וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד שיעור מהפרופסור?

שגיא ניר

12.11.2006 / 15:25

אחרי הקיץ הטראומתי של הנבחרת באולם בסופיה, תפגוש שם ירושלים את אקדמיק סופיה ולמונט ג'ונס (שלישי, 18:00)

שבועיים אחרי המפגש המרגש עם קלי מקארתי, שהוביל את חימקי מוסקבה לניצחון על הפועל ירושלים, יוצאים האדומים לסופיה, כדי לפגוש אקס אחר, למונט ג'ונס, רכז אלופת בולגריה אקדמיק סופיה בשנים האחרונות (שלישי, 18:00, ערוץ 1).

על פניו, נראית סופיה כאחת משתי הקבוצות החלשות בבית. פרט לג'ונס, שכמנהיג קבוצת האקדמיה של סופיה זכה לכינוי "פרופסור", משחקים בקבוצה שלושה זרים אמריקאים אלמוניים יחסית, כשהצוות הבולגרי מחוזק בשני שחקנים מקדונים. עם זאת, מאזנה של אקדמיק ביול"ב קאפ, שלוש הופעות בשמינית הגמר בשלוש הופעותיה במפעל, הופכות את הקבוצה לעוד מוקש שעומד בפני הירושלמים בדרך לשלב הבא. החזרה לאולם האוניברסיאדה בסופיה, בו נחלה הקיץ נבחרת ישראל את אחד משני ההפסדים המבישים לפורטוגל, ודאי לא תוסיף לביטחון.

למונט ג'ונס (1.83 מ') הוא, כאמור, המנהיג הבלתי מעורער של אקדמיק סופיה. בגיל 34, ואחרי קריירה אירופית ששיאה בירושלים ובגליל, יהווה ג'ונס את המדד להצלחת האלופה הבולגרית בארבע השנים האחרונות. ההופעה שלו במשחק הניצחון על אוסטנד במחזור הראשון (20 נקודות, 10 אסיסטים ו-5 חטיפות) מוכיחה כי טרם נס ליחו.

לצידו של ג'ונס מתייצב השוטר הבולגרי טודור סטויקוב (29, 198), מלך הסלים הזמני של היול"ב קאפ מאז היווסדו, שחזר מעונה אחת בוולנסיה הספרדית. הידית הבולגרית עבדה נהדר מול הבלגים (22 נקודות), קצת פחות בהפסד בברלין לאלבא בשבוע שעבר (9 נקודות ב-3 מ-10 מהשדה). את הקו האחורי של אקדמיק משלים ריסטה סטפאנוב (23, 198) המקדוני, שהגיע מרבוטניצקי עם המאמן עם המאמן מרין דוקוזובסקי (46) לפני שנתיים. אותו דוקוזובסקי עזב הקיץ את הקבוצה, אך חזר חיש מהר לאייש את העמדה.

מתחת לסל הבולגרי תפגוש ירושלים חבר מוכר, גיאורגי צ'קובסקי (25, 202) המקדוני, שהתעלל הקיץ בנבחרת של צביקה שרף בזכות הפיסיות והיד מחוץ לקשת. צ'קובסקי לא פתח טוב את העונה האירופית שלו, אך יזכה לגיבוי מהסנטר האמריקאי דמוניקו בארנס (28, 208), שחקן הגנה מצוין וחוסם לא רע, שמהווה איום לא משמעותי מבחינה התקפית.

הספסל של אקדמיק אינו מהעמוקים, אך מונה שני אמריקאים נוספים: הפורוורד תומאס מובלי (25, 197) שהגיע מריאטי מהליגה האיטלקית השניה והגארד טאליק בראון (24, 186) מקרשיאקה הטורקית. לידם יושבים סנטר נבחרת בולגריה בויקו מלאדנוב (25, 212), המחזיק גם באזרחות סרבית, הפורוורד גיאורגי דווידוב (30, 204), הרכז הצעיר אסן ווליקוב (20, 187), שנחטף מפינאליסטית הפלייאוף הבולגרי צ'רנו מורה וורנה, ושבדאר קוסטוב (18, 190), מלך הסלים של אליפות אירופה לנוער.

אחרי הפספוס מול חימקי וההתאוששות מול סיינה, רק ניצחון ישאיר את ירושלים בתמונת שני המקומות הראשונים, רחוק ככל הניתן מהמוקש הבולגרי. אקדמיק סופיה, עם 15 תארי אליפות ושישה גביעים מקומיים, תישאר ככל הנראה בקרוב רק עם המאבקים בזירה המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully