וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד של אחד הוא הרווח של האחר

15.11.2006 / 22:45

עירוני נהריה הביסה 71:98 את פלוישטי בניצוחו של ג'ון גילכריסט הנפלא, בזמן שהאקסית שלו, ראשל"צ, הפסידה לג'ירונה 76:66

עירוני נהריה ומכבי ראשון לציון הובסו שתיהן במחזור הראשון של היורוקאפ, וניסו להתאושש הערב (רביעי) במגרשן הביתי. לנהריה זה הצליח עם ניצחון 71:98 על פלוישטי הרומנית, לראשון פחות, עם הפסד 76:66 לג'ירונה הספרדית.

מכבי ראשון לציון להפתיע דווקא את המועמדת העיקרית לזכייה ביורוקאפ העונה, כשאירחה באולמה הביתי בגן נחום את ג'ירונה. הקבוצה הספרדית בנתה הרכב מנוסה שכולל את אריאל מקדונלד, בוטסי ת'ורנטון, גרגור פוצ'קה, דריל מידלטון, דאיניוס סלנגה ומארק גאסול, והמאמן שלה הוא סווטיסלאב פשיץ עתיר ההישגים. ג'ירונה מדורגת במקום השלישי בליגה הספרדית החזקה עם מאזן 2:5.

הקבוצה של גלעד כץ נתנה הערב הופעה מכובדת מול קבוצה עדיפה עליה בהרבה, אבל זה לא הספיק לה לניצחון. אריאל מקדונלד לא הראה שום סנטימנטים לקבוצה הישראלית והוביל את ג'ירונה לפער דו ספרתי במשך כמעט כל המשחק. למרות שהיו לראשון הרבה מאוד מצבים בהם היא הייתה יכולה להישבר ולוותר על המשחק, הכתומים גילו הרבה אופי ואפילו הצליחו ברבע האחרון לקזז את ההפרש עד לשש נקודות בלבד, אבל נכנעה לקבוצה הספרדית העדיפה.

גלעד כץ אמר בסיום: "החברה שלנו באמת השתדלו ורצו ושמרו כמו שצריך, רק שבכדורסל צריך גם לקלוע. האחוזים שלנו היו קטסטרופליים. זה מה שקורה ששני הזרים שלך לא מציגים את המשחק הטוב שלהם, אבל הם ניסו וזרקו זריקות סבירות. אסור לשכוח נגד מי שיחקנו, מי השמות שלהם ומה היכולות שלהם. אני מרוצה מהמאמץ והרצון של השחקנים שלי ואני הולך איתם עד הסוף. במשחקים כאלה השחקנים רוצים יותר מדי, מנסים יותר מדי, מנסים להתעלות ולפעמים זה מוריד אותם. היום זה לא צלח ילך פעם הבאה. אנחנו כבר מסתכלים ליום ראשון".

קלעו לראשון לציון: פטאר ארסיץ' 18 (9 ריבאונדים), אסף דותן ובריאן טולברט 11 כ"א, עודד שעשוע 7, גיא קנטור, איתי לב וחיים שמעונוביץ' 5 כ"א, ג'יימס וויליאמס 4 (13 ריבאונדים).

לג'ירונה: אריאל מקדונלד 21 (5 אסיסטים), חרמן גבריאל 11 (9 ריבאונדים), דריל מידלטון 10, מרינוביץ' 8, ויקטור סאדה 7, מארק גאסול 6, סן אמטריו וסאלנגה 5 כ"א, גרגור פוצ'קה 2 (8 ריבאונדים), קסלי 1.

מהלך המשחק

גלעד כץ עלה בחמישייה עם בריאן טולברט, גיא קנטור, איתי לב, ג'יימס וויליאמס ופטאר ארסיץ', וראשון מיד החלה ללחוץ על מובילי הכדור של הספרדים. ההגנה האגרסיבית עשתה את שלה וג'ירונה לא הצליחה לקלוע בקצב שבו היא רגילה. הבעיה הייתה שגם ראשון סבלה מאחוזים רעים מאוד מהשדה, ושתי דקות לסיום הרבע הראשון התוצאה עמדה על 13:9 בלבד לזכות ג'ירונה. בסיום הרבע הספרדים נתנו פוש בראשות אריאל מקדונלד והובילו בתום הרבע 20:12.

ברבע השני נתן ג'יימס וויליאמס תצוגת נפל של מגוון החטאות - דאנקים, זריקות חופשיות מתחת לסל וזריקות עונשין. למרות הכל גלעד כץ השאיר אותו על הפרקט, וראשון הצליחה לחזור מפיגור של 10 נקודות עד לפער של ארבע, 28:24 שתי דקות לסיום הרבע השני. אז ביצע ארסיץ', הקלעי הבולט בקבוצה עד לנקודה הזו עם שמונה נקודות, את העבירה השלישית שלו וירד לספסל. בלעדיו נפלה ראשון חזרה לפיגור דו ספרתי והמחצית הסתיימה בתוצאה 24:34 לג'ירונה.

עם פתיחת הרבע השלישי קלע בריאן טולברט את הנקודות הראשונות שלו במשחק, אבל אריאל מקדונלד והחברים שלו הגיבו בסדרת סלים שהעלתה אותם לפער שיא של 15 נקודות, 26:41. בהמשך ניסתה ראשון לחזור וללחוץ אבל פערי הרמות הלכו והתבהרו כשג'ירונה פתחה פער של 21 נקודות, 34:55. ארבע נקודות רצופות של ראשון הורידו ל-38:55 בסיום הרבע, אבל הספרדים סיכלו כל ניסיון לקאמבק של הכתומים, וחמש דקות לסיום עדיין הוליכו בפער נוח של 15 נקודות. בדקות האחרונות צלף אסף דותן שלוש שלשות ששמרו את ההפרש בתחום החד ספרתי, אבל ג'ירונה הייתה גדולה על ראשון בסיום וניצחה 66:76.

עירוני נהריה - פלוישטי 71:98

עירוני נהריה אירחה את אלופת רומניה, סי.אס.יו פלוישטי, והצליחה להשיג ניצחון ראשון במפעל בפער מרשים של 71:98. פלוישטי, שזכתה לפני שנתיים ביורוקאפ, הדהימה את נהריה בפתיחה ונראתה בדרך לניצחון חוץ גדול לאחר שכבר הוליכו ביתרון של עשר נקודות במחצית, אבל ברבע השלישי הפכו חניכיו של אריאל בית הלחמי את המצב על הפרקט מהקצה אל הקצה, והקבוצה הרומנית פשוט התפרקה.

מהלך המשחק:

נהריה פתחה את המשחק גרוע מאוד, והרומנים הובילו 7:15 לאחר חמש דקות. עד לתום הרבע ההפרש רק צמח והרבע הסתיים בתוצאה 11:27 לפלוישטי. ברבע השני חזרה נהריה בראשות עמית בן דוד ורביב לימונד וצימקה את הפער עד לשבע בלבד, אבל הרומנים ירדו להפסקה עם יתרון של 36:46.

לרבע השלישי עלו החניכים של אריאל בית הלחמי עם אנרגיות מחודשות, ודקות מצוינות של בן דוד וג'ון גילכריסט מחקו את כל הפיגור ואפילו פתחו פער נאה של שבע נקודות 47:53 לזכות נהריה. פסק זמן של פלוישטי לא הצליח לעצור את השטף של נהריה שהצליחה להגדיל את היתרון עד ל-12 נקודות, 55:67 בתום הרבע השלישי.

ברבע האחרון המשחק כבר היה חד צדדי לחלוטין, והרומנים פשוט הרימו ידיים בריצה אחרי נהריה. גילכריסט הנהדר ניצח על ההתקפה של בית הלחמי והנהריינים שייטו בדרך לניצחון קליל 71:98.

קלעו לנהריה: חואן מנדז 23 נקודות, ג'ון גילכריסט 21, עמית בן דוד 16, עידו קוז'יקרו 12, רביב לימונד 7, ברק פלג ו-ודרן ווקושיץ' 6 כל אחד, אורי יצחקי 5, אורי קוקיה 2.

קלעו לפלוישטי: סאשה אוקוקוליץ' 21 נקודות, דומיטרו קארוצאו 16,בויאן אובראדוביץ' 10, לבנטה סזיארטו ודאריוס הארגרובה 8 כל אחד, מילוס זיבאנוביץ' 4, רג'ינלד אליוט ואדריאן בלידארו 2 כל אחד.

ברק פלג שומר על פרופורציות

בסיום המשחק ברק פלג שמר על פרופורציות ולא הסתנוור מהניצחון: "אני שמח על הניצחון אך במחצית הראשונה לא שיחקנו טוב. התכוננו היטב לרומנים, אך כשלנו במחצית זו בביצוע. אני שמח שידענו להתנער לאחר ההפסקה ולנצח את המשחק. אנחנו חייבים לשמור על הבית". על אף 23 הנקודות של חואן מנדז ו-21 הנקודות של ג'ון גילכריסט, מי שנותן את הטון בנהריה מתחילת העונה, הם הישראלים, "זו הדרך הנכונה", אמר פלג, "אנחנו מזוהים עם הקבוצה, עידו ורביב הצטרפו והם חלק בלתי נפרד, ואנו הישראלים צריכים לחבר את הקבוצה ולא הפוך".

נהריה, שהשיגה ניצחון בכורה ביורוקאפ מול הרומנים, תארח בשבוע הבא את מובילת הבית אסטודיאנטס מדריד, אך קודם לכן יוצאת הקבוצה ביום א' למשחק חוץ, ראשון העונה, בכפר בלום נגד הפועל גליל עליון. "תמיד קשה לשחק נגד הגליל ואם אנחנו רוצים להצהיר כלפי הליגה לגבי העונה הקרובה, כדאי שננצח שם", סיכם פלג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully