וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף פעם לא מרוצים

רומן רוזנבלט

26.11.2006 / 20:29

למרות הניצחונות והעובדה שנתניה מרוחקת רק ארבע נקודות מהמקום הראשון, לאוהדי הקבוצה יש דרישות גם לשחק כדורגל אטרקטיבי

מי שנקלע אמש לאזור אצטדיון הקופסא מספר דקות לאחר סיום המשחק בין מכבי נתניה להכח ולא היה מעודכן בתוצאה, סבור היה כי היהלומים של גוטמן שוב פישלו ברגע האמת מול קבוצה חלשה ואיבדו נקודות יקרות, כך זה נראה על פי שריקות הבוז וקריאות "ביזיון, ביזיון" שבקעו מתוך המגרש. מי שטרח ושאל לתוצאת המשחק הופתע לגלות שנתניה ניצחה וטיפסה למקום החמישי בטבלה, מרחק של 4 נקודות מהמקום הראשון.

תגובת הקהל במחצית המשחק וגם של חלק מהצופים בסיום, הפכה לשיחת היום בכלי התקשורת, מה שהקרין כמובן על כל המעורבים בעניין. הדעות שנשמעו היום בקרב נציגים בולטים באוהדי נתניה, מעידים על סוג של דיסוננס שנוצר, בו מפח הנפש מאיכות המשחק גבר על שביעות הרצון מהתוצאה. היום (ראשון) נשמעו קולות, שגינו את שורקי הבוז מחד וכאלה שהבינו מאידך. הביטוי "עדיף לחיות מכוער מאשר למות יפה" קיבל היום משנה תוקף, רק שהיו לא מעט כאלה שהעדיפו למות יפה, מאשר לחיות מכוערים בעידן החדש של מכבי נתניה. האוהדים הרבים יש לומר, שלא מקבלים את תגובת הקהל, אך מבינים את המקורות שלהם, מדברים על מנטאליות של קבוצה קטנה, כזו שאוהדיה מעדיפים לראות כדורגל שמח ויפה בכל משחק, בכל דקה, גם אם בסופו של דבר תפסיד הקבוצה יותר משחקים מאשר תנצח ותסיים אי שם באמצע הטבלה.

זה מה שאפיין הכי טוב את העשור האחרון בתולדות מכבי נתניה, בו קיבלה הקבוצה יותר שישיות, מאשר הבקיעה בשנות הזוהר עליהם מרבים כל כך להתרפק ותיקי האוהדים ועליהם חולמים הצעירים שדחפו למהפכה בקבוצה. במועדון עצמו מדברים היום על תחושה קשה בקרב כל רובדי הקבוצה, שחזרו אחרי המשחק עם תחושה משונה. "ההרגשה היא שהקהל ירק לנו בפרצוף", אומר גורם בקבוצה "מצד אחד אי אפשר להגיד לאוהד מה להרגיש וכואב לאנשים. מצד שני צריכים להבין שהקבוצה הזו נבנית מחדש בחודשים הראשונים ובכל פרט ופרט בקבוצה מהדברים הכי קטנים נעשה ניסיון לעשות שדרוג אמיתי שלוקח זמן.

בסופו של דבר כל השבוע של כל מי שעובד במכבי נתניה מתנקז לאותם 90 דקות ומשפיע על ההרגשה של השבוע הבא. אחרי שריקות הבוז אתמול, רבים בקבוצה יצאו בהרגשה של הפסד. במקום לנסות ולראות את העניין כניצחון של בגרות ואופי, דבר שלא תמיד היה בקבוצה, ישנם ככל הנראה גורמים, שמנסים לחבל בניסיון לבנות בנתניה משהו. הרי רוב המשחקים שיחקה הקבוצה טוב, גם בהם לא ניצחה, אז אם זה מה שקורה במשחק אחד פחות טוב, זה מאכזב מאוד". שחקני הקבוצה לקחו את העניין קשה והיו בהלם מתגובת הקהל, "הם כנראה התרגלו כאן מהר מדי לדברים טובים, אחרי הקש שאכלו בשנים הקודמות ומקבלים דברים כמובן מעליהם", אמרו שחקנים בקבוצה יום אחרי הניצחון.

"שורקי הבוז: אינטרסנטים שמקווים שראובן יחזור"

בחזרה לאוהדים. "אותם אלה ששרקו בוז אתמול, הם בעלי אינטרסנטים שעדיין מקוים שראובן עטר יחזור לנתניה וחלקם ילדים שנגררו. אלה אנשים שלא מגיעים לאימוני הקבוצה, לא מודעים כמעט לתהליך שעובר על הקבוצה ולעבודה שעושה אלי גוטמן, שבונה לטווח ארוך. אחרי שנים שבהם הרצון להגיע להישג ממשי, מעבר לגביע הטוטו של הליגה הלאומית היה בגדר חלומות ורודים שלא העזת לדבר עליהם, הופכים הדברים למציאות אם לא מיידית אז בטווח שבהישג יד", אומר היום אחד מהאוהדים הבולטים של הדור הצעיר בנתניה.

רועי כהן, אוהד ותיק יותר ובולט לא פחות בנוף הקופסא ומי שהיה אחד מהדמויות הדומיננטיות במאבק מול אשר אלון בשנה האחרונה, מסכים לדברי הנציג הדור הצעיר, אך מוסיף את ההסבר לטעמו: "מה שהיה בסיום המשחק זה גועל נפש. כולם יודעים שרוב רובם של מי ששרק בוז, הם אותם 'אוהדי כורסא', שלא מגיעים למשחקי חוץ ואלה שתופסים טרמפ על ההצלחה היחסית של הקבוצה והרוח החדשה שנושבת במועדון ומרגישים חופשיים לעשות מה שבא להם. אני יכול להבין מאיפה מגיע התסכול של אתמול, כי המשחק באמת היה קטסטרופאלי, אבל מישהו זוכר שלפני שבועיים יכולת לנצח 0:5 את בני יהודה ויצאת ב- 0:0? אם מדובר בתצוגה חד פעמית ומשהו שיקרה פעם בתקופת זמן מסוימת, כמו שיש לכל קבוצה, אז אין ספק שהעניין של אתמול ישכח.

מצד שני אם זו מגמה שתימשך, ולא יעשה חיזוק מתאים שצריך והקבוצה תמשיך לשחק בצורה מדכאת, גם האוהדים המסורים ואלה שמחאו כפיים, יתחילו לשרוק בוז. אם ננצח בשבוע הבא את הרצליה נסיים את הסיבוב הראשון עם 19 נקודות. אני קונה מספר כזה של נקודות בכל אחד משני הסיבובים הנותרים, שיביאו אותנו אולי למקום שמוביל לאירופה. אני מאמין שלקהל שלנו תהיה סבלנות לעוד סיבוב, כי מה שתסכל רבים היא העובדה שיש לקבוצה את הכלים, והיא לא משתמשת בהם. בצוות המקצועי צריכים לדעת להודות בטעויות שהם עושים במהלך המשחק כמו גם אותם אוהדים שעשו את מה שעשו אתמול".

ישנם גם קולות מאוכזבים, שרוצים לראות כדורגל שמח, תמורת הכסף שהם משלמים ואף מוכנים להשיג פחות נקודות, אך ליהנות מאותה שעה וחצי על הדשא. "אני נעלבתי אתמול בשביל הקבוצה, לאור היכולת שהיא הציגה וזה לא קרה רק במשחק אחד" אמר אוהד ותיק נוסף שמייצג לא מעט אוהדים שעוד הספיקו בילדותם לראות את האליפויות האחרונות של מכבי נתניה ומעדיף לא לציין את שמו.

"אם עשינו אתמול ברוב שלבי המשחק בונקר מול קבוצה כמו הכח, אז עדיף היה לסגור אתמול את הקופסא ולא להגיע בכלל. זה נראה כאילו השחקנים מגיעים למשחקים מול קבוצות קטנות בלי מוטיבציה. כשאין להם מצלמות ומשחקים כמו מול בית"ר ומכבי חיפה, משחקים שידברו עליהם למחרת בכל העיתונים, הם נראים כאילו הם עושים טובה שהם משחקים. שריקות הבוז של אתמול הן לא נגד מישהו באופן אישי אלא ניסיון להעיר את כל המעורבים בקבוצה, שהקהל רוצה לראות קודם כל קבוצה שמשחקת כדורגל, כי הפסדים הם חלק מהמשחק ויהיו בכל מקרה וקהל של נתניה יודע לקבל הפסדים כאשר הוא רואה שהשחקנים נותנים הכל על המגרש.

אני מעדיף שהקבוצה תשחק כדורגל במלוא מובן המילה בכל משחק ותסיים במקום השביעי בסיום העונה, מאשר שתשחק כפי שהיא שיחקה אתמול ולא רק אתמול ותסיים במקום השלישי. אני ואוהדים נוספים שמחזיקים בדעתי לא מעוניינים לראות שיחזור של עונת האליפות של הפועל חיפה עם ניצחונות 0:1, מסכם האוהד. יש גם אוהדים שאומרים היום שהתקשורת, כהרגלה, הפכה זבוב לפיל ומה שהיה אתמול ישכח בעוד שבוע, במידה הקבוצה תנצח את מכבי הרצליה. לטענתם מה שקרה אתמול הוא רק סימן של קהל שאכפת לו מהקבוצה ואחד כזה שלא ישרוף את המועדון, אבל יראה למי שצריך שיש לו את הגפרורים.

חוזרים לשגרה

במישור המקצועי, תחזור מחר (שני) הקבוצה להתאמן, במכון וינגייט, לאור השזרוע המחודש שיעבור הדשא בקופסא בשל מצבו הגרוע. במהלך השבועיים הקרובים צפויה הקבוצה הבוגרת להתאמן בוינגייט וקבוצות מחלקות הנוער במתקנים אחרים, כאשר רק הקבוצה הבוגרת תשחק באצטדיון וגם זה יקרה רק בעוד שלושה שבועות, אז יתקיים משחק הבית הבא שלה.

אמיר טגה, שנפצע אמש במהלך המשחק עבר היום (ראשון) בדיקה בשל הכאבים בשריר האחורי ורק מחר, לאחר שיעבור בדיקת אולטראסאונד תתברר חומרת הפציעה וניתן יהיה לקבוע אם השחקן יהיה כשיר למשחק מול מכבי הרצליה. אי שיתופו של ג'ף טוטואנה במשחק אמש והתנהגותו בסיומו, עליה פורסם בוואלה! ספורט מקרבת את השחקן אל דלת היציאה מחוץ לקבוצה, כאשר הצוות המקצועי ממשיך לקבל הצעות לגבי שחקני חיזוק ובשבועות הקרובים ואף יבחן את החלוץ הניגרי דייויד טריבסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully