וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפסד מבחינתי זו לא תוצאה טובה"

לימור שפיגל

3.11.2006 / 0:16

דוד עמר, השחקן הוותיק בקבוצת הכדוריד של מכבי ראשל"צ, לא ממעיט בערכה של למגו הגרמנית, אבל מאמין שאפשר לעשות סנסציה

הקבוצה הגרמנית למגו נחתה בישראל דווקא בזמן, אך עיצומים ושביתות בשדה התעופה בן גוריון אילצו אותה לנסוע למלון ללא המזוודות. מנהלה של הקבוצה, פיין הולפרט, סיפר כי דברים כאלו קורים וכי אין סיבה להקדיש לכך מחשבה. "הקבוצה שלי תקום בבוקר מוקדם, תרד קצת לים היפה של תל אביב, תעשה מתיחות ופשוט תירגע לקראת המשחק".

מסיבת העיתונאים לקראת המשחק מול מכבי ראשל"צ (שישי, 17:00) נערכה באולם בגן נחום בהשתתפותם של מנהלי שתי הקבוצות, המאמנים והשחקנים הבכירים. רשות הדיבור הראשונה ניתנה לקבוצה האורחת ופיין הולפרט פתח ואמר כי קבוצתו מאוד שמחה להיות בישראל ולשחק מול ראשל"צ. "ללמגו יש מסורת קבועה בגביעי אירופה ואנחנו מאוד שמחים להתארח כאן. היו דיבורים ששני המשחקים יהיו בגרמניה אך לא הסכמנו לכך. ראינו כי יש הענות מצד הקהל הישראלי לראות כדוריד אירופאי בארצו ומגיע גם לקהל הזה לחוות חוויה אירופאית".


מאמנה של למגו, וולקר מודרו, סיפר: "אני לא ממש מכיר את הכדוריד בישראל. ראשל"צ היא האלופה ומחזיקת הגביע והמשחק מולה לא יהיה קל. אני לא יודע כמה אוהדים יהיו באולם אבל כל משחק בגביע אירופה הוא קשה. אני מקווה למשחק טוב וכמובן לכך שהקבוצה שלי תנצח".


הקבוצה הגרמנית נחשבת לאחת הטובות באירופה, מאריות הכדוריד כפי שכינה אותם אריאל רוזנטל. הכדוריד הגרמני נחשב לענף הספורט הבכיר בגרמניה יחד עם הכדורגל ורק לשם השוואה, האולם של למגו מכיל 5,000 מקומות ישיבה לעומת האולם של ראשון המכיל 2,000.

גלעד מאור, מאמנה של ראשל"צ, ישב ליד מאמנה של למגו במסיבת העיתונאים ונראה כי הוא מוכן למשחק. "אני מאוד שמח לראות את למגו כאן. כפי שאתם רואים הם נראים כמו סופרמנים אבל הם בני אדם כמונו. אנחנו גדלנו על השחקנים הללו ועכשיו אנחנו נשחק מולם. אם נפחד לא נוכל לבוא למשחק ולשחק את המשחק שלנו. אנחנו באים ללא פחד ואני מקווה שנעשה תוצאה טובה ואלי אף היסטוריה בכדוריד הישראלי והאירופאי". לשאלה מה הסיכוי הממשי להפתעה שכזו ענה מאור עם התבדחות קלה: "ברמה האנושית כדאי להתפלל. אבל ברמה המקצועית והרצינית אני חושב שהעיתונות נותנת הרבה כבוד ללמגו. ראשל"צ מתייצבת מחר למשחק ה-13 שלה באירופה וזה לא דבר של מה בכך. השחקנים צריכים לבוא משוחררים ורגועים ולשחק בסגנון המשחק הקבוע שלנו. אם נפתיע בהתחלת המשחק והמשחק יהיה צמוד, אז נחשוב גם על המילה ניצחון. האולם יהיה מלא והעידוד חשוב מאוד, אנחנו לא מייצגים פה רק את ראשל"צ, אלא את כל מדינת ישראל".


דוד עמר, הפיבוט הותיק של ראשל"צ, הגדיל ואמר כי אין סיבה לפחד. "אסור לנו לפחד משום קבוצה. היתרון שלנו על למגו הוא בלב שיש לנו. אנחנו לא משחקים רק בשביל ראשל"צ, אלא בשביל כל המדינה. אנחנו משחקים עבור הסמל שעל דגל המדינה שלנו. הסמל, ההמנון והקהל שיהיה באולם יתנו לנו הרבה ועם זה נעלה למגרש. אנחנו צריכים לשחק יחד כקבוצה ולהגיע לתוצאה טובה, הפסד מבחינתי זו לא תוצאה טובה ואמרתי את זה לשחקנים. בבית שלנו אנחנו צריכים לנצח". גם הקפטן של ראשל"צ, יואב נאמן, אמר דברים דומים. "דקות הפתיחה מאוד קריטיות אבל אנחנו צריכים לבוא ולשחק משוחרר ושלא יעניין אותנו כלום".

שחקני למגו הסתפקו בלומר דברים מעטים, בעיקר בזכותה של הליגה הגרמנית ונבחרת גרמניה בכדוריד. כריסטיאן שוורצר: "למגו היא קבוצה טובה כי אנחנו משחקים כדוריד מהיר וכי יש לנו הגנה טובה, ככה אפשר לצאת לכמה שיותר התקפות מתפרצות. הסגנון שלנו הוא הסגנון של הליגה הגרמנית ולכן הליגה הגרמנית מאוד תחרותית, הראשונה יכולה להפסיד לאחרונה בטבלה. זה גם מה שמבדיל את הליגה שלנו מהליגות האחרות באירופה".

המשחק מחר מעורר הרבה התרגשות בראשל"צ והדבר ניכר באימון המסכם שנערך לפני מסיבת העיתונאים. יואב נאמן סיפר כי ההתרגשות היא רבה אבל הקבוצה חייבת לשחק את המשחק שלה. "האולם יהיה מפוצץ והאוהדים יעשו הרבה רעש, ההתרגשות שלנו היא גדולה. זוהי אחת הקבוצות הטובות באירופה ויש להם שחקנים מאוד פיזיים ולמרות זאת אנחנו באים לשחק את המשחק שלנו". אריאל רוזנטל הצעיר נראה באימון כשהוא מסתובב עם קרח על כתפו הימנית, שספגה פציעה לפני כמה שבועות. לא נראה כי הדבר יפריע לו לשחק מחר. "הקבוצה הגרמנית מאוד חזקה. אנשים בארץ לא קולטים שהיא כמו ברזיל של הכדוריד, רונאלדו ורונלדיניו משחקים בה בדמותם של שחקני כדוריד. אנחנו נבוא קודם כל כדי ליהנות ולהשיג את התוצאה הטובה ביותר. לי אישית נראה כי הם מזלזלים בנו קצת ולכן אולי נוכל להפתיע אותם עם הקהל הביתי שלנו".

האלם בגן נחום צפוי להיות מלא מחר עד אפס מקום ועל זה בונים בראשל"צ. הקהל והעידוד המאסיבי אמורים להיות שווים עוד 4-5 שערים עבור ראשל"צ, כך אמר דוד עמר במסיבת העיתונאים. אין ספק כי אירוח המשחק הראשון במגרשה הביתי של ראשל"צ יכול להיות המפתח להפתעה מבחינתה. שחקני הקבוצה אומנם מתרגשים ועבור רבים מהם זו תהיה חוויה מיוחדת במינה וייחודית, אך למרות זאת השחקנים מקרינים ביטחון, מהול עם קורטוב של פרופיל נמוך, הם בהחלט רוצים להפתיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully