וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נרצה לתקן את הרושם מפרטיזן"

מכבי ת"א מתכוננת לקראת המפגש מול רומא ביורוליג (20:45, ערוץ 1), וליותם הלפרין ברור שכל תוצאה פרט לניצחון לא באה בחשבון

ברני ארדוב

נוון ספאחיה ממוקד לחלוטין במטרה הבאה. אומנם מכבי הראתה סימני התאוששות ראשונים בתחילת השבוע מול הפועל ירושלים לאחר ההפסד המביך בבלגרד, אבל למאמן הקרואטי אין זמן לניסויים נוספים, כי היום (חמישי) מחכה לו בהיכל נוקיה מפגש לא פשוט מול לוטומטיקה רומא האיטלקית, במסגרת המחזור השלישי ביורוליג. ניצחון יחזיר את מכבי לעניינים; הפסד יביא לזעזועים.

מכבי ערכה אתמול אימון מסכם לקראת המשחק, שנמשך במסיבת עיתונאים. ספאחיה נשמע הרבה יותר אופטימי מאשר אחרי המשחק הקודם במסגרת האירופית. "אחרי המשחק מול פרטיזן עברנו תקופה קשה אבל המשחק מול ירושלים נתן לנו ביטחון ואני חושב שעכשיו אנחנו במצב טוב יותר", אמר המאמן בפתח דבריו. "כמו שאמרתי לכם אחרי המשחק מול פרטיזן, נהיה בתל אביב שבועיים ברציפות, וזה חשוב מאוד עבורנו. נוכל להתאמן יחד, לתקן את הבעיות ולייצב את המערכת".

"אני חושב שראינו ממכבי כדורסל טוב גם בעבר, אבל לא ראינו זאת לאורך 40 דקות", המשיך ספאחיה ואמר, "לא כל השחקנים שלנו שמרו על אותה הרמה, וזו הבעיה שלנו. מה שכן, בכל משחק נתנו 15 דקות לפחות של כדורסל חיובי".

ספאחיה יפגוש מחר ידיד וותיק - יסמין רפשה, מאמן הרומאים. רפשה וספאחיה נחשבים לשני המאמנים הקרואטים הבכירים. בשנה שעברה החליף רפשה את ספאחיה בנבחרת הלאומית, ומספר שנים קודם לכן בציבונה זאגרב. "רפשה מאמן נהדר", אמר ספאחיה באשר לקולגה. "אולי עכשיו הוא במצב קשה כי הוא לא בחר את כל השחקנים שנמצאים אצלו בסגל, אבל אני בטוח שהם הולכים לשחק טוב. אולי מחר, אולי במשחק הבא או בעוד חודש. בכל מקרה, אני מקווה שהם לא ישחקו טוב".

"בודירוגה תמיד מסוכן"

באשר לנואל פיליקס ותהליך השתלבותו בקבוצה נשמע ספאחיה אופטימי: "נואל הצטרף אחרון למערכת, אבל אני משוכנע שהוא עוד יעזור לנו להגיע להישגים".

על דיאן בודירוגה מיודענו, שחוזר להיכל לאחר הפסקה בת עונה, אמר המאמן: "כמובן שזה לא בודירוגה של לפני 5 או 10 שנים, אבל אני מכבד אותו מאוד. הוא חכם ויודע לשחק כדורסל. התכוננו אליו, הוא טוב מאוד ותמיד מסוכן".

ספאחיה לא יכול היה לסיים את מסיבת העיתונאים ללא התייחסות נוספת למצבו הרעוע של רודני ביופורד. "הכל תלוי ברודני", הצהיר. "יש לנו 12 שחקנים בקבוצה, ואני לא יכול לשחק כל הזמן עם כולם. רודני הוא שחקן בקבוצה ובטוח שהוא יהיה בסגל למשחק מחר. אני מקווה שהוא ישחק. אני חושב שרודני יכול לשחק טוב יותר, יש לו את האיכויות לשחק ברמה הגבוהה ביותר".

יניב גרין: "שמנו את ההפסד לפרטיזן מאחורינו ואנחנו מסתכלים קדימה, למשחק הבא. רומא היא שם גדול ואי אפשר שלא להעריך אותם. אנחנו ממשיכים לעבוד יחד ומחפשים את הכימיה כדי לעלות שוב על הדרך המנצחת ביורוליג. הניצחון על ירושלים בליגה נתן לנו הרבה ביטחון, במיוחד עם התמיכה הנהדרת של האוהדים. נרצה להמשיך בדרך הזאת. יש לנו שני משחקי בית רצופים ביורוליג, ואנחנו רוצים לנצח את שניהם. רומא היא המטרה הראשונה, ואנחנו מרוכזים בהם לחלוטין".

"אנחנו רגילים לכך שכל משחק בית הוא מאסט", הוסיף יותם הלפרין. "נרצה לתקן את הרושם מהמשחק נגד פרטיזן, למרות שאני מקווה שהמשחק מול ירושלים ייתן לנו דחיפה להמשך, כולל ביורוליג. זה משחק ביתי שאנחנו צריכים לקחת. על הנייר אנחנו קבוצה יותר טובה, עם שם יותר גדול, אבל כל משחק יורוליג הוא משחק קשה ונצטרך להיות אגרסיביים כדי להשיג את הניצחון".

בצדו השני של המתרס נמצאת רומא, שמגיעה לתל אביב במצב לא אידיאלי, בלשון המעטה. רומא פתחה את העונה חלש, הן ביורוליג והן בליגה האיטלקית (מאזן 3:3, מקום תשיעי), ונראית רע. "יש סיבות רבות לכך שלא פתחנו טוב", אמר רפשה בהתייחס ליכולת הדלה של חניכיו. "אחת מהן היא משום שהצטרפתי לקבוצה בשלב מאוחר, כי הייתי עם נבחרת קרואטיה במוקדמות אליפות אירופה. זו תקופה חשובה מאוד להכנות, ולא יכולתי להיות עם הקבוצה. סיבה נוספת היא שיש לנו כמה שחקנים חדשים, ואנחנו זקוקים לזמן כדי להתחבר. אני מרוצה מאוד מהאימונים שלנו, אבל אנחנו עדיין לא משחקים כמו שציפיתי לפני העונה".

רפשה, שהיה מועמד למשרת מאמן מכבי בקיץ, התחמק משאלות בנושא: "אני מכיר היטב את ההיסטוריה של המועדון ואת האווירה כאן, אבל החלטתי אחרת, ועכשיו זה לא הזמן להסביר למה".

מכבי ופנאתינייקוס הן הפייבוריטיות בבית" טען רפשה. "אולי מכבי לא שיחקה טוב בשני המשחקים הראשונים, אבל גם להם יש להם מאמן חדש והמון שחקנים חדשים. הם זקוקים לזמן. בכל מקרה, אני רואה במכבי קבוצה עם המון כישרון וצופה עתיד גדול למועדון הזה".

אתמול (רביעי) חתם בקבוצה מייר צ'אטמן המצויין, ששוחרר מדינמו מוסקבה והוזכר כמועמד אפשרי למכבי. צ'אטמן, מן הסתם, לא ישחק, ויחבור לקבוצה בסוף השבוע.

עדכון ראשון: 8.11.06, 20:10
עדכון אחרון: 9.11.06, 08:33

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully