וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר: "עדיף לקנות מטוס מלממן קבוצה בליגת העל"

משה בוקר

15.11.2006 / 9:06

הבעלים של מכבי חיפה התבטא בדיון בכנסת בהמלצות ועדת ארידור לביטול הקצבות הטוטו לקבוצות. גם לוני לא מרוצה מהדו"ח

"יותר קל לי לקנות מטוס פרטי ולטוס בכל שבת לראות משחק בליגה האנגלית, מאשר לממן קבוצת כדורגל בארץ". הדובר: נשיא מכבי חיפה. האירוע: דיון בכנסת אצל השר איתן כבל בהמלצות ועדת ארידור. במוקד המלצות הוועדה ביטול העברת הכספים מהטוטו לקבוצות ליגת העל הנמצאות בידיים פרטיות.

בדיון, אותו יזמה יו"ר השדולה לקידום הספורט בישראל, ח"כ רונית תירוש, נכחו מלבד שחר גם אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות הבא, חזי מגן, הבעלים של בני יהודה, ולוני הרציקוביץ', הבעלים של מכבי תל אביב. יצויין שכל קבוצות ליגת העל וחלק מקבוצות הליגה הלאומית נמצאות בידיים פרטיות.

אם שחר היה ציני, הרציקוביץ' בחר להיות נחרץ ואמר לשר כבל: "במקום שהמחוקק יהיה הספונסר הראשי של שוק ההימורים הלא חוקי שמגלגל יותר מ-10 מיליארד שקל בשנה, רוצים לבטל את ההקצבות לקבוצות הכדורגל מהטוטו. שינוי חקיקה יביא ליותר הכנסות מהטוטו (המכניס רק מיליארד וחצי שקל בשנה, מ.ב). מועצת ההימורים משתמשת בשם שלנו, של הקבוצות ולכן לאיש אין זכות לומר שהטוטו נותן הרבה כסף לקבוצות".

לוזון קרא לשר כבל, המשמש כיו"ר ועדת שרים לביקורת המדינה, לזרוק את הדו"ח לפח. "המדינה נותנת לקבוצות בסך הכל שני מיליון שקל", אמר לוזון, "זה סכום קטן מאוד מהתקציב שלהם שנע בין 30 ל-120 מיליון שקל". לוזון גם ביקש להפחית את המס המוטל על כדורגלנים ישראלים או לבטלו בכלל. גם הרציקוביץ' הזכיר את עניין המיסוי והעלה את בעיית נטל השיטור במגרשים.

בסיום הדיון דנו כבל ולוזון בדרכים לסייע לספורט ולמנוע מהשר לאמץ את המסקנות במלואן.

כתבנו דוד מרואני מוסיף את תגובת הרציקוביץ' לתקרית המילולית בין, ג'ובאני רוסו, לעוזר המאמן, ויקי פרץ. "אלו דברים שקורים ומדובר בתקרית מינורית", הסביר לוני, "אני שמח שיש אדרנלין באימונים".

המלצות עיקריות של ועדת ארידור:

1. קבוצות ספורט בבעלות פרטית, כולל אלו שמנוהלות על ידי חברה או על ידי אדם המחזיקים בזכויות הניהול, לא יקבלו תקציב מהמדינה, כולל מהטוטו.

2. ייפסק הסיוע לקבוצות שמקבלות פחות מ-10,000 שקל בשנה. המשמעות: כ-2,000 קבוצות ספורט, מתוך 3,200 שזוכות לסיוע, לא יזכו עוד לתקציבים.

3. לא תינתן תמיכה לאלכ"ר (ארגון ללא כוונת רווח) הנשלט על ידי משרד ממשלתי. המשמעות: לא יועברו כספים למכון וינגייט ולהתאחדות בתי הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully