וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקווים לטוב, מתכוננים לרע

אחרי ראיון ההתנערות של גאידמק, בירושלים עסקו ביממה האחרונה בשידור "עסקים כרגיל". באותה עת טוענים שם "זה לא אנחנו, זה הוא"

ארקדי גאידמק התלונן אתמול ב"ספורט הארץ" על היחסים עם הנהלת הפועל ירושלים ודני קליין בראשה, בגלל הסרבנות והסחבת בהעברת הבעלות על המועדון לידיו. אלא שמסתבר שלפי גרסת גורמים בקבוצה, המחלוקת בין הנהלת ירושלים והאוליגרך המזגזג בדעותיו אינה סובבת כלל סביב שאלת הבעלות. בירושלים טוענים שעוד בשלהי העונה שעברה התכנסה הנהלת העמותה שמחזיקה בכל אחוזי הבעלות על המועדון, כשקליין בראשה, ואישרה את העברת 90% מבעלות הקבוצה לידיו של גאידמק.

העמותה ולקליין הציבו אז מספר תנאים בפני גאידמק, "תנאים לא שווי כסף" כפי שמגדירים אותם במלחה: הקבוצה תמשיך להיקרא "הפועל" ולא "בית"ר" או כל שם אחר, ומשחקיה לא יועברו מירושלים - כל אלה כדי לשמור על הצביון והאופי של הפועל ירושלים כפי שהכירו אותה אוהדיה מאז ומתמיד. התנאים האלה עיכבו את חתימת ההסכם בין הקבוצה וגיידמק, כשעם הזמן הפך העיכוב לנתק חלקי בין קליין והמיליארדר, שתקשרו בעיקר דרך מתווכים.

בירושלים טוענים שהעמותה, וכמוהה גם קליין, ממשיכים לתמוך בהעברת 90% מהבעלות לגאידמק גם היום, ואומרים שהאוליגרך הוא זה שהוציא את הענינים מפרופורציה בימים האחרונים, לדבריהם הרבה בגלל הסערה התקשורתית. לשאלה אם המשך העסקתו של קליין כיו"ר תחת בעלותו של גאידמק הוא תנאי נוסף לקיום התקשרות,לא התקבלה תשובה ברורה.

בימים האחרונים שחרר קליין הצהרות אפוקוליפטיות לגבי העתיד של ירושלים. "אנחנו נתרסק", הוא אמר, כשנשאל מה יקרה אם גאידמק לא יעביר לקבוצה את אותם 5 מיליון דולר שהבטיח להעביר בקיץ (ככל הידוע הוא העביר עד כה כחצי מליון דולר בלבד). כשקליין דיבר על התרסקות, הוא כוון לחוזים הגבוהים עליהם חתמה ירושלים מול שחקניה (כ-800 אלף דולר למריו אוסטין למשל), חוזים שבהם לא תוכל לעמוד, כשפיני גרשון ואולימפיאקוס כבר אורבים לשלל מעבר לפינה.

האם אכן כך פני הדברים? למראית עין, נראה שקליין משדר מצוקה אמיתית, שכן גירעון תקציבי של 5 מיליון דולר אינו עניין של מה בכך. אלא שאותות הרגעה שודרו אתמול מסביבות המועדון. קליין, כידוע, שמר בצד ליום גשום מספר לא ברור של מיליוני דולרים מהסכום שגאידמק העביר לירושלים עוד בעונה שעברה. בירושלים הבהירו שמדובר אמנם בפחות מחמישה, אבל ההנהלה ומקורביה שמסייעים בגיוס ספונסרים (למשל אהרון פוגל והפרסומאי אייל חומסקי) יצליחו לכסות את הבור שישאיר גאידמק במידה ויחזור בו מהבטחתו. כמו כן הבטיחו ששום שחקן לא ישוחרר מהסגל, עם או בלי הכסף מגאידמק, והביעו אמונה בכך שהאוליגרך לא ירצה להרוס את תדמיתו אחרי שנתן מילת כבוד, ולכן יעביר בכל אופן את הכסף.

כך או כך, בירושלים טוענים שהפיצוץ יצא מכלל פרופורציה, ושייתכן שבקרוב תיערך פגישה בין קליין וגאידמק בה יבהיר היו"ר שוב שהוא והעמותה מוכנים להעביר 90% מהבעלות לגאידמק תחת התנאים שהוזכרו.

אלא שבגזרת גאידמק מתייחסים בביטול לטענות אנשי ירושלים, ומאמינים שמדובר ב"תירוצים שנועדו להתחמק מהתחייבויות ולהסית את האש מהאמת". בסביבתו של גיידמק הבהירו אתמול שאין בכוונתו להפוך את הפועל לבית"ר או לא לשחק בירושלים, והוא אינו מציב תנאים כאלו. גאידמק, כך נטען, פשוט סבור שירושלים לא באמת מתכוונת להעביר לו 90% מהבעלות על הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully