית. החתמנו את דואניאס אחרי שנחתך מג'ירונה. לגבי רודי (פרננדז), אמרו לי שהוא יהיה מוכן למחר, אבל אני בספק אם זה נכון. הוא משתפר מיום ליום במצב הפיזי שלו, ואני מקווה שאם הוא לא יהיה כשיר מחר נקבל אותו במשחק הבא".

"מכבי היא קבוצה שונה מאשר בשנים האחרונות, אין ספק", המשיך רנסס, "אבל זה מובן כשאתה מחליף מאמן והרבה שחקנים. גם כך אני חושב שיש למכבי הרבה איכות. וויצ'יץ' שחקן מצויין, ביינום, אנחנו גם מכירים את אליהו ששיחק נגדנו בעבר כשהיה בגליל. המצב שלנו הוא לא מהטובים, אבל הדבר היחיד שאנחנו יכולים לקוות לו זה שהשחקנים שכן יכולים לשחק מחר ייתנו 100 אחוז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully