וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מנצחים את קרואטיה?

עוזי דן ודרזן קרוסלי, זאגרב

12.11.2006 / 10:13

להיזהר מ"הראש והרגל", לתקוף מהצד של "המגדל". כך אמור להיראות דו"ח הריגול שקיבל קשטן לגבי קרואטיה. אל תגידו שלא אמרנו

1> המערך

סלאבן ביליץ' היה שחקן הגנה, אבל כמאמן הוא נוקט בגישה התקפית ולא מתבייש בזה. השינוי התפישתי הזה התחולל גם בהשפעת חברו הטוב מילדות, ששיחק אתו בנבחרת ועכשיו משמש "יועץ מיוחד" - כלומר עוזר מאמן לכל דבר, פשוט בלי תעודה - רוברט פרוסינצ'קי.

למעט טיולים קלילים, כמו משחק ביתי נגד אנדורה (שלושה חלוצים), ביליץ' לעולם יעלה עם שני חלוצים. גם אם מדובר ביריבות קשות כמו אנגליה, גם אם מדובר במשחקי חוץ. 4-4-2 זה המערך שלו וגם ביום רביעי זה לא אמור להשתנות.

קרואטיה נהנית מהגנה טובה, קישור יצירתי וצמד חלוצים מסוכנים. היא עוד לא ספגה שער בטורניר המוקדמות ועשתה בית ספר לאנגליה. הנבחרת הזאת יודעת ללחוץ ועושה זאת, אם כי הרבה פעמים רק במרכז המגרש.

החדשות הרעות: הקרואטים יודעים ללחוץ על כל המגרש, מאורגנים, מסודרים ובעלי כושר גופני מצוין.

החדשות הטובות: אף אחד לא לוחץ 90 דקות, גם קרואטיה נרגעת אחרי 30-40 דקות. חוץ מזה, ביליץ' באמת חושש מהמשחק בארץ, מההברקות של יוסי בניון ומיכולת ההבקעה של מי שהוא קורא לו "הארגנטינאי המסתורי" (רוברטו קולאוטי).

נקודה למחשבה: אין לקרואטיה ג'וקר שביליץ' יוציא לפתע מהשרוול. לנו אולי יש.

2> ההתקפה

אפשר לקרוא להם הגבוה והנמוך, הבהיר והכהה, הקדמי והאחורי, הראש והרגל. הברזילאי המתאזרח דודו (אדוארדו דה סילבה), שמקומו בהרכב מובטח, הוא השני במשוואה - נמוך יחסית, שליטה מעולה בכדור, טכניקה, כדרור וחוש סיום. הוא משחק מאחורי החלוץ המרכזי, שיהיה מלאדן פטריץ' או איבן קלאסניץ' - שניהם גבוהים, בעלי משחק ראש מצוין, ורסטילים וקשוחים.

החדשות הרעות: דודו בכושר מעולה - תשעה שערים בשמונה משחקי ליגה, כולל צמד באחרון, ושערים נגד איטליה ואנגליה. גם פטריץ' לא מפגר אחריו - תשעה שערים בשבעה משחקים בפ.צ. באזל, ורביעייה היסטורית נגד אנדורה. החבר'ה יודעים להבקיע, גם אם הם לא מול שער ריק.

החדשות הטובות: טל בן חיים מתמודד בהצלחה נגד חלוצים יותר טובים באנגליה.

נקודה למחשבה: לאור הבעיות של ישראל בכדורי גובה ברחבה, יש לעלות עם בלם גבוה (תומר בן יוסף).

3> ההגנה

לא סתם שני הבלמים משחקים בקבוצות איטלקיות גדולות, הם נראים כמו בלמים איטלקים - שורפים שטחים, נחושים, קשוחים, רגועים ונותנים ביטחון לכל החלק האחורי. דאריו סימיץ' כבר שנים במילאן, רוברט קובאץ' היה בבאיירן ועכשיו ביובה, שיכולה היתה לתת לקנווארו ללכת, גם כי יש לה מחליף לא פחות טוב. שניהם בבסיס אחוריים, אבל סימיץ' הוורסטילי משחק יותר כקדמי.

המגינים פחות מבריקים, בייחוד השמאלי, יוז'יפ "ג'ו" סימוניץ'. הוא אמנם משחק בהרטה ברלין וקורא מהלכים מצוין, אבל אטי. בצד ימין משחק "מגדל" - ורדאן קורלוקה אמנם נראה כמו כדורסלן, אבל ההתמחות שלו היא דווקא בבעיטות חופשיות. למרות גובהו, הוא מהיר וחזק ואוהב לעלות להתקפה, לפעמים יותר מדי.

החדשות הרעות: מרכז הגנה קשוח וכמעט בלתי עביר - גם פיטר קראוץ' ו-ווין רוני לא כבשו נגדם.

החדשות הטובות: הישועה יכולה לבוא דרך האגפים, בייחוד מימין שלנו.

נקודה למחשבה: אולי לעלות עם טוטו תמוז.

4> הקישור

תשכח מקישור דפנסיווי ואופנסיווי כמו שאנחנו רגילים - כל הארבעה יודעים לעשות הגנה, לחלק מסירות ולנהל משחק. בזמן רגיל, ביליץ' משחק במעין שיטת היהלום (מודריץ' מקדימה, ניקו קובאץ' מאחור, רפאיץ' משמאל וקראנצ'ר/סרנה/ירקו לקו מימין), אם כי התפקידים לא ממש מוגדרים.

בגלל הפציעה של רפאיץ' - שבו רואה ביליץ' שחקן מפתח - יהיו שינויים באגפים. מודריץ' וקובאץ' ימשיכו לשחק במרכז, לשלוט במשחק, לנהל את המעבר מההגנה להתקפה (קובאץ') ולייצר מצבים (מודריץ'). ההתלבטות המרכזית של ביליץ' היא מה לעשות בהיעדר רפאיץ'. קראנצ'ר הוורסטילי וההתקפי יותר יכול להחליף את רפאיץ' משמאל ואז סרנה ישחק מימין כהגנתי יחסית, גם כדי לחפות על קורלוקה ולעתים אף להחליף אתו תפקידים. מצד שני, לקו יכול לשחק בכל תפקיד בקישור וייתכן שסרנה ישחק מימין, לקו מאחור, קובאץ' יעלה יותר למעלה ומודריץ' - שמאלי טבעי - ישחק בעמדה שמאלית קדמית.

החדשות הרעות: הקרואטים יודעים להחזיק כדור יותר טוב מכל שחקן ישראלי (חוץ מיוסי) וכדורי העומק שנותנים הקשרים עלולים להיות קטלניים.

החדשות הטובות: הפציעה של רפאיץ' הרסה לביליץ' את האיזון.

נקודה למחשבה: יהיה צפוף במרכז המגרש.

5> השוער

בהנחה שסטיפה פליטקושה אכן יהיה כשיר, מדובר ב"תמנון" המקורי - כינו אותו ככה הרבה לפני דוידוביץ'. יש לו אינסטינקטים מופלאים, הוא עוצר כדורים מטווח אפס ונמצא בכל מקום.

החדשות הרעות: שוער מצוין כמעט בכל פרמטר.

החדשות הטובות: למרות גובהו, 1.93 מטר, הוא חלש מאוד בכדורי גובה. הגולים שספג באליפות אירופה לנבחרות צעירות ב-2000 כתוצאה כדורי גובה, לא יכולים להיכנס אפילו לרפרטואר של דודו וניר.

נקודה למחשבה: לא להיכנס עם הראש בקיר, אלא לנסות לעבור את הקיר מלמעלה.

6> חוץ מזה

החילוף: כמעט בכל משחק, בייחוד כשהתוצאה מתאימה לביליץ', הוא מוציא את החלוץ דודו ומכניס במקומו את לקו, כדי לשמור על התוצאה.

העונשין: לא חשוב כמה שחקנים עומדים ליד הכדור ומהו המרחק, אם זה מצב שאפשר לבעוט בו מימין, המגן הימני קורלוקה יבעט.

הכושר הגופני: מדובר בנבחרת אירופית ברמה הגבוהה ביותר מבחינת כושר. כאן לא תהיה צניחה, אלא תנועה רצופה במשך 90 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully