וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרנסנס של רנסס

15.11.2006 / 12:45

עם פרננדז, רוביו והמאמן אאיטו רנסס, בדאלונה היא קבוצת העתיד של הכדורסל הספרדי. למזלה של מכבי ת"א, היא מגיעה ליד אליהו פצועה

רוסי, הולנדי, צ'כי, סקוטי, ברזילאי בעל אזרחות איטלקית, שני אנגלים, שני אמריקאים וארבעה ספרדים. זה יכול היה להיות פתיח לבדיחה טובה, אלא שמדובר במרכיביה של קבוצת הכדורסל חובנטוד בדאלונה, יריבתה הבאה של מכבי ת"א ביורוליג.

כולם שותפים

נדמה כי בדאלונה, תופעה ייחודית בנוף קבוצות הצמרת של הכדורסל הספרדי, מעניקה מימד חדש למושג רב תרבותיות. המאמן הוותיק אאיטו גרסיה רנסס קיבץ שחקנים מכל רחבי הגלובוס והרכיב קבוצה בצלמו, שמשחקת את הכדורסל האהוב עליו - מלחמה, שריטות ובעיטות לאורך 40 דקות, מתובלות בהרבה חילופים וברוטציה ארוכה במיוחד. בספרד קוראים לשיטה ההגנתית שהנחיל אאיטו בבדאלונה "קראטה-לחץ", ולא בכדי. ההגנה של בדאלונה היא השניה בטיבה ביורוליג עד כה, ומאפשרת ליריבות 66.3 נקודות בערב בלבד. מאפיין נוסף של הכדורסל הרנססי מצוי באיזון הנדיר - 11 שחקנים משחקים בין 29 ל-11 דקות בממוצע ביורוליג.

"לכל שחקן בסגל יש תפקיד מוגדר. בקבוצות אחרות חלק מהשחקנים היו יושבים רוב הזמן על הספסל ומרגישים כמו אאוט-סיידרים, אבל בבדאלונה כל שחקן תורם וכולם מרגישים חלק מהקבוצה", מספר העיתונאי הספרדי פראן מרטינז. זאת ועוד, הוורסטיליות של רוב שחקניה של בדאלונה מאפשרת לרנסס להציב אינספור הרכבים שונים על המגרש, ומקשה מאוד על היערכותן של יריבותיה. למזלה של מכבי תל אביב, שניים מהבולטים שבהם ייעדרו מהמשחק ביד אליהו.

בדאלונה בנויה על ארבעה שחקנים עיקריים: רודי פרננדז (21, 1.96), הכישרון המקומי הצעיר, שמוביל את קלעי הקבוצה עם 16.6 נקודות בממוצע, וייעדר מהמשחק ביד אליהו עקב פציעה; פצוע אחר הוא אנדרו בטס (29, 2.17) האנגלי, שלא ישחק בחודש הקרוב. הרכז הוותיק אלמר בנט (36, 1.83), שבילה שנים רבות בטאו ויטוריה ואף קלע שלשת ניצחון ביד אליהו בעונת 2001/2, שגם בגילו זוכה ביורוליג לקצת יותר מ-24 דקות בממוצע ומחזיר עם 11.6 נקודות ו-3.3 אסיסטים; ולובוש בארטון (26, 2.00), הפורוורד הצ'כי המגוון (12.3 נקודות, 4 ריבאונדים, 2.3 אסיסטים, 2.3 חטיפות).

שורת השחקנים המשלימים ארוכה. בקו האחורי ניתן למצוא את קפטן הקבוצה פאקו ואסקז (32, 1.90) בעל יד הנפץ, מארסלו חוארטס (23, 1.90), חבר הנבחרת הברזילאית, פראן לאבינה (29, 1.92) שהגיע ממנרסה הקטנה וריקי רוביו (16, 1.92), התקווה הגדולה של הכדורסל הספרדי והשחקן הצעיר ביותר אי פעם ששותף ביורוליג. רוברט ארצ'יבלד (26, 2.09), נווד כדורסל עם דרכון סקוטי שגדל והתפתח כשחקן בארה"ב, אנדרו סאליבן (26, 2.02), ששיחק בעבר בקבוצת הכדורסל של ניוקאסל (כן, יש דבר כזה), דימיטרי פליס (22, 2.03) הכישרוני וצ'רלי גיינס (25, 2.03), שנתן עונה נהדרת אשתקד במדי וילרבאן, תומכים בקו הקדמי. בעקבות מכת הפציעות בקו הקדמי (גם ארצ'יבלד בספק ליד אליהו) הוחתם השבוע הנפיל רוברטו דואניאס (31, 2.21 מ'), ששיחק אצל אאיטו בברצלונה.

אתמול היה טוב, יהיה גם מחר

בדאלונה היא אחת הקבוצות המצליחות ביותר בספרד, אף על פי שהיא מגיעה מפרבר תעשייתי ואפרורי של ברצלונה. היא מעולם לא ירדה ליגה; הניפה ארבע צלחות אליפות ושבעה גביעים; וכן שני גביעי קוראץ' ואליפות אירופה אחת, בפיינל פור 94' שנערך בת"א, תחת ז'ליקו אובראדוביץ'. העונה שבה בדאלונה ליורוליג לאחר 11 שנות היעדרות. היא זכתה בכרטיס לאחר שהעפילה לחצי גמר הפלייאוף הספרדי בעונה שעברה ונכנעה לאלופה הנכנסת מלאגה רק בחמישה משחקים. באירופה, זכו הקטלאנים בגביע היורופ-ליג של פיב"א.

היה זה שיאו של תהליך שהחל בקיץ 2004, עם הצטרפותו של אאיטו, האיש שהיה מזוהה עם ברצלונה והוביל אותה לתשע אליפויות. "רנסס בנה את הקבוצה המנצחת מהבסיס", מחמיא מרטינז. "הוא החתים בקיץ שעבר את בארטון ואת אלמר בנט, שהציג בעונה שעברה לפרקים ארוכים כדורסל מצוין ונחשב לאחד הרכזים המובילים בליגה, אם לא הטוב ביותר. הוא העמיד על הרגליים את אנדי בטס ונתן את המפתחות דווקא לרודי פרננדז הצעיר. בדאלונה שיחקה קשוח בהגנה, מהיר בהתקפה והחילופים הרבים הביאו לכך שכמעט ולא הייתה צניחה באינטנסיביות המשחק".

את העונה הנוכחית פתחה בדאלונה היטב, חרף מספר שינויים משמעותיים שערכה הקיץ (ג'סי יאנג ורנדי הולוקומב הוחלפו בגיינס ובסאליבן, אלכס מומברו ערק לריאל מדריד). "קיים עדיין הרבה מקום לשיפור, אבל גיינס משתלב היטב וסאליבן מזרים הרבה אנרגיות", מציין מרטינז. בליגה הספרדית הקשה ממוקמת בדאלונה במקום החמישי וביורוליג צמודה למכבי עם מאזן 1:2. במחזור הפתיחה הפסידה בדאלונה בבית לפנאתינייקוס בתוצאה 82:79 לאחר שהובילה לאורך כל המשחק. מרטינז: "חובנטוד הייתה מאוד לא מרוכזת, אולי בגלל כל האמוציות מסביב למשחק הזה והחזרה ליורוליג אחרי כל כך הרבה שנים".

מחלקת הנוער של בדאלונה נחשבת לאחת הטובות בספרד, ומתמחה בהקניית יסודות כדורסל מוצקים, טיפוח והכוונת כישרונות צעירים. רודי פרננדז הוא שחקן בית, כמוהו ריקי רוביו. גוסי גוזמן, כישרון צעיר נוסף מבית היוצר, משתפשף בליגה הספרדית השנייה וגם לו צופים במועדון עתיד גדול. מדוע, אם כן, דשדשה הקבוצה בשיפולי הטבלה בשנים האחרונות? בעיות כלכליות, כמובן. "בדאלונה נהדרת בתחום של הצעירים, אבל הרבה אי סדרים כספיים מנעו ממנה לשמור את הכישרונות אצלה", מסביר מרטינז. "רודי רק בן 21, וכבר אלוף עולם עם הנבחרת הלאומית והמנהיג של הקבוצה. הוא כבר לא בגדר הבטחה. הוא מזמן התחיל לקיים. לפני שנתיים הוא לקח את בדאלונה עד לגמר הגביע הספרדי נגד טאו. אני זוכר שגוזמן שלח לו באחד המהלכים האלי-הופ והוא סיים אותו עם הטבעה אחורית. רודי אתלט נהדר ושחקן יוצא מהכלל. עליו המועדון לא יוותר בקלות".

"ריקי רוביו הוא סופר סטאר גדול", מוסיף מרטינז. "הוא לא טועה, יכול לקלוע מכל מצב אבל מעדיף את המסירה. בגילאים שלו הוא בלי ספק השחקן הכי טוב באירופה, הן פיזית והן טכנית. הוא התקווה הגדולה של הכדורסל הספרדי, אבל אאיטו שומר עליו מכל משמר. הוא כמעט ולא נותן לו לדבר עם התקשורת, ומתעקש שישלים את הלימודים בין אימון לאימון. יש לריקי את הקסם. כולם מחכים לראות איך תיראה הקבוצה בעוד עונה או שתיים, עם רודי וריקי. זו חייבת להיות חוויה מיוחדת".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully