וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירייה ששיתקה את מיאמי

יהושע שגיא, סן פרנסיסקו

12.11.2006 / 10:25

אלמוני ירה בבריאן פאטא, שחקן מיאמי הוריקנס, בלי סיבה נראית לעין. ובמכללה כבר חשבו שיותר גרוע מהעונה שלהם לא יכול להיות

חמש יממות חלפו מאז ירה אלמוני בבריאן פאטא, 22, דיפנסיב ליין-מן בקבוצת הפוטבול של אוניברסיטת מיאמי, ועדיין אין קצה חוט לפיתרון הפרשה. פאטא נורה ביום שלישי בשעה שבע בערב שעון פלורידה, בצרור לראשו במגרש החניה הצמוד לקומפלקס המגורים של הקמפוס, במה שנראה כמו חיסול חשבונות אופייני בעולם התחתון של מיאמי. אלא שפאטא לא היה עבריין, ואפילו לא היה לו רקע פלילי, כמו לרבים מחבריו הספורטאים המגיעים מהסלאמס. "לבן שלי לא היו יריבים. הוא הלך, הוא הלך", התייפחה האם ג'אנט פאטא מול המצלמות.

רק שעתיים קודם לכן, ביום שלישי אחר הצהריים, השתתף פאטא באימון קבוצתו והיה, כהרגלו, במצב רוח מרומם. "כל הקמפוס הכיר את בריאן או לפחות שמע עליו", מספר חברו לקבוצה הליין-בקר ג'ון ביסון, "הוא תמיד בלט. בזכות ההישגים, בזכות האישיות או בזכות התספורת המיוחדת שלו".

פאטא סיים את האימון, התרחץ, ועשה דרכו חזרה לחדרו שבקומה השנייה בקומפלקס המגורים "קנדל", במרחק קצר ממגרש האימונים של הקמפוס. אלא שלחדרו הוא כבר לא הגיע. משטרת מיאמי ביקשה שלשום לפזר את השמועות על התקדמות משמעותית בחקירת הרצח. "נודע לנו שמדברים על כך שביצענו מעצרים בפרשה", אמר דובר המשטרה, "זה פשוט לא נכון. אין לנו כל מידע חדש ואיש לא נמצא בחקירה".

למד קרמינולוגיה

פאטא (1.95 מ', 127 ק"ג) היה שחקן השנה הרביעית בהוריקנס, קבוצה נחשבת ועתירת הישגים בקולג' פוטבול, והיו לו סיכויים מצוינים להיבחר בדראפט הקרוב של ה-NFL.

"אני זוכר את היום בו ביקרתי בביתו כאשר חתם על כניסה לאוניברסיטה", נזכר השבוע מאמן ההוריקאנס, לארי קוקר, "אמא שלו היתה כל כך גאה שהוא ילמד לתואר. בריאן היה בחור עם חיוך תמידי על השפתיים, אחד שנעים להמצא בחברתו". לעג הגורל: פאטא למד קרימינולגיה וחלם להיות סוכן FBI אחרי שיגמור עם הפוטבול.

ביום הרצח של פאטא, ישב אנטוני וולשלגר, הסנטר של ההוריקאנס, במסיבת עיתונאים ונצלב על העונה הגרועה של הקבוצה. אחרי שנפרטו הסיבות שהביאו את ההוריקנס לגרור ארבעה הפסדים בשלב כה מוקדם של העונה (הפתיחה הכי גרועה מאז 1999) - פציעות של שחקנים פותחים רבים, השעיית שחקן מפתח בגלל שנעצר בחשד לתקיפה מינית ותגרה מכוערת בין שחקני ספסל - נשאל וולשלגר "מה עוד כבר יכול להשתבש העונה?". וולשלגר לקח אוויר ואמר: "לא אענה על זה. תמיד כששואלים דבר כזה, קורה עוד משהו". אמר וחזה את הנולד.

לחבריו של פאטא היה קשה מאוד להתאמן השבוע לקראת המשחק מול מרילנד (שהסתיים בניצחון של מרילנד 13:14). המאמן קוקר ערך הצבעה בין השחקנים. מי מעוניין לקיים את המשחק ומי מעוניין לדחות אותו. השחקנים הצביעו בעד קיום המשחק. "הלילה שבו מת פאטא ייחרט בלבבות כולנו לעד", אמר קוקר, "אבל עם כל הכאב, עלינו להמשיך. אני בטוח שזה מה שבריאן היה רוצה שנעשה. לא נורא להפסיד, העיקר שנשחק. הפסד בספורט אינו טרגדיה. מותו של בריאן הוא טרגדיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully