וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא שיחקנו חכם"

14.11.2006 / 20:00

דן שמיר שיתף את מאיר טפירו במשך 3 דקות בלבד, והפועל ירושלים הפסידה 68:66 לאקדמיק סופיה. את ההגנה המאמן דווקא שיבח

באווירת מתנ"ס ותחת ההד התקשורתי של הסכסוך בין ארקדי גאידמק לחברי ההנהלה שלה, הפסידה הערב (שלישי) הפועל ירושלים, במשחקה השלישי ביול"ב קאפ 68:66 לאלופת בולגריה, אקדמיק סופיה.

הסיפור של המשחק היה שוב מאיר טפירו. המתח בין הגארד הוותיק למאמנו, דן שמיר, כנראה הגיע לשיאים חדשים. אין דרך אחרת להבין את העובדה שלא רק שטפירו לא פתח בחמישייה, אלא שיחק 3 דקות בלבד, נזרק לספסל אחרי החטאה ונעדר מהמגרש גם כשירושלים לא מצליחה לקלוע סל פשוט.

ירושלים פגשה קבוצה בינונית, וזו עוד מחמאה עבורה, אבל נראתה אנמית ולא הצליחה להביא לידי ביטוי את היתרון האיכותי של שחקניה. המחצית הראשונה הסתיימה עם שוויון 32:32 ותקווה קטנה בלב הירושלמי ל-20 דקות טובות יותר בהמשך, אבל לא כך קרה. דן שמיר סבל ממחסור בכוחות התקפיים ומלבד נקודות של מריו אוסטין ולפרקים טימי באוורס, כל סל של חניכיו הגיע אחרי הרבה מאוד מאמץ.

ירושלים עוד חזרה ברבע האחרון, כבר הוליכה ב-5 נקודות, אבל הבולגרים קלעו 7 נקודות בפחות משתי דקות והשיגו ניצחון גדול מבחינתם, מסל של למונט ג'ונס, אקס ירושלים. בסיום 66:68.

מחצית ראשונה

הבולגרים פתחו עם 4 נקודות רצופות, אבל טימי באוורס ומריו אוסטין השאירו את חניכיו של דן שמיר במשחק. סופיה פתחה בהשלכת שלשות, שגם נכנסו, כשגאורגי צ'קובסקי משמש כמוציא הראשי לפועל. הירושלמים הצליחו לעלות ליתרון 10:11, אבל הבולגרים הגיבו ב-4 נקודות ומכאן הרבע הראשון התפתח כמשחק של חתול ועכבר. סופיה קולעת וירושלים מצמקת, ובסוף הרבע 17:20 למקומיים. העובדה הבולטת ב-10 הדקות הראשונות הייתה שמאיר טפירו לא רק שלא פתח, אלא גם לא ראה שניית משחק.

הרבע השני המשיך באותו כיוון. הקבוצה הבולגרית, שעם הזמן התגלתה כקבוצה מאוד מוגבלת, המשיכה להוביל, בעיקר בגלל החולשה של ירושלים ולא בזכות משחק מבריק שלה. הכדורים הלכו פנימה למריו אוסטין ואפילו מאיר טפירו ראה קצת מגרש, אלא שאחרי 3 דקות לקח זריקה פזיזה, החטיא, וישר נשלח בחזרה לספסל.

שתי הקבוצות קלעו באחוזים לא טובים, אבל שחקני אקדמיק הצליחו להשחיל שלשה פה ושם, וכל הזמן שמרו על יתרון מינימלי, כשרגע לפני המחצית הירושלמים משווים ואחרי 20 דקות לוח התוצאות הורה על 32:32.

מחצית שנייה

המחצית השנייה נתפחה עם סל של למונט ג'ונס, השחקן החשוב ביותר של הקבוצה הבולגרית, שקלע נקודה בודדת בחציו הראשון של המפגש. את הנקודות עבור הקבוצה הביתית עשו צ'קובסקי וריסטו סטפאנוב, שפתחו תחרות שלשות ביניהם, ומתיה סקלין הוותיק, שהגיע לפני יומיים לאקדמיק ונתן מאסה מתחת לסל. לקראת סוף הרבע התחילו הבולגרים לברוח, כשהקבוצה מהבירה הישראלית פשוט לא מסוגלת לייצר נקודות. ארז מרקוביץ' החטיא ונכשל בשמירה על סקלין, יוריצה גולמאץ הרבה להחטיא ותמאר סליי לא היווה פקטור. בסיום הרבע 45:49 לאקדמיק.

ברבע האחרון כבר השתנתה התמונה. ירושלים המשיכה לקלוע בקצב איטי, אבל שיפרה את ההגנה, עצרה את הבולגרים והצליחה לברוח ל-55:61. מריו אוסטין, שסבל מבעיית עבירות, חזר למשחק והמשיך לייצר נקודות. הניצחון של ירושלים נראה כמו הדבר הכי ברור באירופה הערב, אבל אז ירושלים הצליחה לפשל שוב. מספר זריקות רעות התווספו להגנה חדירה, הבולגרים קלעו 7 נקודות בתוך פחות משתי דקות, חזרו וניצחו 66:68.

סטטיסטיקה

לירושלים קלעו: מריו אוסטין 22, טימי באוורס 10, תמאר סליי 9 ו-7 איבודים, יוריצה גולמאץ 7 ו-7 ריבאונדים, מתן נאור וארז מרקוביץ' 5 כ"א, אד קוטה, מאיר טפירו, גיא פניני ודרור חג'ג' 2 כ"א.

לאקדמיק: גאורגי צ'קובסקי 21 (5 מ-7 ל-3) ו-8 ריבאונדים, ריסטו סטפאנוב 16, מתיה סקלין 15 ו-10 ריבאונדים, למונט ג'ונס 7 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, טודור סטויקוב 5, גאורגי דוידוב ולמונט בארנס 2 כ"א.

שמיר: "שיחקנו לא חכם"

לאחר המשחק אמר דן שמיר לאתר הרשמי של הפועל ירושלים: "שיחקנו לא חכם בדקות האחרונות. זה הביא לאיבודי כדור ולהחטאות. אנחנו מאוכזבים מאוד כי בהגנה עשינו את הדברים הנכונים ברוב המשחק."

מתן נאור הוסיף: "רצינו לחזור עם ניצחון והיינו קרובים. זאת תחושה קשה מאוד להפסיד ככה, במיוחד אחרי ששלוש דקות לסיום, המשחק היה בשליטתנו. כל משחק מעכשיו יהיה מאבק קשה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully