וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרגוסון חוגג 20 שנה ביונייטד

6.11.2006 / 23:25

המאמן הסקוטי, שגרף 8 אליפויות, 5 גביעים וזכייה אחת בליגת האלופות, מעדיף להסתכל קדימה: "אני לא חוגג, מעדיף להסתכל קדימה"

סיר אלכס פרגוסון חוגג היום 20 שנה כמאמן מנצ'סטר יונייטד, אליה הגיע מאברדין, איתה לקח אליפות מידי קבוצות האולד פירם לראשונה אחרי 15 שנה. ב-1986 הוא נחת במועדון של השדים האדומים, מועדון בעל עבר מפואר והווה כושל.

מאז הוא הפך למאמן המצליח ביותר בכדורגל האנגלי, עם שמונה אליפויות, חמישה גביעים, 2 גביעי הליגה, ואחד גביע המחזיקות, וכמובן גם טרבל אחד שכלל גם גביע וזכייה בליגת האלופות. אבל ההתחלה של פרגי לא הייתה מרשימה, ובעונתו הראשונה סיימה ManU במקום ה-11, והרגישה ברת מזל. עונה אחר כך כבר תפס סיר אלכס את המקום השני אחרי ליברפול, והאליפות הראשונה הגיעה ב-1992/3, מאותו רגע והלאה התחיל העשור שלה. כאמור, השיא הגיע בעונת 1998/9 עם הניצחון הדרמטי על באיירן מינכן בגמר, אז הפכו טדי שרינגהאם ואולה גונאר סולשיאר פיגור 1:0 לניצחון 1:2 בזכות שני שערים בתוספת הזמן. באותה שנה הוא קיבל תואר אבירות.

מצד שני, לפרגוסון היו רגעי שפל, ביניהם ריבים מתוקשרים עם דייויד בקהאם, רוי קין, יאפ סתאם ורוד ואן ניסטלרוי.

בעוד ארבע שנים ישווה פרגוסון את הקדנציה של מט באזבי, שהיה במועדון 24 שנה, ועדיין ישנם ויכוחים על מי מבין השניים היה גדול יותר.

אבל לחתן השמחה עצמו אין ממש חשק לחגיגות. "אנשים מדברים הרבה על כל מה שהשגנו ב-20 השנים האחרונות, אבל זה לא משנה לי", אמר הסקוטי. "בכנות, העתיד הרבה יותר חשוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully