וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוף גדול, רגליים דקות

איתן בקרמן

2.11.2006 / 10:08

בארץ יש בניה לקויה של שחקנים, ובשל כך מגיעות התנודות במשחק. שום ורוני לוי חייבים להדק את ההגנה כדי להימנע ממפלות

הנה, גם רפא מארקס משחק לפעמים קשר אחורי ולפעמים בלם. ותוראם לא החליף עמדות בין מגן ימני לבלם? מאלדיני לא היה מגן שמאלי? אז למה חרזי לא? ולמה לא באדיר? בעוד המועדונים הגדולים פה משקיעים את מיטב הונם בקשרים ובחלוצים זרים ומקומיים, החלק ההגנתי של הקבוצה, ובעיקר עמדות המגינים, נשכח מאחור. יש מצב שתומר חליבה לא מתאים לרמות הגבוהות? לא נורא, יש את הילד, מה שמו, בונדר, שיחליף אותו. את באדיר נזיז כשצריך בלם, יש לו רגליים עבות ומצח חזק, ובשביל להעיר את אנטבי נביא את מאור פרץ. הרי לנו קבוצה.

לא שבחיפה זה הרבה יותר טוב. הקומבינציה של שני ותיקים מאוד, חרזי וקייסי, עם שני בלתי מנוסים, משומר ומגרלשווילי, הוכחה ככישלון חרוץ. כך גם הוויתור על בנאדו. חוסר ההצלחה של חיפה בליגה, כמו ההצלחה המוגבלת של הפועל תל אביב, הן תולדה של בעיית יסוד, שאינה ניתנת לתיקון, ולו חלקי, לפני חודש ינואר - בנייה לקויה של סגל השחקנים. באופן לא מפתיע, לשתיהן זר אחד בלבד בהגנה, בתפקיד הנחשב של בלם אחורי (כך אולארה במקור). לבית"ר ירושלים אין אף זר בהגנה, אבל היא מחזיקה שם את רוב שחקני ההגנה של שתי נבחרות ישראל. עומק קוראים לזה.

המבנה העקום של חיפה והפועל, גוף גדול על רגליים דקות, הוא סיבה מרכזית לחוסר היציבות ולתנודות ביכולת ובתוצאות. בשתי הקבוצות יש מספיק חומר ממשי - שחקנים טובים, קהל דוחף, מאמנים חושבים - כדי להתגבר על התחלואים ולהציג יכולת טובה במשחק נתון באירופה (זה גם הסיפור של מכבי תל אביב בליגה), אבל לא במידה שתאפשר להן להגשים לאורך העונה את חלומו החדש של הכדורגל הישראלי - המשכיות! (מי האליעזר-בן-יהודה שהמציא את המלה הזאת).

האתגר הגדול שיעמוד הערב בפני רוני לוי הוא להדק את משחק ההגנה באופן שימנע תבוסה באייברוקס, וכשיגדל הלחץ אצל הסקוטים יאפשר אולי הפתעה. שום יצחק צריך להיזהר מחור הגנתי שיכפיל את הלחץ על השחקנים שלו, שהערב חייבים לנצח. לכן הוא הוציא מההרכב את חליבה ויציב במקומו את בונדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully