וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: הוצאת מפה

דפנה ארד

9.11.2006 / 17:19

הבעלים של הוצאת הספרים הגיעו לגיל פנסיה, ובלי יורשים באופק, הם מגששים אחר קונה פוטנציאלי, שאולי כבר נראה באופק

הוצאת מפה בודקת בשנים האחרונות באופן מתמיד אחר אופציות שונות של שיתופי פעולה, מיזוג או מכירה, מכיוון שבעלי מפה מתקרבים לגיל הפרישה. מזה חמש שנים מפה מקבלת עשרות הצעות למכירתה ובודקת אותן. בחודשים האחרונים ההוצאה קבלה קצת יותר הצעות מהרגיל, אבל לפי המנכ"ל ואחד הבעלים, דני טרץ', שום דבר לא עומד בפני סגירה.

טרץ' סיפר אמש: "אני בן 64 ושותפי (מולי מלצר, ד.א) בן 63 וחצי, הוא הינוקא פה. ומכיוון שידענו שנהיה בגיל כזה כבר לפני 5 שנים, כבר אז חשבנו על זה. אין לי יורשים, מולי ואני לא נולדנו במפה ולא נמות במפה. בהחלט יש כל מיני מחשבות."

הסיבות להתעניינות במכירה הן לא רק אישיות, אלא גם קשורות למצב שוק המו"לות הישראלי. בשנים האחרונות כולם מתמזגים עם כולם, רשתות חנויות הספרים הוצאות הספרים, ההוצאות הספרים הקטנות הופכות לסדרות בתוך הוצאות הספרים הגדולות. (ראה: כתר ספרים ועסקת הקיבוץ המאוחד, וכנרת-זמורה-ביתן-דביר ועסקת יבנה).

כל העסקאות הללו גרמו לטרץ' להיות בשל להעביר את החבילה הלאה: "יש שינויים בתחום ההוצאה לאור ואנחנו בהחלט בודקים כל מיני אפשרויות. לפני 3-4 שנים היו לי סדרת ישיבות על הנושא עם כתר ועם עם-עובד. שום דבר לא סופי, שום דבר לא מעשי. בינתיים אלה רק בדיקות לעתיד. אנחנו לא חייבים לפרוש בגיל מסויים, אנחנו פשוט יודעים שאנחנו לא נהפוך לצעירים יותר, אלא רק ליותר מבוגרים. אנחנו חושבים עלינו ועל 80 העובדים של החברה."

חברת מפה, אחת ההוצאות לאור הגדולות ביותר בישראל, הוקמה בשנת 1985. עובדים בה קרוב לשמונים אנשים, והיא עוסקת בהוצאה לאור ובשיווק של מפות ואטלסים, מדריכים, ספרי עיון, ולקסיקונים, וגם מתפעלת אתר אינטרנט המשלב את מפות ומאגרי מידע בתחומי נופש וטיול, תרבות ופנאי. עם מעל ל40 אלף מנויים משלמים. טרץ' אומר שהדיבורים על הסוף הקרב לא מפריעים להתנהלות הכללית:"משאים ומתנים היו תמיד ואין שום דבר מעשי בינתיים, אנחנו עובדים כרגיל, יש לנו המון עבודה, והצלחה בלתי רגילה, אלה השנים הכי טובות שלנו, ואנחנו עדיין מלאי התלהבות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully