וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טובים במספרים

עומר קהת

12.11.2006 / 12:51

לאחר קיץ מיוזע וארוך, פינת המספרים חוזרת. והפעם - גילברט ארינס מפציץ, בארון דייויס הולך לאיבוד, ואייברסון שובר שיאים

הטוב הרע והמשוגע – שורות השחקנים שעשו את השבוע

הטוב: קרלוס בוזר – כן כן, ההוא שהיה בריא שלושה ימים בשנתיים האחרונות, וברח מקליבלנד לאחר שסיכם איתם בעל פה על חוזה - אז אותו בוזר בדיוק חוזר בגדול. יוטה במאזן 1:4 הרבה בזכות שחקן השבוע של המערב. את הופעתו המרשימה ביותר הציג כבר בפתיחת העונה עם תצוגה של 24 נקודות ב-10 מ-18 מהשדה, 19 ריבאונדים, אסיסט, חטיפה וחסימה.

הרע: בארון דיוויס - רמז מטרים: חלקים גדולים מהפינה יאוכלסו על ידי שחקני גולדן סטייט וניו יורק. ככה זה כשיש מאמן משוגע שמשנה טקטיקה כל חמש דקות, ולא מאפשר לשחקנים להתאקלם. בהפסד ליוטה קלע דיוויס 2 נקודות ב-1 מ-9 מהשדה, לקח שני ריבאונדים, מסר 6 אסיסטים ואיבד 3 כדורים. אוי גוועלד!

המשוגע: לוק וולטון – כנראה שבכל זאת לגנים של אבא יש השפעה. משהו טוב נכנס בוולטון ג'וניור עם פתיחת העונה. הפוטנציאל שלו יושב פונקט על משבצת הרול פלייר שפיל ג'קסון אוהב, זה שנלחם חזק, משחק חכם ועושה הרבה דברים קטנים. בניצחון על סיאטל הוא קלע 20 נקודות ב-7 מ-10 מהשדה (כולל 2 שלשות), גרף 8 ריבאונדים, חילק 5 מתנות וחטף 2 כדורים. בעל הבית השתגע.

המלך גילברט

113 - כמה חשוב בן וואלאס לבולס? תלוי איזה מספר שואלים. קודם כל, הוא שיחק 28 דקות בתבוסה 113:94 לקליבלנד, שזו הפעם השלישית בלבד ב-308 משחקי עונה רגילה בהם פתח והקבוצה שלו קיבלה 113 נקודות על הראש. מצד שני, כל עוד הוא היה על המגרש לברון קלע 4 מ-10 מהשדה, והמשיך את הרצף בו הוא מעולם לא קלע נגד קבוצה עם ביג בן על הפרקט ב-50 אחוזים מהשדה. מדובר ב-11 משחקי עונה רגילה ו-7 משחקי פלייאוף. האחוזים של המלך ג'יימס עם וואלאס על הפרקט הוא 39, שזה 37 בעונה הרגילה ו-43 בפלייאוף.

95 – הניצחון הדחוק של אורלנדו, 87:88 על סיאטל, סיים רצף של 95 משחקים בהם המג'יק לא השיגו ניצחון בנקודה אחת. הרצף הוא השני באורכו בליגה – פיניקס כבר שיחקה 113 משחקים ללא ניצחון בנקודה אחת, ואנחנו עוד סופרים.

50 – הנה משהו בהחלט מוזר. קבוצה שקולעת יותר מ-50 אחוז במשחק, ולוקחת 15 ריבאונדים או יותר מיריבתה אמורה לנצח, לא? אז מסתבר שלא תמיד, בטח לא העונה. הסלטיקס ואורלנדו עשו זאת שתיהן נגד וושינגטון ופילידלפיה, בהתאמה, והפסידו. בשנה שעברה, 41 פעמים קבוצה קלעה מעל 50 אחוז מהשדה ולקחה 15 או יותר ריבאונדים מיריבתה, ומאזן הקבוצות הללו היה 40 נצחנות מול הפסד אחד!

42 – שיקגו הביסה את מיאמי ב-42 הפרש בפתיחת העונה. יום אחר כך היא חטפה בראש 15 הפרש מהקסם של אורלנדו. זאת הפעם הראשונה מאז ניו יורק של 1996 שקבוצה חוטפת 15 או יותר יום אחרי שנתנה 40 או יותר. הליגה הזו כל כך משוגעת העונה, שלפי החישוב שלי אורלנדו צריכה להביס את מיאמי ב-57, לא?

40 – אז הוא התאמן בחדר חמצן כדי לשפר את הכושר, הופיע במשחק הראשון עם חלוק של מתאגרף/קוסם, ועכשיו הוא קולע יותר מ-40 נקודות, ועוד ב-32 דקות משחק בלבד. אם תחפשו את המילה סקורר במילון בוודאי תמצאו תמונה של גילברט ארינס. ארינס הפך לשחקן הראשון העונה שקולע 40 נקודות או יותר בפחות מ-33 דקות. כמובן שהוא גם היה הראשון לעשות זאת בעונה שעברה עם 46 ב-30 דקות משחק.

35 – עם פתיחת עונה מרשימה, זאק רנדולף הטביע את חותמו על הבלייזרס, והפך לשחקן הראשון בהיסטוריה של המועדון שרושם דאבל-דאבל של לפחות 35 נקודות ו-10 ריבאודנים.

חור בצבע

35 – בניצחון של בוסטון על שארלוט קלעו פול פירס ו-וולי צ'רביאק 35 נקודות כ"א. זו פעם ראשונה שזוג סלטיקים קולע 35 או יותר באותו לילה. הזוג הקודם היו שני שחקנים שאולי שמעתם עליהם בעבר, לארי בירד וקווין מקהייל, אי שם ב-1987. חבל שזה לא מסמן על חזרה של ימי התהילה בירוק.

32 – דטרויט מודל 2006. רזה יותר, מהירה יותר וקשוחה הרבה פחות. הצמד וואלאס את וואלאס נחצה לשניים, וביחד איתו נחצה איזור הצבע של דטרויט כמו ים סוף. 32 סלים מתוך 43 שקלעו נגדם הבאקס בליל פתיחת העונה היו בעזרת צעד וחצי או הטבעות. 32 הליי אפים האלה היו 5 יותר מכל משחק ב-6 שנים האחרונות בהן עיבה ביג בן את הבקבוק של הפיסטונס.

29.5 – כמה זמן אפשר לשחק בלי ללכת לקו? אינדיאנה חיכתה 29.5 דקות לתוך המשחק מול הניקס עד שעשתה זאת. כרגע הפייסרס מובילים בתחום הזה העונה, וזה לא ממש חדשות טובות. בשנה שעברה פיניקס חיכתה יותר מ-29.5 פעמיים במהלך העונה. בפעם הראשונה 40 דקות ובפעם השנייה 37.5. בסוף העונה היא סיימה עם שיא שלילי של ניסיונות מהעונשין לעונה.

25 - דאלאס ופיניקס פתחו את העונה חלש, את זה כולם יודעים. אבל כמה חלש? המשחק האחרון בין השתיים היווה את הפעם הראשונה ב-25 השנים האחרונות בה שתי קבוצות שמשחזרות את הגמר האיזורי מהשנה הקודמת נפגשות עם מאזן שלילי. המאבריקס אמנם ניצחו, אבל הם הפכו כבר מוקדם יותר השבוע לקבוצה הראשונה בהיסטוריה שמנצחת בעונה אחת מעל 60 משחקים ולא מצליחה לנצח באף אחד משלושת המשחקים הראשונים שלה. לא נעים.

23.4 - קווין מרטין נבחרת בדראפט 2004 במקום ה-23 על ידי סקרמנטו, ואחרי הפציעה של בונזי וולס הוא החל לקבל דקות ולהראות ניצוצות. השיא היה סל הניצחון מול הספרס בפלייאוף האחרון. אבל כל זאת לא הכין אותנו לממוצע 23.4 נקודות של מרטין עד כה. והוא משיג אותן ב-54.2 מהשדה, 91.7 מהעונשין (7.2 טיולים לקו) ו-1.8 חטיפות. לקינגס של המאמן אריק מאסלמן קשה לשים נקודות על הלוח, בטח כשרון ארטסט (31.7 אחוזים) ומייק ביבי (34.8) משליכים לבנים מכל עבר, וכך הופך מרטין לפתע לסקורר המרכזי של הקבוצה. סחתיין.

20 – מאז שנפרדו דרכם של קובי ושאק (ומאז כבר זרמו לא מעט גלונים בירדן), אי שם בעונת 2004/5, החמיץ מר בריאנט 20 משחקים במדי הלייקרס. אז הנה נתון מעניין על חשיבותו של מספר 24 ללייקרס: במשחקים הוא קובי משחק, מאזן הקבוצה הוא 73:73. ואולם ב-20 המשחקים שבהם לא שותף מאזנה של לוס אנג'לס הוא 8 נצחונות לעומת 12 הפסדים. מה שנקרא, the jury is still out.

11 – פבריסיו אוברטו הכריח אותנו להכלילו בטור כשקלע 11 מ-11 מהשדה, ולא הלך אפילו פעם אחת לקו, בניצחון המותח על פיניקס. במהלך ה-50 שנה האחרונות, רק לשלושה שחקנים היה ערב מושלם מהשדה (עם לפחות 11 ניסיונות) מבלי ללכת לקו. נכון שאתם שמחים שאתם יודעים את זה?

הקרב על טקסס

10 – קצת על יריבות דאלאס - סן אנטוניו. כבר מזמן לא הייתה ממש יריבות ראויה כמו זו, והנה כמה מספרים. בניצחון של הספרס בפתיחת העונה חגג גרג פופוביץ' כניסה למועדון של מאמנים מכל ענפי הספורט שפתחו 10 עונות או יותר עם ניצחון, והראשון לעשות זאת מה-NBA. ועוד נתון – מאז עונת 2002/3 שיחקו הקבוצות 30 משחקים, שמתוכם 15 ניצחונות הושגו על ידי קבוצות החוץ (שזה, בחישוב מהיר, פחות או יותר חצי. מתוך ה-30 האלה היו 13 משחקי פלייאוף בהם הקבוצה הביתית ניצחה 5 פעמים בלבד.

4 – ארבעה משחקים שיחקו הפיסטונס נכון לכתיבת שורות אלה, וכבר ארבע טכניות יש לראשיד וואלאס. אז נכון שתקנות השיפוט הוחמרו וחוק ה"בכי" נכנס לתוקף, אבל באמת, כמה טיפש אתה יכול להיות? וואלאס כבר מחזיק בשיא הטכניות לעונה, והעונה הוא עוד אולי ישבור אותו – בהנחה כמובן שישחק מספיק משחקים ולא יורחק כל משחק שלישי מעכשיו והלאה.

3 – משחק פתיחת העונה בין ניו יורק לממפיס התארך ל-3 הארכות. זה היה משחק פתיחת עונה שני בלבד בהיסטורית הליגה שמגיע לשלב הזה. הקודם היה ב-1974 בין פורטלנד לקליבלנד, שהתסיים בנצחון דחוק של פורטלנד.

3 – אלן אייברסון הפציץ 32 נקודות במשחק פתיחת העונה, ובכך השווה את רצף פתיחת העונה עם 30 פלוס נקודות שקבע מיכאל ירדן בין השנים 1995-98. כזכור לי, ג'ורדן גם אסף לא מעט תכשיטים בשנים הללו, מה שאומר שלאייברסון יש עוד כמה דברים להשוות לפני סוף הקריירה שלו.

3 – כמה פעמים ראיתם שני טריפל דאבלים באותו משחק? וכמה פעמים זה כבר באותה קבוצה? פול פירס וריאן גומז חברו יחד באותו ניצחון של הסלטקיס לשני טריפל דאבלים בהחלט לא קונבנציונאליים. גומז סיים עם 10 נקודות, 12 ריבאנדים ו-10 אסיסטים מעמדת הפאוור פורוורד, ואילו פירס סיים עם 35 נקודות, 13 ריבאונדים ו-12 איבודים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully