וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה בעצם התנצל פיני?

יואב בורוביץ'

9.11.2006 / 8:31

נסיבות מוזרות סביב המכתב של גרשון לכץ, שאומר: "מבחינתי הפרשה מחוסלת". במכבי רוצים להשאיר את האיש ממיאמי על עוגת התקציב

אם חשבתם שעיקר המאמץ הניהולי במכבי תל אביב הושקע השבוע בבחינה מחודשת של סגל השחקנים או במציאת חלופות לרודני ביופורד, מסתבר שטעיתם. בראש סדר העדיפויות עמד שיכוך להבות בגזרה לוהטת: רענן כץ נגד [[פיני גרשון]]. יריית הפתיחה בסכסוך המתמשך נורתה בדיוק לפני שנה, בעקבות תלונותיו של גרשון כאילו ההנהלה הגבילה אותו בבניית הסגל. כץ כינה את גרשון "הקומיקאי מספר אחת בישראל" ואמר ל"ספורט הארץ": "שפיני יילך לעבוד במקום לדבר". "נתנו לו את כל מה שהוא ביקש ויותר מזה", טען אז כץ, שלא הבין איך המאמן שלו "לא אומר את האמת ועוד תוקף בתקשורת את אלו שמשלמים לו משכורת". גרשון, כצפוי, זעם על כץ והחל להטיח בו עלבונות תחת כל עץ רענן. "מהרסייך ומחרבייך ממך ייצאו" ו"אני לא מתעסק עם מוגבלים ואומללים" היו רק חלק מהפנינים ששיגר פיו הגדול של פיני במהלך העונה הארוכה. כץ נדהם מההשמצות החריפות ועוד יותר מכך ששותפיו, שמעון מזרחי ודייויד פדרמן, לא מצאו לנכון לפטר את המאמן הסורר או לפחות לקנוס אותו ולכנות את מעשיו. "לא דרשתי מהם כלום כי לא רציתי שיאשימו אותי חלילה באובדן אליפות, אבל ברור שציפיתי שהם יתמכו בי", אמר כץ, שנאלץ גם לספוג בעת ביקוריו ביד אליהו עלבונות מאוהדים שצידדו בגרשון.

מזרחי ופדרמן היו עדים למתקפות אבל מילאו את פיהם מים. רק לאחרונה, כשגרשון כבר באולימפיאקוס, היכה פדרמן על חטא ואף טען ש"אם רענן היה בא להנהלה ודורש לפטר את פיני, הוא היה מפוטר". הדאגה הפתאומית לרגשותיו של כץ קיבלה חיזוק כשהתבשרנו לפני יומיים על מכתב ההתנצלות מטעמו של גרשון: "אמרתי מספר דברים, שמהם עלולה היתה להשתמע פגיעה בכבודו של כץ. אני מצטער על כך, הואיל ולא היתה לי כוונה לפגוע בכץ, שהינו איש כדורסל ותיק ונאמן למועדון".

נשאלת השאלה מה פתאום בער לגרשון, באמצע העונה באולימפיאקוס, להתנצל בפני כץ. ייתכן שכדאי לחפש את התשובה באינטרסים של מכבי. אחרי הכל, המכתב נשלח למשרדי האגודה ולא ללשכה של כץ במיאמי. כשמוסיפים לכך את הניסוח הפרקליטי, וכמובן את העובדה שגרשון אפילו לא טרח להרים טלפון לכץ, קשה להתחמק מהתחושה שגורם שלישי טרח לרקוח את ההתנצלות הזו. אבל מדוע? בשבוע הבא מגיע כץ לביקור ראשון העונה בארץ. כץ לא אוהב שאוהדי קבוצתו האהובה, לה הוא תורם ("ולא משקיע, כי מכבי זו ההשקעה הכי גרועה בעולם") מיליוני דולרים, מגדפים אותו, ולכן לכולם יש אינטרס להרגיע את השטח. "אני לא יודע מי כתב את המכתב וזה גם לא אכפת לי, אבל גרשון חתום עליו ומבחינתי הפרשה מחוסלת", אמר אתמול ל"ספורט הארץ" כץ, שלפני ארבעה ימים בלבד אפילו לא היה מוכן להתייחס לגרשון בשמו. "מבחינתי האיש הזה לא קיים", אמר באותה שיחה, ואף לימד על דינמיקת היחסים בין גרשון למכבי במהלך הקיץ. "אני יודע שהוא, או אנשים בשמו, הפחידו את האמא והסבתא של שחקנים שרצינו ואמרו להם שישראל זה מקום מאוד מסוכן ושלא יבואו לשם".

התיעוב של כץ כלפי גרשון אינו נחלתו האישית בלבד. פדרמן סולד מפיני וגם למזרחי ופנאן יש בטן מלאה. אבל מה לעשות שלגרשון יש עדיין תומכים בקהל של יד אליהו, ודאי כשהקבוצה הנוכחית חורקת, וחשוב מאוד להשקיט אותם לפני הביקור של הבעלים? אחרי הכל הפחד הגדול הוא שכץ ייעלב מתומכי גרשון הקולניים ויחשוב פתאום לשם מה הוא צריך את כל העסק הזה. ואז תקציב של 15 מיליון דולר ייראה פתאום כמו חלום רחוק.

מה קורה כשנותנים גיבוי?

כץ מתעקש בכל הזדמנות כי ההנהלה של מכבי "עובדת בהרמוניה", אך מי שנמצא איתו בקשר רצוף יודע כי הוא התנגד ללא מעט החלטות שהתקבלו במהלך הקיץ. כץ חשב כי ההחתמה של רודני ביופורד מטופשת וגם היה ספקטי בנוגע לוויל ביינום ונואל פיליקס. הבעלים של מכבי האמין כי מוטב לחכות ולהחתים את השחקנים האחרונים שנחתכים מקבוצות האן.בי.אי. "תראה איזה שחקנים נהדרים פנויים עכשיו", הוא אומר, "אבל מצד שני אני מבין גם את רצונו של ספאחיה, שהעדיף להגיע למחנה האימונים עם סגל מלא".

איך שלא יהיה, כץ נוחת כאן בשבוע הבא כדי לשבת עם חבריו להנהלה ולראות איך מתקנים את העסק. "אני בא לארץ כדי לעזור למצוא פיתרון", הוא אומר, "ויכול מאוד להיות שנצטרך להכניס את היד עמוק לכיס ולהוציא עוד כסף. על כל פנים, אני מתחייב בפני האוהדים שאעשה הכל כדי שגם השנה מכבי תהיה קבוצה שתתחרה על הפיינל-פור. בסך הכל אני רוצה להצליח השנה יותר מבכל שנה אחרת". כץ גם מאמין במאמן החדש, נוון ספאחיה. "יצא לי לדבר אתו לא מעט עוד בשנה שעברה ולפי דעתי מדובר במאמן מצוין ואדם נהדר. בכלל, אני חושב שהצוות שלנו השנה יותר טוב מאשר מאשר בשנים עברו. למרות שהמצב שלנו לא הכי טוב אני מתחייב שניתן גיבוי מלא לספאחיה".

אתה יודע מה קורה בדרך כלל כשבעלים בארץ מגבה מאמן?

"לא, אני לא יודע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully