וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי השתכנע מעצמו

שלומי ברזל

6.11.2006 / 8:26

מאמן בית"ר ירושלים בחר להנמיך ציפיות לקראת משחק העונה, והפך לקורבן של עצמו. בית"ר שיחקה בלי שאיפות התקפיות, ופספסה הזדמנות לברוח

נדמה שהקורבן הגדול ביותר בבית"ר ירושלים מהפרויקט הלאומי של הנמכת ציפיות היה דווקא מאמן הקבוצה, יוסי מזרחי. לא ברור היכן או מדוע זיהה בכלל מזרחי רפיון משמעתי או תחושת אופוריה בין שחקניו אחרי הניצחון על אשדוד, אבל ברור כי הוא האמין בזאת בכל מאודו.

מזרחי אולי הציב שני חלוצים בהרכב, בן שושן ופינטו, אבל כאן נגמרו האספירציות ההתקפיות של בית"ר. יותר מדי דקות במחצית הראשונה שלחה בית"ר להתקפה לא יותר מארבעה שחקנים, וצריך לזכור שמדובר בקבוצה עם שחקנים בכושר גופני נדיר, ועוד מול יריבה שרק שלושה ימים קודם עמדה במאמץ פיסי חריג במחוזותינו, שהיה מקשה עליה לעמוד בלחץ לאורך זמן.

האפשרות האחרת קשורה לזמן ששוהה מזרחי בבית"ר, או לזמן ששהה מחוץ לה. מזרחי עבד מרבית ימיו כמאמן בקבוצות קטנות, צנועות, כמעט מפוחדות. קבוצות שמטרתן הראשונה והעיקרית היא לשרוד נגררות לכדורגל שמרני, זהיר, מדכא לעתים. בית"ר החדשה, עם הרעב העצום שנאגר בה, מחכה למאמן שידרוש ממנה להתפוצץ, לשדר לכולם שהיא הרבה יותר מהמיליונים של גאידמק. ניצחון מרשים באשדוד לא יעשה את העבודה הזאת, אחד כזה על חיפה היה מביא את הליגה למצב של התבטלות, שכבר סייע לחיפה לזכות בשלוש אליפויות רצופות.

שבועיים וחצי הם מעט מדי זמן להכיר באופן אינטימי כל שחקן בסגל ולעמוד על סגולותיו. למזרחי יש שלושה מבין ארבעת הקשרים האחוריים הטובים כיום בישראל - בואטנג, אלברמן ומירוסביץ' - אלא שאף אחד מהם ושלושתם יחד אינם עושי משחק ברמה השווה לזו של הצלע הרביעית: חאווייר דירסאו. הברזילאי של חיפה משלב באופן אופטימלי בין שתי המשימות ומאפשר לרוני לוי אמצע קטלני יחד עם סכנה ברורה ומיידית מהאגף של בוקולי.

במחצית השנייה, אחרי עוד 45 דקות בבית"ר, מזרחי התחיל לבצע חילופים מתבקשים (שקשה להבין איך דווקא רוני גפני שרד אותם). תחילה פביאני במקום מירוסביץ', אחר כך עושה משחק בדמות ברוכיאן. עדיין לא הפיגורה שתציל את בית"ר, אבל אופציית מסירה לגיטימית. מול חיפה של העונה זה מספיק, וחמש דקות אחר כך כבר הגיע השוויון.

התוצאה סיפקה את שתי הקבוצות, שנראו מפוחדות האחת מהאחרת יותר משהן מעריכות זו את זו. חיפה הרגישה שהצליחה לתקוע אצבע בסכר ונתנה לעצמה ארכה במידה שבית"ר עוד תיקלע למשבר. בית"ר שרדה מבחן בגרות בדרך לתואר. מתישהו, עוד העונה, ישכיל מזרחי ליצור את הקורלציה המתאימה בין הטירוף ביציעים לכדורגל על כר הדשא. כשזה יקרה, אף אחד לא יצליח למנוע מהאימפריה לחזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully