וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתון: ניו יורק רצה בקצב הסמבה

רמי היפש

6.11.2006 / 7:55

לראשונה זה עשור ניצח רץ לא אפריקאי במרתון ניו יורק: דוס סנטוס הברזילאי הפתיע את הקנייתים (ואת ארמסטרונג) כשסיים ראשון

זה לא היה היום של האמריקאים או האפריקאים. מנצח מרתון ניו יורק אתמול (ראשון) היה הברזילאי מרילסון גומז דוס סנטוס, שהצליח לברוח מהחבורה המובילה שמונה קילומטרים מהסיום וסיים את המרתון אחרי 2:09:58 שעות.

"דחפתי את עצמי כל הזמן קדימה כדי שיהיו פחות אנשים בקבוצה, וכשראיתי שהמספר מתמעט המשכתי ללחוץ עד שלא היו עוד מתחרים. אני שמח שניצחתי, המרתון של ניו יורק הוא הטוב מכולם", אמר דוס סנטוס.

המיקום הכי טוב של הברזילאי עד אתמול במרתון גדול היה המקום שישי במרתון שיקגו, אבל השנה הוא קבע שיאים ברזילאיים ב-5,000 מ' וב-10,000 מ' במרווח של שלושה ימים ביוני.

כשהוא פרץ קדימה, הקנייתים לא לקחו אותו כל כך ברצינות. סטפן קיוגורה הגיע שמונה שניות אחריו, פול טרגאט, אלוף השנה שעברה, הגיע במקום השלישי אחרי עוד ארבע שניות. בסך הכל היו חמישה קנייתים בשביעייה הראשונה, אבל לראשונה מזה עשור ליבשת אפריקה לא היה מנצח.

בנשים היתה זאת הלטבית יילנה פרוקופקוקה שרשמה ניצחון שני ברציפות אחרי שסיימה בזמן של 2:25:05 שעות, דקה לפני טטיאנה חלאידר האוקראינית. קתרין נ'דרבה מקניה הגיעה שלישית. זו הפעם הראשונה מאז 1995 שרצה אחת זוכה פעמיים ברציפות בתואר. האמריקאים איכזבו ולא דורגו כלל במקומות הראשונים. פיטר גילמור סיים עשירי. לפחות הם התגאו בכך שלאנס ארמסטרונג הצליח לסיים את המרתון אחרי 2:59:37 שעות. "אני שמח ששברתי את גבול שלוש השעות", אמר אלוף מרוצי האופניים האגדי על קו הסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully