וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיאוס: "לפעמים זה נכון וחכם לבזבז זמן"

לותר מתיאוס לא נבהל מהביקורת על סגנון המשחק של מכבי נתניה בניצחון 2:3 בחיפה. אלישע לוי: "אני רוצה להסתכל על הדברים הטובים"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

שחקני מכבי נתניה חגגו היום (שני) על כר הדשא את הניצחון הגדול על מכבי חיפה (2:3). מחצית ראשונה מצוינת של היהלומים הספיקה להם לניצחון, שהעלה אותם לפסגה על חשבון הירוקים וסיפק הצהרת כוונות לליגה. אוהדי נתניה עוכבו דקות ארוכות ביציע בסיום המשחק, מחשש לתגרות אלימות עם אוהדי מכבי חיפה, דבר שלא מנע מהם לחגוג ולשיר. האימפריה עוד תחזור?

"שכטר אוהב את המשחק יותר מדי בשביל להיות מקצוען"

מאמן הקבוצה, לותר מתיאוס, היה מרוצה בסיום מהניצחון, על אף הביקורת שספג מהתקשורת על בזבוזי הזמן של חניכיו והסגנון ההגנתי: "אני מסופק מהתוצאה ומהמקום שלנו בטבלה, אבל יש לנו עוד עבודה קשה, כי לנו אין את הכלים שלחיפה ולבית"ר יש. נצטרך לעבוד הרבה יותר קשה בשביל להיות בין שלוש הראשונות.

"במשחק הערב עבדנו קשה, ובואו נודה, היה לנו גם מזל, שזה חלק חשוב בכדורגל. אני מאוד מרוצה מהלחימה של השחקנים. אני נמצא הרבה מאוד זמן במגרשי הכדורגל, ויודע שיש גם משחקים כאלה. אולי יש ביקורת על איך ששיחקנו, אבל הבקענו שלושה שערים יפים בחצי הראשון, וברוב החצי השני היינו 10 נגד 11 ועוד איקס (הכוונה לשופט, ד"ב). חוץ מזה, הם היו במגרש הביתי שלהם, עם הקהל שהטריף אותם, בעוד לנו חסרו טזאמטה והמהירות שלו, וגם שכטר שהתעייף מאוד".

מתיאוס התייחס לסוגיית שכטר, שאמור היה להישאר על הספסל אך כבש את השער הראשון. "שכטר אוהב את המשחק יותר מדי בשביל להיות מקצוען במאה אחוז", אמר מתיאוס, "הוא מתלהב כמו ילד, ונותן לרגשות להשתלט עליו. אבל זה גם מה שיפה בו, ועם הזמן הוא יהיה מקצוען אמיתי. נקווה שהגול היום יחזיר אותו לכושר שיא".

לגבי בזבוזי הזמן של שטראובר ושאר השחקנים, אמר מתיאוס: "אני זוכר שבשבוע שעבר השוער של בני יהודה שכב על הרצפה לפחות 15 פעמים בדקות האחרונות, כך שזה חלק מהכדורגל, ולנתניה אין חוקים אחרים. מה שעושים נגדנו, לנו אסור לעשות? לפעמים זה דבר נכון וחכם לבזבז זמן, כשאתה עייף ובנחיתות מספרית".

לסיום התייחס הגרמני לסגנון המשחק של קבוצתו ולמחויבות לקהל: "כמובן שאני רוצה שכולם ייהנו מהכדורגל שלנו, גם האוהדים וגם העיתונאים, אבל אין לנו כלים כמו שיש לקבוצה מקצוענית. אין לנו מגרשים טובים, אין לנו מגרש אימונים בכלל. כרגע אנחנו עוד לא מצליחים לשחק כדורגל יפה ומהנה, אבל אנחנו בדרך לשם".

מנשה: "אנחנו לא תחנה של אף אחד בדרך לשום מקום"

הקפטן, לירן שטראובר, לא הסתיר את שביעות הרצון של המוליכה בסיום: "בכל שבוע שנשתפר ונדע לנצח, מה שלא עשינו בשבוע שעבר, זו תהיה הצהרת כוונות. ידענו שהמשחק קריטי, ושאנחנו צריכים לבוא לשחק משחקי עונה בחוץ ולנצח".

שטראובר לא הסתיר את המטרות של נתניה: "אנחנו בשלב מאוד מאוד מוקדם בעונה, אבל אני יכול להגיד שאנחנו נעשה הכל כדי להגיע למטרה הסופית, והיא אליפות. המסע עוד ארוך, יהיה קשה ויהיו נפילות, החוכמה להישאר ברמה הנכונה. אליפות היא לא מילה מפחידה, ולא הייתה בתחילת העונה. אנחנו צריכים לעבוד ולא לקשקש".

ביום שני הבא תארח נתניה את בית"ר ירושלים, ומאמנה ראובן עטר. שטראובר התייחס לאיש שהוביל את נתניה פעמיים למקום השני: "מה שהוא נתן לנתניה, אי אפשר לקחת ממנו. תן לנו לשמוח ולחגוג היום, והחל ממחר נתחיל להתכונן למשחק הבא. זה עוד משחק עונה. ניצחון על בית"ר? עוד שלוש נקודות בטבלה".

שלו מנשה לא היה מעוניין לצאת בהצהרות, גם אחרי ההעפלה למקום הראשון: "מי אמר שנדבר על אליפות אחרי הניצחון על חיפה? שמעתי השבוע שחקנים בחיפה שאמרו בתקשורת שהמשחק נגדנו הוא תחנה בדרך לאליפות, ויכול להיות באמת שבסיום העונה הם ייקחו אליפות, אבל להספיד אותנו לא יהיה נכון. אנחנו לא תחנה של אף אחד בדרך לשום מקום".

מנשה התייחס גם למשחק העונה הבא של נתניה, מול בית"ר: "אין פייבוריטית ברורה, אבל אם חייבים להכתיר פייבוריטית, אז זו בית"ר. ובכל זאת, אנחנו נהיה במשחק בית, ובאים לנצח בכל משחק".

בוקולי: "לא משנה כמה זמן נתניה בזבזה, הם זכו בנקודות"

המאמן המפסיד, אלישע לוי, העדיף להסתכל בסיום על חצי הכוס המלאה, ודיבר על המחצית השנייה שבה שלטה חיפה ללא עוררין: "ידענו שנתניה תשחק על כדורים ארוכים, ובכל זאת לא השגחנו כמו שצריך. חזרנו למשחק, אבל עשינו שגיאות בחלק האחורי. בחצי השני היה יותר טוב מהרגע הראשון עד הסוף. שיחקנו טוב, משחק קצבי, מהיר כמו שזה מאפיין אותנו".

"בכדורגל אתה נערך לכל תרחיש אפשרי, ובסופו של דבר זה קורה", המשיך לוי, "ספגנו בכדור נייח ובמתפרצות למרות שעבדנו על זה באימונים. אני רוצה להסתכל על הדברים הטובים. הקצב, הביטחון והחזרה למשחק בחצי השני. עשינו דברים יפים לטעמי".

אוהדי מכבי חיפה הריעו בסיום לשחקני הקבוצה, למרות ההפסד. לוי: "חבל שאכזבנו את הקהל הגדול הזה, אבל הוא נהנה ממשחק טוב. התפקיד שלנו הוא לשחק כדורגל חיובי, ואם נמשיך לשחק ככה, אז גם הקהל ימשיך לבוא, וגם הניצחונות יגיעו בסופו של דבר".

למרות ההפסד, הנשיא יעקב שחר נראה מרוצה בבסיום, ובחיפה ביקשו להדגיש שאם הקבוצה תמשיך ביכולת הזאת, אין ספק שהיא תוכל להתמודד על האליפות. בקבוצה היה מי שמתח ביקורת על בזבוזי הזמן של נתניה במחצת השנייה, אך יחד עם זאת, בקבוצה העדיפו להתייחס בעיקר אל עצמם. הקשר גוסטבו בוקולי אמר: "לא משנה כמה זמן נתניה בזבזה, הם זכו בשלוש נקודות, וזה מה שחשוב". מחר תערוך הקבוצה אימון, ותחל בהכנותיה לקראת המשחק בשבוע הבא מול עירוני קרית שמונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully