וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאללה וואליד, תן בראש

יניב קובוביץ'

2.11.2006 / 8:38

הרבה סיבות יכולות להיות התירוץ לנסיגה ביכולת של באדיר. מול ראפיד (18:30, ערוץ 5) הפועל ת"א תצטרך אותו בשיא כוחו

במכבי חיפה רצה במשך חמש שנים בדיחה שהיתה חוזרת על עצמה בכל פעם שהקבוצה היתה חוזרת לארץ ממסע באירופה. עם נגיעת גלגלי המטוס במסלול הנחיתה בנתב"ג, תמיד נמצא הליצן התורן שהיה אומר "באדיר התקשר שהוא בבית".

גם במכבי חיפה וגם בהפועל תל אביב מספרים על באדיר, שהוא קנאי לחייו הפרטיים. "הוא אדם סגור וגם היום אף אחד לא יודע עליו יותר מדי. מעולם לא יצא לי לשמוע אותו מדבר על חייו הפרטיים. כשבאדיר מסיים את האימון אין לך שום קשר איתו עד לאימון הבא", מעיד גורם בחיפה.

אלא שבחיפה לפחות היו יכולים להתנחם ביכולת הגבוהה של באדיר, דבר שבהפועל ת"א מתקנאים בו כבר עונה שנייה ברציפות. מה ההסבר לכך? בהפועל מודים שהקנאות של באדיר לחייו הפרטיים לא מאפשרת לדעת אם הדבר קשור לבעיות אישיות או נמצא בתחום המקצועי לבד. "רואים שיש לו העונה ירידה משמעותית מהיכולת הרגילה שלו", אומר אבי מויאל, מאמן הכושר של באדיר בנבחרת בעידן גרנט. "בתקופה שאני הייתי אתו בנבחרת היו לו יכולות גופניות יוצאות דופן ולכן צריך לבדוק מה קרה לו. לא יכול להיות שלשחקן יהיה פער כל כך גדול בין הפוטנציאל לבין היכולת שהוא מציג. יכול מאוד להיות שזה נובע גם ממניעים שלא קשורים לכדורגל".

ציפיות בשמים

באדיר, כזכור, הגיע להפועל לאחר שחיפה שיחררה אותו. בזמנו טען באדיר כי העדיף את ההצעה של הפועל (170 אלף דולר לעומת 110 שהציעה חיפה), אבל בחיפה מספרים כי המאמן רוני לוי פשוט לא רצה אותו. "רוני חשב שבאדיר בירידה מתמדת והקשר ביניהם לא היה טוב, אז הוא החליט לשחרר אותו", אומר גורם בכיר בחיפה. "רוני לא החזיק ממנו שחקן שיכול לעשות את ההבדל. באדיר לא היה מבחינתו בחבורת הבכירים שכללה את רוסו, יעקובו, פראליה וזנדברג. היתה ביקורת גדולה על רוני לוי שהוא לא מצליח באירופה והוא ראה את באדיר כאחד האשמים. אני לא יודע אם זה בגלל היכולת החלשה של באדיר, או בגלל הרצון של לוי למצוא שעיר לעזאזל".

הציפיות בהפועל מבאדיר היו בשמים, אבל גם הזכייה בגביע המדינה לא פיצתה על יכולת לא משכנעת וחמישה שערים ב-32 משחקים בהם פתח בהרכב. רני גולדינג, מאמן הכושר של באדיר בהפועל פ"ת, מכבי חיפה ונבחרת ישראל, טוען כי באדיר פשוט לא משחק בתפקיד המתאים לו. "באדיר הוא שחקן שעובד על ספרינטים למרחקים גדולים, ובזה הוא עדיין אחד השחקנים הכי טובים בכדורגל הישראלי. היום אני רואה שהוא שחקן עם הרבה פחות תנועה על המגרש. הוא לוקח על עצמו את תפקיד הפליימיקר ולא בטוח שזה נכון בשבילו".

יעקוב באדיר, בן דוד של באדיר ומי שמלווה אותו בכל החוזים במועדונים השונים, לא מתכחש לעובדות. "הבעיה של וואליד העונה נובעת מעייפות. אני חושב שהוא השחקן היחיד היום בליגה הישראלית שמשחק 90 דקות בליגה, בגביע, בגביע הטוטו, באופ"א ובנבחרת. העומס עליו גדול, אבל הוא לא אחד שיילך להגיד את זה לאף מאמן. חבל שאין מי שמבין את זה לבד".

שמעון גרשון, ששיחק בעונה שעברה עם באדיר, לא מסכים עם הביקורת שנמתחת עליו: "אני חושב שהוא שחקן שכל מאמן היה רוצה. בשנה שהייתי אתו בהפועל ניכר שהוא היה אדם שונה מאשר בנבחרת. היתה לו כימיה עם דרור, ושלא כמו בנבחרת הוא עשה לנו שמח בכל האימונים. הוא גם היה גורם משמעותי מאוד מבחינת היכולת".

גם אורי אוזן, ששיחק עם באדיר בחיפה, לא מזהה ירידה ביכולת. "כל שחקן היה רוצה קריירה כמו שבאדיר עשה. אני חושב שגם היום הוא בטופ, כי הוא יודע להפריד בין החיים האישיים שלו לחיים הספורטיבים. הוא שחקן משמעותי בהפועל ת"א, אבל הוא לא רגיל ללקק לעיתונאים ואולי בגלל זה מחפשים אותו. בחיפה עדיין סובלים מהעזיבה שלו. בכלל, באדיר הוא הסמל של המגזר הערבי והוא מייצג אותו בכבוד".

אין שחרורים

אוזן התכוון להחמיא, אבל את יעקוב באדיר הדבר מקומם. "באדיר כבר 10 שנים בנבחרת, משחק בכל משחק, אז תגיד לי למה הוא לא הקפטן כי לי אין תשובה. הוא כבר אמר שהוא היה רוצה לעשות היסטוריה ולהיות הקפטן הערבי הראשון בנבחרת, זה היה החלום שלו. אני לא מאמין שגרנט וקשטן, שני המאמנים שהוא הכי אוהב, עושים לו דווקא, אבל כשמגיע רגע האמת לאף אחד אין את האומץ".

לטענתו של יעקוב, גם בהפועל ת"א לא תמיד מתחשבים בבאדיר. "אבא שלו מת והיום כבכור הוא ראש המשפחה, זה שדואג לכולם. אחיו היה צריך להתחתן ו-וואליד היה זה שאירגן, שילם וסידר את הכל. הוא ביקש להשתחרר מהמשחק של הפועל מול אודסה כדי להיות בחתונה, אבל אמרו לו שזה המשחק הכי חשוב של המועדון. החתונה נדחתה בסופו של דבר ביום, אבל לא ככה הוא רצה שזה יהיה".

וזה לא נגמר כאן, טוען יעקוב. בשבוע שעבר צויין חג עיד אל-פיטר, והשבוע ציינו בכפר קאסם 50 שנה לטבח בו נרצחו 49 מתושבי הכפר על ידי כוחות הביטחון. בין הנרצחים היה גם סבו של באדיר, סלים אחמד באשיר. לטענת יעקב באדיר, בהפועל התעלמו מכך. "וואליד, ביום החג שלו, היה צריך להגיע למשחק כי אבוקסיס לא הרגיש טוב לקראת הפועל פ"ת. אני מאמין שכולם ידעו שזה חג, אבל אף אחד לא חשב להגיד לו 'לך הביתה לחגוג עם המשפחה שלך'. גם בטקס לזכר הנרצחים הוא היה רוצה להיות, כפי שהוא עושה בכל שנה, אבל הוא הרגיש שהוא לא יכול לבקש את זה כי היה דרבי. מצפים מבאדיר ליותר מדי, אבל לא מגלים כלפיו שום רגישות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

הרכבים משוערים:

הפועל תל אביב: שביט אלימלך, דני בונדר (תומר חליבה), חאווייר פאאס, וואליד באדיר, יגאל אנטבי, יוסי אבוקסיס, לוסיאנו דה ברונו, ברוך דגו, סלים טועמה, אליניב ברדה, איבזיטו אוגבונה


ראפיד בוקרשט: דנוט קומן, כריסטיאן ספונרו (מריוס קונסטנטין), וסילי מפתי, יונוט ראדה, ארתיום קרמיאן, מריוס מאלדרשנו, קוסטין לזאר, מיהיי בוגה, יאניס זיקו, ויורל מולדובאן, לוסיאן בורדוחאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully