וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין בעיה בטביעת האצבע של המאמן"

משה הרוש, שליח "הארץ" לגלזגו

1.11.2006 / 21:59

רוני לוי התייחס במסיבת עיתונאים לקראת משחקה של מכבי חיפה מול ריינג'רס, לקשיים של הירוקים בליגה. לה גוון: "חיפה חזקה"

איך מתגברים על 50 אלף אוהדים? זאת השאלה איתה התעסקו אתמול במכבי חיפה. האלופה הישראלית נחתה אתמול בסקוטלנד ועוד לפני האימון הראשון בגלזגו, שנערך אמש בקור מקפיא, הסביר אלון חרזי: "אנחנו חייבים לדכא את המשחק של גלזגו, רק כך נוכל לגרום לכך שהלחץ מהקהל יופעל עליהם וישחק לטובתנו. קהל תומך יכול להלחיץ כשהקבוצה שלו לא מצליחה וזה מה שננסה לעשות".

אחרי ה-2:2 המאכזב בשבת עם מכבי הרצליה, ינסו במועדון לשחזר דווקא את היכולת מהניצחון על אוקזר. "אין לנו הסבר להבדלים הקיצוניים ביכולת שלנו בליגה לעומת אירופה", ניסה חרזי להסביר, "אם היינו יודעים את הפתרון לבעיה הזו, היינו כבר מיישמים את זה. כנראה שזו בעיה מנטאלית לעשות את המעבר מאירופה לליגה. אולי חושבים אצלנו שלא צריך לתת 100% גם בליגה וזו טעות".

עם הנחיתה בגלזגו קיבלה את הקבוצה נציגות מכובדת של התקשורת המקומית שחיפשה רק שחקן אחד - גוסטבו בוקולי. "נצטרך לשחק כדורגל מהיר, אמר להם הברזילאי, "להניע טוב את הכדור ולשחק כקבוצה. זה משחק קשה מול קבוצה חזקה אבל אנחנו מאמינים ביכולת שלנו לצאת עם תוצאה טובה".

"המטרה שלנו לנצח, אנחנו לא באים להעביר פה את הזמן בכיף", הצהיר אייל משומר, שייאבד את מקומו בהרכב בשל חזרתו של רפאל אולארה, "כבר הוכחנו במפעל הזה שאנחנו מסוגלים לעשות דברים יפים".

התקרית האלימה שאירעה לפני יומיים בין שלומי ארבייטמן למאור מליקסון נותרה באווירה ולמרות הצילום המשותף בנמל התעופה, נראו השניים מרוחקים האחד מהאחר ולא החליפו מלה. "ייקח עוד זמן", אמר אחד השחקנים, "עד שהם יחזרו להיות שוב חברים".

[[ניר דוידוביץ']], שיחזור לשחק אחרי שבר באגודל, יעלה לשחק עם זריקה לשיכוך כאבים. חאבייר אנדרסון תורגל אתמול בהרכב במקום עבאס סואן. אדורם קייסי ערך אימון ראשון מלא, לראשונה מאז הפציעה וצפוי להיות כשיר למשחק ביום ראשון מול בית"ר י-ם.

רוני לוי: "הפתרונות הם במשחק הקבוצתי" (רומן רוזנבלט,מערכת וואלה!)

מכבי חיפה נחתה אמש (שלישי) בסקוטלנד ובראיונות לתקשורת גילתה אופטימיות זהירה לגבי האפשרות להוציא מחר (חמישי) תוצאה טובה באייברוקס הביתי. גם שחקני גלזגו מגלים את אותה אופטימיות למרות היכולת הלא טובה שלה בליגה המקומית.

פול לה גוון הרבה להחמיא למכבי חיפה במסיבת העיתונאים שערך הערב: "אנחנו יודעים שיהיה לנו משחק מול קבוצה חזקה. התחלנו טוב את הקמפיין וזה דבר טוב גם למוראל שלנו. גביע אופ"א זו תחרות קשה וטובה וננסה להגיע כמה שיותר רחוק. אנחנו יודעים שאנחנו חייבים לנצח לפחות עוד משחק אחד כדי לעלות ומחר בערב תהיה לנו הזדמנות טובה לעשות את זה, למרות שחיפה קבוצה טובה".

המאמן הצרפתי המשיך פירט: "ראיתי את המשחק של חיפה נגד ליברפול ואני יודע שהם טובים. יהיה לנו משחק קשה מאוד. הם שיחקו מצוין נגד אוקזר, ניצחו 1:3, ודאגנו להראות לשחקנים חלקים מהמשחק הזה, כך שיקבלו מושג את מי הם הולכים לפגוש".

מספר שעות אחרי לה גוון, הגיע גם רוני לוי למסיבת עיתונאים. "הפתרונות הם במשחק הקבוצתי", אמר המאמן הישראלי, "אף שחקן בודד לא יהיה יותר או פחות טוב כי אנו משחקים נגד יריבה קשה עם מאמן ושחקנים טובים, ועם קהל ביתי דוחף. יש לנו ניסיון באירופה, אבל זו בהחלט משימה לא פשוטה. אני מקווה שזה יגרום לנו להתרכז מפני שבסך הכל חטפנו שערים שטותיים במשחקים האחרונים. אם לא נהיה קבוצתיים נהיה בבעיה.

לוי התייחס גם לחילופים שעשה בהרכב הקבוצה: "רוב הזמן שיחקנו באותו הרכב ורק לאחרונה היו שינויים. כשמשחקים בשתי מסגרות שונות יש צורך להכניס שחקנים אחרים. לפעמים יש שוני בגישה שבגללו אנו נראים בליגה פחות טוב, אבל אני לא חושב שהבעיה בטביעת אצבע של המאמן. אני מקווה שהמעמד יביא אותנו לשחק טוב יותר".

מגן ריינג'רס, סטיבן סמית' התייחס הבוקר בראיון ל-"אינדיפנדנט" הבריטי למשחק מול חיפה: "אחרי ההופעה האחרונה שלנו בגביע אופ"א עלינו לשחק עם כל הביטחון שבעולם במשחק הקרוב. אנחנו הולכים לקחת 3 נקודות ואני מקווה שזה יספיק כדי להעפיל לשלב הבא".

ריינג'רס, שניצחה במחזור הראשון של שלב הבתים, בחוץ, את ליבורנו האיטלקית 2:3, שיחררה מעט מהלחץ הקיים במועדון, בגלל פתיחת העונה העגומה שלו. סמית' חושב לשמור על המומנטום גם מול האלופה הישראלית: "אנשים חשבו שנשחק על תיקו באיטליה, מה שכמובן לא עשינו. נצטרך להגיע באותה גישה גם למשק ביום חמישי".

לצד הביטחון בקבוצתו, סמית' אינו מזלזל ביריבה: "בבית שלנו כל הקבוצות מסוגלות לנצח האחת את השנייה ומזה אנחנו צריכים להיזהר כשמכבי חיפה תגיע לאייברוקס. הלילות האירופאים תמיד מיוחדים. כשהקל מאחורינו זה נותן לנו 10 אחוז נוספים ליכולת שלנו".

בתקשורת הסקוטית מתפרסמות ידיעות כי בשעת המשחק בין הריינג'רס למכבי חיפה צפויות הפגנות אנטי ישראליות מחוץ לאצטדיון. מסתבר כי תנועת אוהדים הקוראת לעצמה "תומכי ריינג'רס של פלסטין" התכנסה בימים האחרונים ודנה כיצד להפגין במשחק הקרוב, כאשר עדיין לא פורסם כיצד יביאו אותם אוהדים מחאה, בעבר כידוע פרצו אוהדים לדשא במהלך משחקים כאות מחאה.

דובר התנועה, אלאסדאיר סמית' הרחיק לכת וטען כי על קבוצות בריטיות להחרים משחקים מול קבוצות ישראליות בדומה לחרם שהיה על הספורט בדרום אפריקה בשנות ה-80. משטרת גלזגו מסרה בתגובה כי תתכונן כמו לכל אירוע ספורט ולכל התרחישים האפשריים כדי להעביר את המשחק בשלום.

הרכב משוער: ניר דוידוביץ', אלון חרזי, רפאל אולארה, דקל קינן, חיים מגרשווילי, חאבייר דירסאו, חאבייר אנדרסון (עבאס סואן), אלן מסודי, גוסטבו בוקולי, רוברטו קולאוטי, יניב קטן.

עדכון ראשון: 1.11 7:44
עדכון אחרון: 1.11 21:59

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully