וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מזל שנאור יצא בחמש עבירות"

7.11.2006 / 21:01

טפירו נכנס בדקות האחרונות כדי לתת להפועל ירושלים ניצחון חשוב, 80:85 על סיינה בגביע יול"ב. גאידמק: "אין לי רצון להישאר בקבוצה"

הפועל ירושלים ניצחה אתמול (שלישי) במלחה 80:85 את מונטפסקי סיינה במסגרת המחזור השני של גביע יול"ב. לאחר שבמחזור הקודם הפסידו חניכיו של דן שמיר בחוץ לחימקי מוסקבה, היום הם השיגו את ניצחונם הראשון במפעל, ששומר אותם בתמונת ההעפלה לשלבים הבאים.

ירושלים, שגם את ליגת העל פתחה עם הפסד למכבי ת"א בהיכל נוקיה, הגיעה למשחק בידיעה שהפסד נוסף יכול להוביל לרעידת אדמה קלה בקבוצה.

שתי הקבוצות פתחו את המשחק בצורה מפוזרת עם החטאות רבות משני הצדדים, כשהן מרבות לבצע עבירות ולאבד כדורים. נתח גדול מן הנקודות הראשונות נקלעו מזריקות עונשין. האדומים הצליחו לעשות ריצה קטנה ברבע השני ולפתוח פער של 6 נקודות, אך כמה פעולות רעות של ירושלים, בנוסף למשחק מצוין של ולאדימיד בויסה, הורידו את האיטלקים למחצית ביתרון שתיים.

את המחצית השנייה פתחה סיינה טוב, לקחה את רסן המשחק בידיים והובילה בהפרשים קטנים. בשלב מסוים כשהאיטלקים הוליכו, פתחו אוהדי ירושלים רימון עשן מאחורי אחד הסלים והמשחק הופסק למספר דקות. המומנטום של סיינה נעצר, וירושלים עלתה ליתרון אחרי עבירה טכנית שנשרקה למאמן סיינה, סימונה פיאנג'יאני, שהתרעם על העשן שלא התפוגג. מכאן ואילך התפתח משחק צמוד ומותח כשסיינה לא איפשרה לאדומים לברוח. מאיר טפירו, שסופסל על ידי דן שמיר ושיחק דקות מועטות, עלה ברבע האחרון בלית ברירה לאחר שמתן נאור יצא בחמש עבירות, ועם מספר פעולות חיוביות סחף את ירושלים לניצחון מרשים.

לוני בקסטר, שבילה הקיץ בכלא בארה"ב, שותף לדקות מעטות ולא תרם רבות לסיינה.

אבל לא הכל ורוד בירושלים. ורד כהן מ"הארץ" מציינת, כי [[ארקדי גאידמק]] הודיע כי בכוונתו להפסיק את התמיכה הכספית בהפועל ירושלים. "אין לי את הכוח והרצון להיות חלק מהקבוצה", אמר אתמול גאידמק, שלא נכח במשחק נגד סיינה, לבית"ר TV. "בשנה שעברה אמרתי שאעזור, ובתמורה הם יעבירו לי את הבעלות על הקבוצה, אבל אני מרגיש שהם לא מתכוונים לעשות את זה. אני לא אוהב להישאר עם אנשים שמשנים את דעתם, במיוחד כשאני עומד בהתחייבויות שלי".

מהלך המשחק

רבע 1:
ירושלים פתחה בחמישייה עם אד קוטה, מאיר טפירו, מריו אוסטין, מתן נאור ויוריצה גולמאץ. סיינה עלתה לפארקט עם ת'ארל מקינטייר, סאטו רומיין, ג'וזף פורטה, שון סטונרוק ובנג'ימן אזה.

רק אחרי יותר משתי דקות קלעה סיינה את הנקודות הראשונות במשחק. שתי הקבוצות התאפיינו במשחק מפוזר עם הרבה החטאות, איבודי כדור ועבירות בחמש הדקות הראשונות. דן שמיר, שלא היה מרוצה מתפקוד שחקניו, ערך שרשרת חילופים. בסיום הרבע טימי באוארס הצליח לעשות מהלך מוצלח, שהוריד את האדומים לספסל ביתרון 14:18.

רבע 2:
מקינטייר פתח טוב את הרבע בשביל האיטלקים עם שלשה. גולמאץ השיב שתיים בצד השני, אך שתי הקבוצות לא נכנסו לקצב, והמשיכו להחטיא ולבצע עבירות. מריו אוסטין הוציא לפועל אצל ירושלים, אבל ולדימיד בויסה עם קליעות מהקו שמר את סיינה צמוד. ארז מרקוביץ' עם ריבאונד וסל העלה את האדומים ליתרון שיא 23:28 לפני שמאמן סיינה לקח פסק זמן. שתי דקות לסיום המחצית ביצע מרקוביץ' עבירה בלתי ספורטיבית על אזה, שקלע שתיים מהקו. שלשה ועוד שתי נקודות מהקו של בויסה, שקלע 17 נקודות במחצית, נתנו לסיינה את היתרון בסיום המחצית 36:38.

רבע 3:
סיינה פתחה מצוין את המחצית השנייה. מקינטייר קלע את השתיים הראשונות, אוסטין השיב בשתיים מן העבר השני. שלשה של סטונרוק ומהלך של סל ועבירה הקפיצו את היתרון לתשע. ירושלים יצאה למתפרצת, מתן נאור במהלך של ארבע נקודות, שלשה ונקודה מהעונשין צימק. האוהדים הירושלמים פתחו רימון עשן והמשחק הופסק למספר דקות. קוטה שלח את אוסטין למהלך יפה של אלי-הופ. קאוקינאס במהלך של סל ועבירה החזיר את היתרון לחמש. ירושלים רצה למתפרצת, סליי קלע שתיים והקטין והקטין את ההפרש לנקודה אחת. מאמן סיינה ספג עבירה טכנית וירושלים החזירה לעצמה את היתרון. האדומים במהלך נפלא בסוף פינו את אוסטין לשלשה וירדו להפסקת הרבע ביתרון 61:66.

רבע 4:
גולמאץ ספג את העבירה החמישית שלו בתחילת הרבע ונאלץ לרדת לנוח. טימי באוארס עם חדירה נאה העלה את ירושלים לארבע, פורטה צימק מן העבר השני. העבירות מתחילת המשחק התחילו לשחק תפקיד מכריע אחרי שבנג'ימן אזה מסיינה ומתן נאור מירושלים ירדו גם הם בחמש עבירות. טפירו קלע את השתיים הראשונות שלו במשחק בדקה ה-35 ואז הוסיף עוד שתיים חשובות שפתחו יתרון חמש. קאוקינאס בשתיים מהקו ומקינטייר השוו. קוטה חדר מצוין ונתן לבאוארס, שקלע שתיים חשובות. סליי יצא בחמש עבירות, ושתיים נוספות של טפירו בצירוף שלשה מכריעה של פניני מהפינה (אחרי מסירה של טפירו) החזירו את ירושלים לחמש הפרש. האדומים ניצחו 80:85, שמיר יכול להירגע.

שמיר: "מפרגן לשחקנים שעשו את ההכנות ושיחקו אגרסיבי" (עמרי אלחסיד)

מאמן הפועל ירושלים, דן שמיר, יכול לנשום לרווחה. "היה שבוע לא קל, שהגיע כתוצאה מהגרלת המשחקים הקשה, שלא בשליטתנו", אמר שמיר, "זו אחריות שלנו לנסות ולהתאים את עצמנו למה שנקבע. אני יכול לפרגן לשחקנים של הקבוצה, שהתאוששו מהמשחק ביום הראשון ועשו את ההכנות ושיחקו אגרסיבי".

"מספר העבירות שביצענו היום יכול להעיד על דרך המשחק", המשיך שמיר, "סיינה לוקחת 13 ריבאונד התקפה ומובילה את הליגה האיטלקית בפרמטר הזה ובכל זאת גברנו עליהם בכדורים החוזרים. בקריטריונים של הזעה ניצחנו, וזה המפתח הראשון".

מאיר טפירו, שסופסל לאורך רוב המשחק אך לבסוף קיבל את המפתחות מידי שמיר (בלית ברירה), אמר: "לא במקרה סיינה נמצאת במקום השני באיטליה. היה משחק קשה, שניצחנו בשיניים. זה ניצחון של הקהל. הייתי היום הרבה על הספסל, והרגשתי את האנרגיות מהיציעים". בתשובה לסוגיית ספסולו אמר טפירו: "אני לא אוהב להיות צופה, אבל לפחות הייתי במקום טוב בשורה הראשונה. דן החליט שלא אשחק, אבל מזל שנאור יצא בעבירה חמישית, ואני נכנסתי למשחק. זה לא ניצחון שלי, אלא של הקבוצה יחד".

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: מריו אוסטין קלע 18 נקודות ו-11 ריבאונדים, טימי באוארס הוסיף 14 וקטף 7 ריבאונדים, יוריצה גולמאץ עם 11, מתן נאור, מאיר טפירו ותמאר סליי 8 כ"א, אד קוטה 7 נקודות, 5 אסיסטים ו-3 חטיפות, ארז מרקוביץ' 6 נקודות עם 8 ריבאונדים, גיא פניני 3 ודרור חג'ג' תרם 2.

למונטפסקי סיינה: ולאדימיר בויסה 17 נקודות (כולן במחצית הראשונה), ג'וזף פורטה 17, ת'ארל מקינטייר 13 נקודות, סאטו רומיין 10, רימאס קאוקינאס 8, שון סטונרוק 7, בנג'ימן אזה 4 קראטו ולוני בקסטר 2 כ"א.

הפסד לחימקי, ניצחון לאלבה ברלין

בשני משחקים מקבילים שנערכו בבית של הפועל ירושלים, הפתיעה אוסטנד הבלגית את חימקי מוסקבה כשניצחה אותה 88:93. במחזור הקודם ניצחה חימקי את ירושלים.

הרבו לקלוע לאוסטנד: לייבור פוסטל 30, רשאד רייט ואלוויר אובצ'ינה 17 כ"א, אריק היקס 14. לחימקי: אוסקר טורס 18, קלי מקארתי 15, ויטאלי פרידזון 14, מלווין בוקר ומצ'יץ' לאמפה 13 כ"א.

במשחק נוסף בבית הביסה אלבה ברלין, שהפסידה במחזור הקודם לסיינה, את אקדמיק סופיה הבולגרית 61:78. הרבו לקלוע לאלבה: הייווד אוונס, ג'וליוס ג'נקינס ושארוד פורד 17 כ"א. לאקדמיק: למונט ג'ונס 14, ריסטה סטפאנוב 10.

בתום הסיבוב השני אין אף קבוצה מושלמת בבית של ירושלים ולכולן מאזן זהה של ניצחון והפסד. חימקי מוסקבה מובילה את הבית בזכות הפרש סלים.

עוד בגביע יול"ב: ניצחונות לנציגינו באירופה. ריטאס וילנה של שרון דרוקר גברה בחוץ על נאנסי 101:107, ואפיק נסים קלע 8 נקודות בניצחון שטרסבורג 76:85 על ולוצלאבק הפולנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully