וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבוב מכריע?

יואב ויכסלפיש

7.11.2006 / 13:28

יואב ויכסלפיש עושה היסטוריה ובודק מתי הגיעה קבוצה בלאומית למאזן הנדיר של קרית שמונה בסיבוב הראשון והאם זה עזר לעלייה

פתיחה רצחנית כמו זו של הפועל קרית שמונה (22 מתוך 24 נקודות, יותר מ- 90 אחוזי הצלחה),לא זכורה בליגה הלאומית בשנים האחרונות. הליגה הלאומית, כפי ודאי ששמתם לב, מאופיינת בחוסר יציבות, כשבדרך כלל פחות מ- 60 אחוזי הצלחה מספיקים לעלייה. בהנחה שקרית שמונה תגיע לכך, בואו נבדוק שנייה כמה קבוצות בעבר השיגו תוצאות דומות בסיבוב הראשון הלאומית.

אשתקד הוכרעו רק שניים ממשחקי מחזור הפתיחה. המנצחות היו מכבי הרצליה והעולה החדשה מכבי באר שבע. הרצליה קילקלה את המאזן כבר במחזור השני עם הפסד לרעננה. באר שבע דווקא ניצחה שוב, אבל נעצרה במחזור השלישי והרביעי, בהם צברה נקודה אחת. בסוף העונה היא ירדה. הרצליה עלתה למרות 15 נקודות בלבד בתום הסיבוב הראשון ועם עשרה שערים של אוהד קדוסי. הצטרפה אליה הכח, גם כן עם 15 נקודות בסיבוב הראשון.

הפועל קרית שמונה והפועל עכו היו שתי היחידות שפתחו את עונת 2004/5 עם שני ניצחונות. שתיהן נעצרו במחזור השלישי ונשארו בליגה עד עצם היום הזה. שתי העולות היו הפועל כפר סבא ומכבי נתניה. 16 נקודות בתום הסיבוב הראשון הספיקו לכפ"ס. נתניה עלתה מיד לאחר שירדה והיתה קצת יותר טובה עם 21 אחרי 11 משחקים ראשונים בלאומית.

נלך שנה אחורה. מאי 2004 היה סוער עם מחזור פוטו-פיניש, בסיומו עלו הפועל חיפה ונצרת עילית על חשבון קרית שמונה וכפר סבא. בתחילת העונה הפועל רעננה הובילה את הליגה אחרי שני מחזורים, אבל הריצה נקטעה בכביש של משרד הרישוי בחולון עם 3:0 לצפרירים במחזור השלישי. נצרת עילית עם מוטי איוניר ודוארטה עלתה למרות 12 נקודות בלבד בתום הסיבוב הראשון. חיפה (עם טוטואנה ואנסומבו) פתחה עם שני הפסדים בשלושת המחזורים הראשונים, אבל סיימה את הסיבוב עם 22 נקודות.

2002/03 היתה שנת המגזר עם עליות של אחי נצרת (עזמי נאסר על הקווים וגוסטבו בוקולי) וסכנין (מומי זעפרן). שתיהן צברו נקודה אחרי שני מחזורים, ולאף קבוצה לא היה מאזן מושלם כבר בשלב הזה של העונה. 17 נקודות לנצרת, 18 לסכנין בתום הסיבוב הראשון הספיקו לשתיים לעלות. הפועל ירושלים איבדה ברעננה את העלייה במחזור האחרון. לה דווקא היו 23 נקודות בתום הסיבוב הראשון, משל לליגה שמוכרעת לא פעם בסיבוב השלישי והעולה לליגת העל היא זאת שתופסת מומנטום חזק דווקא בסיבוב השלישי.

עונה קודם היה תורן של בני יהודה וכפר סבא. מכבי הרצליה היתה היחידה עם שני ניצחונות בפתיחה. במחזור השלישי היא כבר נעצרה. כפר סבא שעלתה דווקא מזכירה את קרית שמונה עם 20 נקודות בתום שמונה מחזורים, באדיבות האווירון, אגידיוס וארנס ויצחק שום על הקווים. בני יהודה עם אלי אוחנה על הקווים צברה רק 14 בסיבוב הראשון, אבל התעשתה בהמשך.

עונת 2000/01 היתה עונת הנגב. הפועל ב"ש וקרית גת עלו במחזור האחרון, על חשבון בית"ר ב"ש שהתפרקה מאז. הכח ובית שאן דווקא פתחו עם שני ניצחונות, אבל נעצרו בתיקו במחזור השלישי. הפועל ב"ש השיגה ניצחון ראשון רק במחזור השמיני, שבוע אחרי משחקו היחיד של שלמה שרף בקבוצה (4:0 בוינטר), וסיימה את הסיבוב הראשון עם 11 נקודות, אבל לופא קדוש העלה את הקבוצה. גם לקרית גת (גילי לנדאו) היו 11 נקודות בסוף הסיבוב הראשון. לבית"ר היו 17 עם ניר קלינגר על הקווים.

ב-1999/2000 צפרירים (גיא לוי אימן) קרעה את הליגה (10 קבוצות ועולה אחת), עם 55 נק' לעומת 46 של קרית גת. 20 נק' מתוך 27 חתמו סיבוב ראשון מוצלח מבחינתה. רק מכבי יפו והפועל אשקלון ניצחו במחזור הראשון, ושתיהן נכשלו בשני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully