וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורעף נשים, הדבר הבא

רמי היפש

2.11.2006 / 10:03

יפן היא היעד הפופולארי לשחקני כדורעף. פתיחת אליפות העולם לנשים היא קרש קפיצה לזינוק בתהודה לענף, שגם כך עושה חיל

יפן היא יעד פופולרי לשחקני כדורעף, הליגה שם חזקה ומושכת קהל. זאת הסיבה שאחרי שבשנים האחרונות אירחה המדינה מספר טורנירי גראנד פרי, השנה מתקיימות בה גם אליפויות העולם לנשים ולגברים. הנשים התחילו לנתר שלשום, הגברים יעשו זאת בסוף החודש.

בשנים האחרונות מסתמן שוויון כוחות בין הנבחרות. סביר להניח שזה קרה בגלל הדגש לו זוכות הנבחרות, לרוב מעל לקבוצות. אחרי שהליגות מסתיימות באפריל-מאי מתחילה העונה הבינלאומית הכוללת את משחקי הליגה העולמית ותחרויות סבב הגראנד פרי, בהשתתפות הנבחרות הטובות בעולם וכאלה שמנסות להגיע למעמד הזה. סכומי הזכייה לנבחרת שמצליחה בסבב הגראנד פרי עשויים להגיע למיליון דולר, והכדורעף רק צובר פופולריות.

זאת הסיבה שאי אפשר להגדיר בנשים נבחרת אחת שהיא מעל לכל. אלופת העולם הנוכחית היא איטליה, אבל היא כבר הפסידה במשחק הפתיחה שלה לסרביה. המאמן מאסימו בארבוליני הגיע לנבחרת רק לפני חודשיים, כך שהיא עדיין בתהליך התהוות. פרנצ'סקה פיצ'יני, הכוכבת הגדולה של הכדורעף האיטלקי ודוגמנית צילום לשעת מצוא, עדיין שם והיא גם זו שתרמה לניצחון האיטלקי על פרו ולהחזרת הביטחון.

סין ורוסיה היו שותפות לגמר אולימפי נפלא לפני שנתיים באתונה - גמר בו הרוסיות הובילו 0:2 והסיניות, בעידוד מאסיווי של הקהל, חזרו, ניצחו בשלוש המערכות הבאות וגרמו לסיום מלא דמעות מצד שני הצדדים. השתיים מועמדות גם הפעם, הסיניות בגלל העומק והרוסיות בגלל אקטרינה גמובה, המתנשאת לגובה 2.06 מ' וחוסמת כל דבר שזז.

טורקיה, שהשקיעה רבות בכדורעף הנשים בשנים האחרונות ונהנית ממתאזרחות טובות, הפכה לחלק מהצמרת האירופיות. סרביה, שבנוסף לאיטליה כבר ניצחה את קובה - נבחרת עם שאיפות משלה - עשויה להיות הסוס השחור באליפות הראשונה שלה מזה 28 שנה. גם ארצות הברית ויפאן מסוכנות.

אבל בין כל הנבחרות השוות, ישנה אחת שעדיין בולטת וזו ברזיל. הנבחרת הברזילאית זכתה בכל תחרויות הגראנד פרי השנה וההנאה של השחקניות הברזילאיות בולטת כבר בחימום, עם אתלטיות, חיוכים ואווירה טובה. פורטו ריקו וקזחסטן נכנעו ללא תנאי במשחקים הראשונים. המאמן הקזחי בכלל בחר מראש לשתף את כל השחקניות שלו. "ממילא אין לנו סיכוי, הן הכי טובות בעולם", הסביר ויצ'סלאב ספרן את עמדתו, "אז כך לפחות אני יכול לתת לשחקניות לנוח".

הכדורעף הפך בשנים האחרונות לענף השני במידת הפופולריות בברזיל. תרמה לכך ההצלחה של כדורעף החופים, שם יש לברזילאים שחקני צמרת בגברים ובנשים, מה גם שהחופים בריו מלאים במגרשי כדורעף לצד מגרשי הכדורגל. אבל ההצלחה של הנשים נובעת גם מההצלחה של הגברים, אלופי העולם והאלופים האולימפיים ודאבל ברזילאי בחודש הקרוב רק ינציח את העובדה שברזיל היא המעצמה המובילה בענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully