וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ מתחיל לדבר

אחרי ההפסד המביך לפרטיזן, מכבי קבעה באופן יוצא דופן אימון ביום שישי. דיווחים בארה"ב: אנדרסון עשוי להחליף את ביופורד

ניר חורי

מאוכזבים ומותשים בניסיונם להתרגל למציאות החדשה, נחתו שחקני מכבי ת"א בישראל היום (שישי) בבוקר. אחרי ההפסד המביך 103:91לפרטיזן, שחשף שוב את הבעיות של הקבוצה, ראשי המועדון החלו להיכנס ללחץ.

"יש לנו הרבה דברים לתקן", סיפר נוון ספאחיה עם נחיתתו, "אני המאמן, ותמיד אקח אחריות, וגם הפעם אני לא מתחמק מהבעיות. אני לא זוכר מתי קלענו 90 נקודות בצורה כזו ועדיין הפסדנו. נתנו להם את המשחק, והם הפציצו כמו מטורפים מהשלוש".

כשנשאל בנוגע לאופציית החלפת זרים או שילובם של הישראלים ברוטציה אמר המאמן: "אתם עיתונאים, אני מכבד אתכם, אבל אתם תעשו את העבודה שלכם ואני את שלי".

"פרטיזן הייתה טובה יותר, הן בהגנה והן בהתקפה", אמר כבר אתמול וויל ביינום. "היה להם ערב קליעות נהדר ואנחנו היינו חסרי אונים. היו לנו דקות רעות מאוד בתחילת המחצית השנייה, נקלענו לפיגור גדול ולא יכולנו לחזור למשחק".

מכבי ספגה משחק שני ברציפות מעל ל-100 נקודות

עד כמה גדולה הפאניקה בקרב אנשי מכבי ת"א, לאור תצוגת הנפל ההגנתית אמש (חמישי) ולקראת משחק הליגה מול הפועל ירושלים ביום ראשון, תעיד העובדה שהמאמן נוון ספאחיה קבע אימון ערב נדיר, שייערך בשעה 19:00.

היכולת הדלה מול פרטיזן, שהגיעה לאחר סדרת ניצחונות לא משכנעים בעליל, הדירה שינה מעיני אנשי הצוות המקצועי. לאורך השבוע שם צוות המאמנים דגש מיוחד בכל הקשור לתיאום בהגנה הקבוצתית ולהגנה האישית, אלא שאמש לא יושם דבר הלכה למעשה, ומכאן אכזבתם הרבה. "ההגנה שהראינו אתמול זה לא מה שאנחנו רוצים", הודה עוזר המאמן השני, דני גוט. "דברים לא עבדו כפי שציפינו. גם שחקני ההגנה הטובים יותר שלנו לא שמרו". מתום המשחק ועד להמראה חזרה ארצה דנו ספאחיה ועוזריו, גיא גודס וגוט, במציאת פתרונות לרפיסות ההגנתית, ולא מן הנמנע כי כבר מול ירושלים ייעשו שינויים בחמישייה.

אמש ספגה מכבי 103 נקודות, מול מלאגה 101. בקבוצה לא זוכרים מתי, אם בכלל, ספגנו בשני משחקי יורוליג עוקבים כמות תלת-ספרתית של נקודות. "גם אני לא זוכר מתי קרה דבר דומה, אבל צריך לזכור שזו רק תחילת השנה וההגנה עדיין לא מגובשת", אומר גוט. "גם את העונה שעברה מכבי לא פתחה בכושר שיא ובכל זאת הגיעה לגמר. פגשנו אתמול קבוצה שנתנה משחק פנטסטי וקלעה שלשות באחוזים מצוינים, אבל ההגנה שלנו באמת לא תיפקדה. הפסדנו משחק שהיינו צריכים לנצח".

מתכוננים לעשות שינויים

כשקבוצה לא שומרת, לא לוקחת ריבאונד בהגנה ולא חוטפת כדורים היא לא יכולה לצאת למתפרצות. זו מתמטיקה פשוטה. האיכויות הנדירות של וויל ביינום, הן הפיזיות והן המקצועיות, באות לידי ביטוי בעיקר במשחק המעבר. במשחק עומד נמצא ביינום בבעייה. בשבוע שעבר לא מצא סרג'יו סקאריולו תשובה לחדירות הנהדרות שלו, בסט-אופנס ובמעבר, אלא שאתמול הורה מאמן פרטיזן דושקו וויושביץ' לשחקניו הגבוהים והאתלטים לצופף את הצבע, בכדי למנוע כל ניסיון חדירה של ביינום או סל קל של אליהו. השניים, מאדריכלי הניצחון על הספרדים בשבוע שעבר, העמידו שורה סטטיסטית עלובה של 11 נקודות במשותף, ב-2 מ-13 מהשדה. זאת ועוד, מול מלאגה התהדר ביינום ביחס אסיסטים-איבודים חיובי (3-4), וספאחיה אף הגדיל והבטיח בראשית השבוע כי "וויל ימסור בכל משחק בין ארבעה לשמונה אסיסטים"; את המשחק אתמול סיים ביינום עם אסיסט אחד לעומת ארבעה איבודים.

גוט מספר כי צוות המאמנים מאמין ותומך בכל שחקן ואינו שוקל בשלב זה לבצע שינויים פרסונליים, אלא שגורם בקבוצה מבהיר כי מכבי נערכה מבחינה כלכלית עוד בקיץ לאפשרות שתיאלץ לבצע שינוי כזה או אחר, ולכן, כלכלית לפחות, הדבר לא אמור להוות בעיה. "גם שחקנים שמחזיקים בחוזה צריכים להבין שמקומם אינו מובטח, ושיצטרכו להוכיח במשחקים הקרובים שהם ראויים לשחק בקבוצה", מציין הגורם.

"אם קיימת אכזבה כרגע זו אכזבה שכולם שותפים לה, כי כולנו כאן כדי להביא תוצאות", משיב גוט. "קרב בודד לא מנצח או מפסיד מלחמה, ואנחנו צריכים לדאוג לכך שבסופו של דבר נעמוד במבחן התוצאה. אני בטוח שעוד נעשה את זה, בעזרת עבודה קשה וסבלנות".

האם דרק אנדרסון יחליף את ביופורד? (שגיא ניר, מערכת וואלה!)

יכולתו המאכזבת של רודני ביופורד מעוררת ספקולציות סביב מחליף אפשרי, אותו ינסו הצהובים לצרף בשלב מוקדם של העונה.

שם מעניין שהוזכר כמועמד לתפקיד הוא הגארד דרק אנדרסון, ששוחרר השבוע ממיאמי היט אחרי שויתר על חוזה בסך 2.5 מיליון דולר תמורת פיצוי של 600 אלף דולר. אנדרסון סיפר לראשי הקבוצה כי הוא צפוי לחתום בקרוב בקבוצה אירופית, וגורמים בארצות הברית טוענים כי הקבוצה המדוברת היא מכבי תל אביב.

ביופורד היה, כזכור, ראשון הזרים שחתמו במכבי תל אביב, שכמה מראשיה המליצו להצתין לסוף אוקטובר, אז ישוחררו מספר שחקנים מקבוצות ה-NBA השונות. כעת, יתכן כי הצהובים ילכו בסופו של דבר על האופציה המדוברת. יו"ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, התייחס לאפשרות שאנדרסון ילבש צהוב ואמר לאוהד גרינוולד: "אולי שמעתי את השם הזה, אבל בהקשר של מכבי זה לא אומר לי כלום. אין לזה שום יד ורגל. בעניינים מקצועיים המאמן קובע, ונושא החלפת שחקנים בכלל לא עלה".

אנדרסון (32, 196), בוגר אוניברסיטת קנטאקי, נבחר במקום ה-13 על ידי קליבלנד קבאלירס בדראפט 1997, אך אחרי עונה וחצי בקבוצה המשיך ללוס אנג'לס קליפרס, סן אנטוניו ספרס ופורטלנד טריילבלייזרס, בה שיחק ארבע עונות. את העונה שעברה התחיל השחקן ביוסטון רוקטס, ועבר ממנה למיאמי היט שסיימה את העונה עם טבעת אליפות. בסה"כ שיחק אנדרסון 537 משחקי NBA בקריירה, קלע 12.7 נקודות, מסר 3.5 אסיסטים וקטף 3.4 ריבאונדים.

השמינייה (יואב בורוביץ', "הארץ")

ניקולה וויצ'יץ':

"בשביל זה נשארתי?", שואל עצמו הסנטר שעבר חוויה טראומטית. וויצ'יץ' חשש מהקהל הגזעני, בסוף ההתעללות הגיעה דווקא מכיוונם של פרוביץ' ודרובניאק.

ליאור אליהו:

מדברים עליו כעל אחד הכישרונות הגדולים באירופה, אבל אמש הוא קיבל שיעור מהצעירים של פרטיזן. קיבל אשראי כמעט בלתי מוגבל, אבל הגיב ביכולת חלשה.

דריק שארפ:

העובדה שבגיל 35 הפך לשחקן הרכב, מעידה בעיקר על חוסר אמון של ספאחיה בביופורד והלפרין. שארפ שוב שיחק עם הלב, אבל בגילו לא ניתן לדרוש ממנו להיות גו-טו-גאי.

סימאס יסאייטיס:

שוב להט ברבע הראשון והפעם גם המשיך כלל לא רע. הבעיה היא שתרומתו ההתקפית של הפורוורד הליטאי לעתים מתקזזת עם החורים שהוא יוצר בהגנה.

ג'יימי ארנולד:

שוב עלה מן הספסל וסיפק התקפה מהירה. אולם כמו יסאייטיס, גם הוא בחר להתנער מאחריות בכל מה שקשור להגנה.

יותם הלפרין:

שוב קיבל צ'אנס ולא סיפק סחורה, הן בהגנה והן בהתקפה. "לו רק יכולתי להישאר בלובליאנה", הרהר כשהביט בדף הסטטיסטי וראה שסיים עם שתי נקודות בודדות.

וויל ביינום:

ההתקפה של שבוע שעבר נעלמה, השטויות נשארו. הרכז של מכבי משחק מהר, לא שומר, ולא נראה כמו רכז. אם לא ישפר דרמטית את קבלת ההחלטות, עשוי להיזרק.

רודני ביופורד:

ע"ע ביינום. עלה מהספסל ולא סייע במאום. גם כשביצע פעולה חיובית, דאג לקזז אותה עם איבוד כדור או זריקה רשלנית. החיפזון מהשטן, אבל אוהדי מכבי ודאי שואלים את עצמם עד מתי יימשך הניסוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully