וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטי פוגש את האקסית

ניר גרוסמן

2.11.2006 / 11:17

רם סטי משקיף עם הפועל קרית שמונה על הפועל ירושלים ממרומי הטבלה. בשבת הם נפגשים. ואופיר עזו יחזור למלחה בתנאי אחד

זה קרה כבר ללא מעט שחקנים בהיסטוריה. וגם יאיר אסייג היה כבר בסרט הזה. מפגש ראשון מול האקסית, הקבוצה שבה נולדת, גדלת והתפתחת. היום זה יקרה גם לרם סטי. מגיל 12 הוא לובש אדום (פרט לעונה שבה השתפשף בליגה ב'). ופתאום, בשנה הראשונה שלו בחוץ הוא פורח.

סטי השתלב היטב במערך שבנה בן-שמעון בקריית-שמונה. מספיק רק להסתכל על הנתונים היבשים - שלושה שערים ושני בישולים בשבעה מחזורים. עד כאן הכל טוב ויפה, אבל מה יקרה כשמולו יתייצבו היום חבריו משכבר עד לעונה שעברה? אם לרגע חשבתם שהבחור יהיה עצוב ללקט נקודות מהאקסית, טעיתם ובגדול. סטי, שלא כמו בשנה האחרונה שלו בהפועל ירושלים, שבה הוא שיחק בלי יותר מדי חשק, יאכל את הדשא כדי להשיב תודה למי שמשלם לו העונה, וביד נדיבה.

"אני אשקר אם אומר שזה לא יהיה מוזר", מודה סטי, אבל מיד מסייג, "לפחות בתחילת המשחק. לשחק נגד כיוון התנועה, כלומר נגד הפועל ירושלים, יהיה לא פשוט. אבל אני יכול להגיד לך שכשאהיה בתוך המשחק, גם אם משפחת סטי תשחק נגדי, אני לא אראה אותם בעיניים. לבשל בטעות לשי? לא נראה לי. ואולי הם יתבלבלו וישלמו לי את הכסף? אולי הם יעבירו לי את המשכורת במקום איזי? יכול להיות דבר כזה? לא נראה לי שהם יתבלבלו, אז למה שאני אתבלבל".

אני מניח שאחרי נחיתה מוצלחת בצפון, לא יהיה קל להחזיר אותך.
"ברור שעכשיו כיף לי וטוב לי, אבל כרגע אני לא חושב על הקיץ. עד אז הרבה דברים יכולים להשתנות. מה שטוב להיום יכול שלא להתאים לי בעוד שבוע. אני משתדל לשמור על המצב הקיים ולא לוותר עליו בקלות. היה לי קשה להגיע לאן שהגעתי, כרגע אני כמובן לא מוותר על המקום שבו אני נמצא, נדבר בקיץ. עוד חזון למועד".

ראית את הפועל העונה?

"פעם אחת בטלוויזיה נגד סכנין, חוץ מזה לא יצא לי. בליגה הזאת רע זה פונקציה של שני הפסדים. במקביל _ שני נצחונות ואתה בצמרת. מבחינת צבירת נקודות, הפועל בינתיים בסדר בסך-הכל".

אתה יכול לנסות להשוות בין איזי שרצקי לוויקטור יונה?

"קודם כל, אני יכול להגיד לך שוויקטור מבין כדורגל, איזי פחות. איזי רואה כדורגל, אבל ויקטור בא משם. חוץ מזה, לאיזי יש אמצעים כספיים, מה שלוויקטור אין, וזה לא סוד גדול. אגב, הוא עדיין חייב לי כסף".

התרגלת כבר לתקתוק של המשכורת בזמן?

"לטוב מתרגלים מהר. מתחילת העונה אני עולה למגרש בהרגשה אחרת. אני מזיע ויודע שבסוף החודש הכסף יהיה בבנק, ואני מדבר על הפרמיות, לא על המשכורות, שזה דבר מובן מאליו. אלה שנמצאים פה כמה שנים אמרו לי שכל הכבוד לי שהצלחתי להחזיק מעמד בהפועל ירושלים כל-כך הרבה זמן, עם כל הבעיות שיש בקבוצה. אמרו לי שזה יפה שלא פרשתי עד עכשיו".

בקרית שמונה לא הכל קם ונופל על בנאדם אחד

אחרי ההשוואה בין המנהלים, עשה אותו הדבר עם המאמנים.

"רן מאמן מצוין, גם יאיר. שניהם מאמנים צעירים בתחילת הדרך, רן הרבה יותר טקטי מיאיר. שיטות העבודה שלהם שונה, רן מלמד דברים אחרים, אני עם שניהם מסתדר, הם מחזיקים ממני מקצועית, וזה הכי חשוב".

במערך של בן-שמעון אתה מתופקד יותר בחלק האחורי. זה בסדר מבחינתך?

"אין תלונות. המצב הוא אידיאלי. לא כל הקבוצה נופלת עליך ולא הולכים לאיבוד אם יש לך יום חלש, כי לא הכל קם ונופל שם על בנאדם אחד. אנחנו כמה שחקנים טכניים שיודעים להחזיק כדור, כולל גיא צרפתי, אני, תומר תייר ורמי עאמר, שלא ישחק נגד הפועל בגלל הרחקה. כולנו ניידים, יכולים לכסות זה על זה, לא נעולים במקום, כך שאני לא ממש מרגיש שאני הולך לאיבוד כשאני משחק יותר למטה".

לסיום, איך לדעתך יתפתח המשחק מול הפועל ירושלים?

"לא יודע איך יתפתח, מה שבטוח, אנחנו הולכים ללחוץ מהדקה הראשונה. כבר אמרתי, הניצחון חשוב לנו הפעם מאוד, כדי שלא להיקלע לסחרור".

"להפועל? כשמישל יאמן"

כבר תקופה ארוכה שוויקטור יונה חושב (ובקול רם מאוד) שמקומו של אופיר עזו הוא אך ורק בהפועל ירושלים. בעבר הוא נשמע אומר שאם השחקן באמת רוצה להשתקם, אזי קריית-היובל היא המקום היחיד שבו הדבר באמת יקרה. עכשיו, כשמועד ההעברות הולך ומתקרב, שוב מפנטז היו"ר על החזרתו של הבן הסורר הביתה. במיוחד לאור העובדה שהכישרון מבית-שמש לא ממש משחק גם במכבי פתח-תקווה. אם מוסיפים למשוואה גם את היחסים הטובים עם הלוזונים, כל שנותר הוא לנסות לשכנע את הילד לשוב הביתה. איך עושים את זה?

אם נשפוט את הדברים של עזו, הרי שבקלות. יש לו רק בקשה אחת מהיו"ר. "בלי לפגוע בכבודו של אף אחד, למישל אני מאוד קשור, הוא עזר לי בכל מהלך הקריירה עד היום, ואני מאוד רוצה לחזור לשחק תחתיו. תיאורטית, אם לא בהפועל ירושלים, זה יכול לקרות גם באשקלון. אם אני אחזור להפועל ירושלים, זה רק בתקופה שמישל יאמן שם. אני אחשוב על זה בכובד ראש, אבל כרגע מישל באשקלון, אני בפתח-תקווה ויאיר בהפועל ירושלים. בוא נאחל לשלושתנו בהצלחה. אני ומישל בקשר טלפוני, גם כשלא הולך לי אני פונה אליו בבעיות שלי. הוא עוזר לי תמיד".

מה יש לך מאסייג?

"אני מרגיש מאוד פגוע ממה שיאיר עושה לאסף. כשאני מגיע לראות את הפועל ירושלים, אני לא רואה שם כוכבים יותר גדולים ממנו".

אז למה לדעתך הוא לא מאמין בו?

"אני לא מתכוון לדבר עם יאיר דרך העיתון או להגיד לו כל מה שאני חושב עליו ועל מה שהוא עושה לאחי. בגדול, הוא האיש שמחליט, הוא חושב שה-11 הכי טובים משחקים, זכותו. כשאסף ואורי פסו שיחקו כבלמים, הקבוצה עמדה לא רע, אבל כשלא הולך מחפשים אשמים, ויאיר מצא לו קורבן".

אתה באמת חושב לעזוב את פתח-תקווה?

"אם עד חלון ההעברות בינואר אני לא אבוא לידי ביטוי, אז כן, והשאיפה תהיה לחזור לעבוד תחת מישל, גם אם הוא יאמן קבוצה מתחתית הליגה הלאומית. לא אכפת לי. אני חייב לבנאדם הזה הרבה".

ואיך תסתדר עם הקהל של הפועל ירושלים, שלא ממש משתגע עליך, בלשון המעטה?

"עם הקהל של הפועל ירושלים אני אסתדר. בסופו של דבר, למרות כל הקללות, הקהל יודע בדיוק מה תרמתי להפועל ירושלים, והם מודעים היטב למה שקרה לי. הם חשבו שכשעברתי, עשיתי הכל בכוונה רק כדי לעזוב ולהגיע לקבוצה אחרת, וזה לא נכון. כדורגל זאת הפרנסה שלי, ואני מקצוען".

ואם תחזור להפועל ירושלים, מכבי פתח-תקווה תממן את החוזה?

"לכל דבר יש פתרון, אני רק אומר שאני לא פוסל את המעבר להפועל ירושלים בכלל. הכל תלוי מי יאמן שם".

עכשיו אסייג מאמן, פנייה תהיה רלבנטית?

"אני לא חושב. כולם יודעים מה מישל עשה בשבילי, יש לי הרבה מה להגיד, יש הרבה דברים שמניעים אותי מסביב, אני לא רוצה לדבר עליהם, אני משתדל לשמור על שתיקה בנושא".

יאיר אסייג: "חבל לי על אופיר, אבל ככה זה כשלא משחקים כבר קרוב לשלוש שנים, מתעסקים בדברים אחרים. צר לי לאכזב אותו, אבל עם יד על הלב, אין לו מקום בהפועל ירושלים. הוא ירק לאוהדים בפרצוף, עכשיו הוא יורק למאמן שקידם אותו הכי הרבה בפרצוף, נחכה ונראה מי הבא בתור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully