וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה מתוק שזה לא ייאמן"

12.11.2006 / 11:35

רם וארליך פתחו נהדר את המאסטרס עם 6:7, 6:2, 1:6 על הזוג מס' 1, האחים בריאן. גם פדרר ורודיק במנצחים. פז חסדאי מדווח משנגחאי

ברני ארדוב

לא הרבה לקחו ברצינות את ההצהרות של יוני ארליך ואנדי רם, לפני שהם עלו למפגש מול האחים הכרישים בוב ומייק בריאן, המדורגים 1 בעולם. רם אמר לפני ההתמודדות: "להיות בטורניר כזה זה משהו שאתה חולם עליו מאז שאתה ילד צעיר ואין לי ספק שזה גם נותן איזושהי השראה לטניסאים הצעירים שרואים אותנו. אנחנו גם צריכים להשאיר חותם כי אנחנו מסוגלים להתמודד גם ברמות הכי גבוהות". ואכן, הם הוכיחו שהם בהחלט מסוגלים.

מצד שני, ארליך לא הפסיק להתפעל מהיחס "המלכותי" לא הם זוכים בשנגחאי, ולא התבייש לדבר על ניצחון מול האחים בריאן. כבר מפתיחת המשחק, הוכיחו רם וארליך כי לא דיברו מהשפה ולחוץ. המערכה הראשונה הלכה קשה מאוד, ונכנסה לשובר שוויון אחרי שאף אחד מהזוגות לא השכיל להתעלות ולשבור את חבטות ההגשה של יריביו. את אותו שובר השוויון לקח הזוג הישראלי בצורה מרשימה, 2:7, ונתן אות לבאות. הישראלים הראו לאחים בריאן כי אין בכוונתם להעביר את זמנם לחינם במאסטרס היוקרתי.

אבל המערכה השנייה נפתחה רע מבחינת רם וארליך, ובמצב של 1:1, שברו האחים בריאן את חבטות ההגשה של הישראלים ומכאן רצו לעוד שבירה, ול-1:4, מה שהספיק כדי להבטיח להם ניצחון במערכה השנייה, 2:6, ושוויון במערכות. הקלות בה האחים בריאן לקחו את המערכה העלתה את החשש כי רם וארליך איבדו את אלמנט ההפתעה, אך שוב התבדנו לטובה. הצמד הישראלי לא נשבר גם כאשר אנדי רם זכה למכה כואבת בפניו, מכדור חזק במיוחד שפגע בו.

הצמד פתח בסערה את המערכה המכרעת, והחזיר לאמריקאים באותו מטבע. במצב של 1:1, שברו הישראלים פעמיים ברציפות ושברו בהתאם את רוחם של האמריקאים, בדרך לניצחון 1:6 במערכה והפתעה ענקית בפתיחת מאסטרס הזוגות, כאשר המדורגים 8 גוברים על המדורגים 1. מתברר שלא תמיד חייבים הגרלה קלה, ודווקא הגרלה קשה יכולה להרדים טיפה את המתחרים ולהעיר עוד יותר את האנדרדוג. תשאלו את רם וארליך.

בסיום המשחק אנדי רם לא ידע את נפשו מרוב אושר, וכאב. "זה מתוק שזה לא ייאמן", אמר. "כרגע אני מרגיש רק כאב חזק בפנים. מייק נתן מכה חזקה וכמעט שבר לי שתי שיניים. תמיד יש לנו משחקים טובים מולם, הם מוציאים מאיתנו את המיטב".

יוני ארליך דיבר על ההפתעה שחוללו השניים. "באנו כאנדרדוגים, ואי אפשר לבקש פתיחה טובה יותר", הכריז. "מרגש להציג יכולת כזו במגרש כזה ומול הזוג מספר 1 בעולם. איבדנו את הריכוז במערכה השנייה, ואני שמח שבאנו למערכה השלישית וניצחנו אותה".

רם ניסה להכניס את כל החוויה לפרופורציות הנכונות. "בשנה שעברה פיספסנו את המאסטרס בגלל מזל רע, ומתחילת השנה דיברנו על להיות כאן", המשיך. "אחרי שהפסדנו את המערכה השנייה, אמרנו לעצמנו שאנחנו צריכים להחזיר את האנרגיות החיוביות. אבל בכל זאת אי אפשר להגיד שזה הניצחון הכי יפה בקריירה שלנו".

המשחק הבא של רם וארליך יהיה ביום שלישי נגד פול הנלי מאוסטרליה וקווין אולייט מזימבאבואה.

טבלת הבית האדום:

1. (7) יוני ארליך ואנדי רם 0:1 (1:2)
2. (4) פול הנלי וקווין אולייט 0:0 (0:0)
3. (6) מרטין דאם וליאנדר פאאז 0:0 (0:0)
4. (1) מייק ובוב בריאן 1:0 (2:1)

פדרר פתח מצוין, רודיק פתח כועס

רוז'ה פדרר לא חיכה יותר מדי. הטניסאי השווייצרי הדומיננטי גבר הבוקר (ראשון) תוך 1:27 שעות בלבד על דויד נלבנדיאן הארגנטינאי 6:3, 1:6, 1:6, בפתיחת טורניר המאסטרס בסין. פדרר נכנס לאט למשחק, כשנלבנדיאן שבר כבר בפתיחה ועלה ל-1:3 בדרך לניצחון 3:6 במערכה הראשונה, אבל מכאן זה כבר היה השווייצרי לכל אורך הדרך. הוא שבר מיד במערכה השניה ולא הביט לאחור.

במשחק היחידים השני של הבוקר עשה אנדי רודיק צעד נוסף בדרך לקאמבק המרשים שלו, כשגבר 4:6, 7:6 (11:9), 1:6 על ליוביצ'יץ'. רודיק, שהביא לטורניר את מאמנו החדש ג'ימי קונורוס, היה זקוק לשעתיים וחצי וחמש נקודות משחק לפני שהכריע את הקרואטי באופן סופי.

בימים אחרים האמריקאי היה מתפרק ומפסיד את המשחק, בטח לאחר ששריקה מעוררת מחלוקת הכניסה אותו לפיגור 5:4 במערכה השנייה, והאשמה נפלה לדעתו על השופט הראשי, שקיבל בראש מהטניסאי במשך שניות ארוכות מאוד.

"או שאתה משקר או שאתה עושה עבודה גרועה מאוד", ירה רודיק בשופט מוחמד לחיאני. בהמשך המערכה הוא פיספס שתי נקודות משחק, והפסיד את המערכה בשובר שוויון. אבל המומנטום, באופן מפתיע, לא עבר לליוביצ'יץ', ורודיק שבר אותו פעמיים במערכה השלישית, והגיש לניצחון. אחרי דאבל פולט (הראשון שלו במשחק) במאץ' פוינט אחד, ועוד אחד שלא הלך, החמישית הייתה גלידה, והניצחון היה בכיסו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully