וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תיקו תהיה תוצאה טובה"

יצחק גולדשטיין ועוזי דן

1.11.2006 / 16:01

שבועיים לפני המשחק מול קרואטיה, סלאבן ביליץ', המאמן הקרואטי, נשמע חושש. פחד אמיתי מהנבחרת הישראלית או מלחמה פסיכולוגית?

סלאבן ביליץ', מאמן נבחרת קרואטיה, הוא לא מאמן טיפוסי. ממש כשם שלא היה שחקן טיפוסי. במקביל לקריירת המשחק שלו - שהחלה בהיידוק ספליט ונמשכה בגרמניה ובאנגליה - הוא השלים תואר במשפטים באוניברסיטת ספליט, ובין לבין אף הקים להקת רוק שנקראה "רואובאו", בה שימש כגיטריסט. עד היום, אגב, הוא מבליח במועדונים מעושנים להופעות אורח.

אבל המשפטן-נגן, בלם הנבחרת הקרואטית שזכתה במקום השלישי במונדיאל 98', הוא קודם כל מאמן כדורגל מצליח. אחרי הכישלון של קרואטיה במונדיאל האחרון, מונה ביליץ' לנבחרת הבוגרת, עוד בטרם מלאו לו 38. המינוי הגיע אחרי קדנציה בינונית בת ארבע שנים כמאמן הנבחרת הצעירה של קרואטיה (בטורניר הגמר של אליפות אירופה ב-04' היא סיימה אחרונה בביתה; ב-06' היא כלל לא העפילה), אולם עד כה הקמפיין שלו עם הבוגרת מהווה הצלחה גדולה. קרואטיה מוליכה את הבית אחרי שני ניצחונות על אנגליה ואנדורה, ותיקו חוץ נגד רוסיה.

בראיון ל"ספורט הארץ", מתפנה ביליץ' לדבר על יריבתו הבאה, היא נבחרת ישראל, ומגלה כבוד רב לכדורגל שלנו. הוא חושש מפני המשחק ברמת גן בעוד שבועיים, או כך לפחות הוא אומר. ביום שני אף הצהיר במסיבת עיתונאים כי המשחק בישראל יהיה יותר קשה מאשר נגד אנגליה ורוסיה.

תגיד, אתה באמת מאמין שישראל נבחרת טובה יותר משתיהן?

"אני לא חושב שישראל היא נבחרת טובה יותר מאנגליה, יש מעט נבחרות בעולם שטובות ממנה. אבל ישראל באה למשחק מלאת ביטחון אחרי שהיא לא שיחקה המון זמן בבית - היא לא הפסידה בבית שבע שנים אם אני לא טועה (אכן, לא טועה, בנובמבר 99' לדנמרק) - לכן אני חושב שצפוי לנו משחק קשה מאוד. ישראל נבחרת מצוינת, עובדה שאירלנד, צרפת ושווייץ לא ניצחו אותה בקמפיין הקודם. משחק חוץ בישראל הוא קשה".

איזו תוצאה אתה קונה, תיקו יספק אותך?

"כל תוצאה חיובית. כמובן שאני בא במטרה לנצח, אבל אף נבחרת שמגיעה לישראל לא פייבוריטית ותיקו זו בהחלט תוצאה טובה עבור קרואטיה".

הימור, ברשותך.

"כל תוצאה שהיא לא הפסד טובה מאוד עבורנו".

"לא דיברתי עם רוסו"

ביליץ', כמובן, מכיר היטב את שחקני ישראל ולא במפתיע שם עין על יוסי בניון. "הוא בלי ספק שחקן המפתח של ישראל. הוא מסוכן מאוד ויכול לעקוץ אותך בכל רגע נתון, אפילו כשאתה משחק מסודר. הוא מסוג השחקנים שיכולים לשנות את המשחק במהלך אחד. חוץ ממנו, יש לכם התקפה מאוד טובה עם הארגנטינאי רוברטו קולאוטי ויניב קטן ובמרכז המגרש יש עידן טל. בנוסף אליהם יש לישראל הגנה טובה מאוד ואת השוער דודו אוואט שהוא מצוין. תחברו את כולם וקיבלתם נבחרת מצוינת".

השמועה אומרת שג'ובאני רוסו עוזר לך להתכונן למשחק.

"אני לא דיברתי עם ג'ובאני ומי שפירסם את זה - יש בידו מידע שגוי".

ביליץ', כאמור, רק בן 38 ועם חלק מהשחקנים שלו עוד הספיק לשחק ולהתאמן יחד. בהחלט לא סטטוס שגרתי. הוא תופש אותו כחיובי. "אני בהחלט חושב שזה יתרון עבורי. אני יכול להבין את השחקנים הרבה יותר טוב, אני מבין את המנטליות שלהם ואת הבעיות שלהם, אין בינינו פערי דורות ואנחנו חושבים באותו ראש. חלקם אף חברים שלי. זה לא אומר שאני לא יודע להפעיל את האוטוריטה שלי כשצריך".

וביליץ' כבר הוכיח שהוא יודע לעשות את זה. ערב המשחק נגד רוסיה, הוא זרק שלושה שחקנים שלו לאחר שבילו במועדון לילה.

לא לשכוח את מקדוניה

הכדורגל הישראלי, על פי ביליץ', מתקדם במהירות גדולה. "אני יודע שבשני הקמפיינים האחרונים הייתם על סף העפלה. מעבר לזה, יש לכם שתי קבוצות בשלב הבתים של אופ"א ועוד כמה שחקנים שמשחקים באירופה, אז ללא ספק אתם מתקדמים". על הליגה בארץ הידע שלו פחות. פחות עד כדי כך שהוא הופתע לשמוע שישנם עוד שחקנים קרואטים מלבד ג'ובאני רוסו שמשחקים בה. במלים אחרות, טרבטקו קאלה ואיוון ראזיץ' לא על הכוונת שלו.

מהאיומים של אופ"א להעניש את קרואטיה עקב התנהגות גזענית של אוהדיה, עד כדי סילוק מהמוקדמות, הוא לא מתרגש. "כל מה שאני יכול להגיד זה שהאוהדים שלנו מאוד טובים, לא יותר מזה. אני מתרכז במשחק ולא במה שמסביב".

לפני שהחלו המשחקים כולם הימרו על רוסיה של חוס הידינק. לדעתך היכולת הרוסית הפושרת היא זמנית עד שהידינק יחבר את השחקנים שלו?

"רוסיה תחזור לעצמה", הוא אומר בפסקנות, "אמנם ההתחלה שלהם היתה חלשה, אבל הם עדיין לא הפסידו ויש להם עוד תשעה משחקים, כך שאסור לזלזל בהם ועם הזמן הם רק ישתפרו. חוץ מזה, אסור לנו לשכוח את מקדוניה שגם מציגה יכולת טובה. זה בית צמוד ופתוח".

ביליץ' סיפר לסיום כי הוא מאוכזב מכך שלנבחרת שלו יהיה מעט זמן להתכונן למשחק. רק ביום ראשון בערב יתכנסו הקרואטים לקראת המשחק וביום שלישי בבוקר ימריאו לישראל, 24 שעות לפני ההתמודדות. "אני מאוד לא מרוצה מזה. חשבתי שיהיה לנו יותר זמן להתאמן ביחד לפני משחק כל כך חשוב", הוא אומר. האם גם מעבר לים כבר התחילו להכין את התירוצים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully