וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנבחרת היא מעל הכל"

7.11.2006 / 17:59

דרור קשטן ניצל את מסיבת העיתונאים לקראת קרואטיה ויצא במתקפה מרומזת על יניב קטן ומכבי חיפה: "צריך לחשוב קודם על המדינה"

ברני ארדוב

ההתאחדות לכדורגל קיימה הערב (שלישי) באיצטדיון ר"ג מסיבת עיתונאים לקראת משחק מוקדמות יורו 2008 מול נבחרת קרואטיה שייערך ב-15 בנובמבר.

החלק המרכזי של מסיבת העיתונאים היה פרשת אי זימונו של יניב קטן וקשטן תקף את התנהלות האלופה ומחויבותה לנבחרת ישראל.

למרות שלא עשה זאת בצורה ישירה דבריו היו ברורים: "בחירת השחקנים נעשית על פי היכולות המקצועיות. עקבנו אחרי השחקנים וגם אחרי קטן ומצאנו לנכון לא לזמנו. גם כשאימנתי בקבוצות דאגתי לבריאות שחקני אך כשנדרשו להופיע בנבחרת לא מנעתי זאת מהם והם עשו הכל כדי לייצג את הנבחרת".

"נבחרת ישראל היא מעל הכל ויש לזה הרבה משמעות. זו לא סתם אמירה זו ציונות. אנו במדינה שמגינה על עצמה דרך ערכים אלו. אנשים התגייסו למען המדינה ויש לי ציפיות מהשחקנים בנושא הזה. כאשר שחקן נקרא לדגל הוא צריך להתייצב וכאשר הוא נקרא לשרת הוא צריך לשרת את המדינה. אני מבין שיש שחקנים חולים אבל המוטו שלי הוא שאם הם מוזמנים צריך להיות להם רצון להופיע בנבחרת ולהיות במסגרת. הם צריכים להקריב מעצמם".

"אם החיילים לא היו מקריבים מעצמם לא היינו יושבים פה היום, לא היתה מדינה. יש שחקנים שאומרים 'תן לי כמה זריקות אני לא מפסיד את המשחק הזה', שחקנים צריכים קודם כל לחשוב על המדינה במקרים מסוימים ופחות על הקבוצה, כי המדינה יותר חשובה".

קשטן המשיך לרמוז לגבי התנהגות מכבי חיפה "עד היום לא פגעתי בהכנות של האירופאיות ולכן, כתוצאה מכך, ביטלנו ימי אימון. גם נגד אסטוניה התכנסנו רק שלושה ימים לפני, ולא קיימנו מחנה אימונים מרוכז בגלל האירופיות. חשובה לנו הצלחתן באירופה, כי הן מייצגות את המדינה".

קשטן התייחס למיעוט הדקות של מספר שחקנים שדווקא כן קיבלו זימון בניגוד לחלוצה של מכבי חיפה: "לומר שהכל מאה אחוז? לא. אני לא חושש להתמודד עם בעיות. קייסי נפצע, שחקנים לא משחקים, ועם המציאות זהזו נתמודד. היה לי יותר קל עם יותר ימי אימון, אבל יהיה בסדר".

לגבי הקצר התקשורתי בינו לבין מכבי חיפה נשאל קשטן אם לא היה נכון לתאם פגישה עם מאמני הליגה, כדי לתאם ציפיות וימי אימון: "אני לא רוצה לבזות את עצמי שיבואו חמישה מאמנים וגם אני כמאמן באחת הקבוצות השתתפתי בכינוס כזה ורק חמישה מאמנים באו, זה היה מבזה".

לגבי הזימונים המחודשים לסגל הנבחרת ובמיוחד זה של יובל שפונגין, שחקנה של מכבי ת"א, אמר קשטן: "כל מי שמוזמן הוא ראוי. אני עוקב אחרי השחקנים ואחרי התקדמותם בנבחרת הצעירה".

"קרואטיה היא הנבחרת החזקה בבית"

בפתחה של מסיבת העיתונאים, הראשונה מבין שתיים לקראת המפגש עם הקרואטים, חלק מאמן הנבחרת במחמאות חסרות תקדים לנבחרת היריבה: "קרואטיה היא הנבחרת החזקה בבית. עקבתי אחריה במונדיאל וגם נגד אנגליה. בין לבין היו שם חילופי מאמנים וצביון המשחק שלהם השתנה, הן בסדר, בשיטה, ביכולות השחקנים והמשמעת. יש להם שחקנים בכל אירופה".

אבל המאמן, מודע לכך שבאיצטדיון ר"ג הנבחרת כמעט ואינה מפסידה, כבר מרגיש את תמיכת האוהדים: "מצפה לנו משחק קשה, אך לעיני הקהל שלנו, עם רייטינג שיהיה גבוה, אנו לא חוששים מאף נבחרת. אנו לא משחקים על תיקו ואני תמיד שיחקתי כדי לנצח".

"אחד הדברים החשובים הוא הבית שלנו וחשוב מאוד שהוא יהיה גורם שיעזור לנו במשחקים. כמי שצפה שמשחק של קרואטיה נגד אנגליה ראיתי נבחרת מצוינת עם עמידה טקטית נכונה, הנעת כדור ומשמעת טקטית. גם במוסקבה הם שלטו בשישים דקות מתוך המשחק, אבל יש להם גם מינוסים אותם ננסה לנצל".

זנדברג: "אני מקווה לקבל את הצ'אנס שאני ראוי לו"

לאחר מסיבת העיתונאים קיימה הנבחרת אימון שכלל 19 שחקנים, ורק ביום ראשון יצטרפו לאימונים הליגיונרים מאירופה (עידן טל, יוסי בניון, טל בן חיים ודודו אוואט).

מיכאל זנדברג, שבשנים האחרונות בלט בליגה אך טרם הטביע את חותמו במדים הלאומיים, אמר לפני האימון: "עד היום לא הייתי גורם חשוב כמו שהייתי רוצה להיות. חשוב לי להיות דומיננטי בנבחרת, אבל אני מקווה לקבל את הצ'אנס שאני ראוי לו כדי להוכיח, ואני ראוי להזדמנות הזו".

יובל שפונגין, המוזמן הטרי, נראה נרגש: "אני מאוד שמח להיות כאן, ואני מקווה מאוד להישאר בסגל גם אחרי הניפויים. לדעתי אנחנו לא נופלים מקרואטיה ואין שום סיבה שננצח אותם בבית".

השוער ניר דוידוביץ' התאמן עם הנבחרת עם תחבושת על היד, אבל עדיין לא נתקבלה ההחלטה הסופית אם יהיה בסגל הסופי או לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully