וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק להחזיר את הביטחון למכבי

זו המטרה של נוון ספאחיה, שיפגוש את הפועל ירושלים (19:30, ערוץ 5). המאמן על חרפת בלגרד: "שיחקנו רע, לא נמשיך להיראות כך"

כשכינסה מנהלת ליגת העל את צבא העיתונאים להגרלת ליגת העל של עונת 2006/7 במלון דן בתל אביב, אפילו שלישיו של אבנר קופל לא חשבו לעצמם על שידוך כזה למחזור הפתיחה: מכבי תל אביב מול הפועל ירושלים, התחלה ממנה אפשר, בעצם, רק לרדת.

ביום ראשון (19:30) יצבע היכל הספורט ביד אליהו בצהוב ובאדום, לקרב שהפך בשנים האחרונות להרבה יותר מעוד "משחק עונה". ההפסדים של שתי הקבוצות בזירה האירופית בסוף השבוע, והמהפכה שעברה הקיץ מכבי תל אביב, רק מגבירות את הלחץ והציפיות בשני המחנות.

הלפרין: "כל מה שהיה עד עכשיו מאחורינו"

מכבי ת"א ממשיכה בהכנותיה לקראת משחק הבכורה בליגת העל, מחר (19:30) מול הפועל ירושלים בהיכל נוקיה. אתמול, שעות לאחר ששבה ארצה מבלגרד, ערכה מכבי אימון ערב נדיר בו שם הצוות המקצועי דגש בעיקר על משחק ההגנה, שלא היה קיים מול פרטיזן, ותרגל שוב ושוב את התיאום הקבוצתי בהגנה. במהלך היום צפו השחקנים בקטעי וידאו ממשחקיה האחרונים של ירושלים, והערב (שבת) ערכה הקבוצה את אימונה המסכם.

"לא אהבתי את הדרך בה שיחקנו מול פרטיזן. נראינו רע, בעיקר מבחינה הגנתית, ומחר נצטרך לשחק אחרת לגמרי", אמר מאמן הקבוצה, נוון ספאחיה. "מול ירושלים נצטרך לשחק חזק וקשוח, בעיקר בהגנה. שיחקנו משחק אחד לא טוב, אמת, אבל זה לא אומר שנמשיך להיראות כך, למרות שמחר נשחק מול יריבה חזקה. זו הזדמנות מצוינת להחזיר את הביטחון לשחקנים".

"כל מה שהיה עד עכשיו מאחורינו", הוסיף יותם הלפרין. "אנחנו מתכוננים לקראת המשחק בצורה הטובה ביותר. זו תקופה של התחלה, ואני מעדיף לפתוח את העונה פחות טוב ולסיים טוב, מאשר להיפך. זה משחק בית שלנו ואנחנו צריכים לנצח אותו". באשר למפגש עם דן שמיר, מאמן הירושלמים ששימש עוזרו של פיני גרשון בשלוש העונות האחרונות, אמר הלפרין: "דן מדהים. הוא בן אדם נהדר ומאמן מצויין. אני מאחל לו את כל הטוב שבעולם, אבל לא מחר. הוא מכיר את השחקנים שלנו היטב ויודע איך מתנהלים פה העניינים, אבל אלו דברים שוליים, מבחינתנו ומבחינתו".

ניקולה וויצ'יץ', בו דבקה אולי החולשה הכללית במשחק ביום חמישי, נשמע דרוך. "בכל שנה ירושלים באה לכאן כדי לנצח. זה לא כל כך הלך להם בשנים האחרונות, אבל מתישהו הם יצליחו לעשות את זה", אמר הקרואטי. "שמיר מכיר אותנו טוב ואני בטוח שהוא הכין אותם הכי טוב שאפשר. למרות שיהיה משחק קשה אנחנו חייבים לנצח".

"הולך להיות קרב רציני. אני יכול להבטיח שנעלה למגרש וניתן את הכל", סיכם וויל ביינום. "ירושלים היא קבוצה טובה, גם אנחנו, ויהיה קשה עד הסוף. אנחנו חייבים לשפר את האגרסיביות. מול פרטיזן לא היינו אגרסיביים מספיק והם ניצלו את זה. סיפרו לי על היריבות הגדולה שקיימת בין מכבי לירושלים, ומבחינתי מחר זה ניצחון או מוות, כמו הקעקוע שיש לי על הזרוע. אסור לנו להפסיד. פשוט כך".

"לפעמים לא צריך לרוץ בכל הזדמנות"

עד גביע ווינר, לא פגשה הפועל ירושלים קבוצה ישראלית במהלך ההכנה, והפסידה רק לדינמו מוסקבה מהיורוליג. ההפסד לאליצור אשקלון, ובמיוחד הדרך בה הגיע, הופכים את המפגש הכל כך חשוב מול הצהובים כבר במחזור הראשון ללא אידאלי, במיוחד עבור דן שמיר, שרק לפני מספר חודשים היה בורג מרכזי במכונה הצהובה.

"הגדולה היא לדעת לשחק ולנצח גם כשאתה בשלבים התחלתיים של העונה. רוב הקבוצות לא מגיעות לשיא שלהן באוקטובר או נובמבר, אבל עדיין צריך לדעת להיות ברמה מספיק טובה בשביל לנצח משחקים כאלו", אומר שמיר.

בעונה שעברה פגשה ירושלים חמש פעמים את מכבי תל אביב, וירדה מנוצחת בכולם. לקפטן מאיר טפירו, שתמיד הבריק מול המכונה הצהובה, לא הלך בעונה שעברה מול האלופה. אז מגיעים בלחץ?

"אני לא חושב. זה לחץ טוב ואם מסתכלים על כל המכלול אז זה רק משחק ראשון בעונה. הכי חשוב זה לבוא בסוף העונה בכושר הכי טוב שאפשר", הוא אומר. "מכבי משחקים בבית והם הפייבוריטים, אבל צריך לבוא ולשלוט בקצב המשחק ובדברים החשובים".

אז איך תצליח ירושלים לעשות את מה שנכשלה בו פעם אחר פעם בעונה שעברה? שמיר מנסה לספק תשובות. "כדי לנצח את מכבי זה לא אומר לנצח באיזה מאצ'-אפ או להתמקד באיזשהו שחקן. זו לא הדרך. צריך לקחת אותם למקומות שהם לא רגילים לשחק בהם".


"החכמה היא לשחק טוב ארבעים דקות ולא להוריד את הרגל מהגז. לשלוט בקצב, לשלוט בריבאונד, וברגע שנעשה את הדברים האלו הדברים יראו אחרת. בשנה שעברה הובלנו בכל המשחקים ברבע הראשון והשני ב-10-14 נקודות אבל לא ידענו לשמור על זה לפני המחצית. מכבי אוהבים לרוץ אבל גם אנחנו. צריך לשחק יותר מבוקר לפעמים ולא לרוץ בכל הזדמנות".

מול הרוטציה הבלתי נגמרת של נוון ספאחיה, יצטרך דן שמיר לעשות שימוש מושכל יותר בסגל השחקנים שלו. בהפסד לחימקי ביום רביעי שיחקו חמישה שחקנים ירושלמים יותר מ-31 דקות. מבחינתו של שמיר, למכבי לא כדאי לבנות על התשת האדומים. "לכל משחק יש חיים משלו. שחקנים יכולים לא לשחק ביום שלישי וכן לשחק ביום ראשון, זה תלוי מאוד במשחק עצמו. שיחקנו משחק אחד השבוע ולא היו לי שיקולים מלבד השיקולים של אותו משחק, ואני לא חושב שלשחקנים שלנו צריכה להיות בעיה לשחק 35 דקות אם צריך ואם אני החלטתי. מי שצריך לשחק ישחק, וצריך להסתכל על מי שעל המגרש ולא על מי שעל הספסל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אוהדי מכבי החליטו: יש עידוד

אוהדי מכבי, שהכריזו בתחילת השבוע כי יישבתו מעידוד במשחק מול ירושלים עקב החלטת מנהלי ההיכל שלא לאפשר הכנסת אביזרי עידוד, כגון שלטים ודגלי הנפה, הודיעו היום כי שבו בהם מן ההחלטה.

"בפגישה שהתקיימה בין הנהלת הקבוצה ונציגי האוהדים נמצאה הדרך לפתרון בעיית הכנסת הציוד למשחקי הבית של הקבוצה בהיכל. הפיתרון אומנם אינו מיידי, אך הנהלת הקבוצה הודיעה כי תלווה אותנו לאורך כל הדרך, ובכל המישורים האפשריים מול כל הגופים הדרושים, עד להשגת פיתרון מלא של הבעיה", כתבו האוהדים בהודעתם הרשמית. "ברור לנו כי האווירה המחשמלת המאפיינת את ההיכל לא תהיה שלמה כל עוד לא יוחזרו הדגלים והשלטים, אך אין כל טעם או סיבה הגיונית לפגוע בקבוצה אותה אנו אוהבים, בעוד היא עושה כל שניתן על מנת לסייע לנו, האוהדים ולה לעצמה, מאחר ותמיכתנו חשובה לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully