וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי אפשר להאשים רק את דריו פרננדז"

דור בלך

8.3.2009 / 13:34

לאחר שגרשון התנצל בפני הקשר, גורם בבית"ר סבור שלשחקנים יש חלק בנתק של הארגנטינאי מהקבוצה. עטר: "יכול לדקלם את הרכב עכו"

לאחר הניצחון 0:1 על מכבי פתח תקוה והבטחת המשך המאבק על האליפות, בבית"ר ירושלים כבר חושבים על ההגנה על התואר השני – הגביע. "אסור לזלזל בעכו, למרות שהיא מהליגה השנייה", סיפר ראובן עטר. "אני אישית כמעט וחוויתי הפסד לקבוצה קטנה ממנה, הפועל אום אל פאחם, בשנה שעברה בנתניה. אלו קבוצות שבשבילן מדובר בהזדמנות של פעם בשנה אם לא פעם בחיים להגיע לבמה המרכזית, והן יתנו הכל כדי להרשים שם ולהישאר בה. אני יודע הכל על עכו ויכול לדקלם את ההרכב שלהם".

אבל עוד לפני המשחק מול עכו, מה שמעסיק את הירושלמים היא התקרית בין שמעון גרשון לדריו פרדננז. כזכור, אתמול (שבת), במהלך המחצית הראשונה, סטר הבלם לקשר לאחר שהארגנטינאי העיר לו על כך שהמסירות שלו קדימה לא מדויקות ויוצרות לחץ על הקבוצה. במחצית היה ניסיון סולחה שלא צלח, לאחר שפרננדז סירב ללחוץ את ידו המושטת של גרשון. עם זאת, היום באימון גרשון התנצל בפני פרננדז, ואף יזמין את הקבוצה לארוחה. בבית"ר אמנם מקווים שהסיפור נגמר, אבל הניסיון מלמד אותם כי קשה להאמין שפרננדז יירגע בכזו קלות.

כשיצא אמש מחדר ההלבשה נראה פרננדז נסער מאוד וסירב לדבר עם איש. אלא ששחקני בית"ר אינם רגילים לשמוע את קולו מחוץ למגרש גם בימים כתיקונים. פרננדז כמעט שלא מתקשר עם חבריו לקבוצה מחוץ לכר הדשא, כשגם לפני ואחרי האימונים הוא לא לוקח חלק בפן החברתי. חלק אולי יתלו את ההסבר במחסום השפה, אבל שחקנים בקבוצה מבהירים כי "גם אלברז בקושי יודע אנגלית, ולמרות זאת הוא מתקשר ומדבר עם כולם, אפילו אם זה קצת בעייתי ומלווה בתנועות ידיים".

שחקנים בקבוצה מגדירים את פרננדז כמתבודד, אלא שלירן עטיה, מנהלו האישי של השחקן שנמנה על אחד מחבריו הטובים ביותר מדגיש כי "מי שחושב שהוא מתבודד כנראה שלא מכיר אותו באמת ולא ניסה להכיר. הוא אדם מאוד שמח, פתוח וחברותי". גם שחקני בית"ר מודים שלא ניסו להתקרב אליו יותר מדי, ופרט לעידן טל וכריסטיאן אלברז אף שחקן בקבוצה לא נמצא במערכת יחסים כלשהי עם השחקן.

אם בתחילת השנה במועדון לא היו מרוצים מהרכש היקר שלא סיפק את הסחורה, כיום מבינים בבית"ר שאחת מהסיבות להצלחת הקבוצה בתקופה האחרונה היא ההצלחה של פרננדס. "הוא ידע להביא את עצמו לשיא הכושר בדיוק במאני טיים, וזה מעיד על גדולה של שחקן", מספרים במועדון, וגם מגוננים על השחקן. "לכל מטבע יש שני צדדים, הרי הוא האורח במדינה הזאת, למה השחקנים המקומיים לא לוקחים אותו לטיולים ולבילויים? אי אפשר להאשים רק אותו", הם מסיטים את האש מהשחקן, שעד לפני כמה ימים אפילו לא החזיק בטלפון סלולרי, ושגם כיום למרבית השחקנים אין את המספר שלו.

"יש לפרננדז אופי נוח"

על דבר אחד מסכימים כולם, פרננדז, שהגיע לארץ עם תו תקן של משוגע לאחר שתקף עסקן, דחף ילד מביא כדורים והתעמת עם חצי ליגה בתקופתו בפניוניוס, הרבה יותר שפוי ממה שחשבו. "הפתיל שלו אמנם קצר, אבל יש לו אופי נוח וקשה מאוד להביא אותו למצב שהוא מאבד שליטה", מספר עטיה. גם בצוות המקצועי של בית"ר מתעלמים מהעבר. "פחות חשוב מה היה פעם, יותר חשוב להסתכל על ההווה והעתיד, ועל המגרש אין לו תקריות אלימות,. הוא גם תמיד יודע לעשות את ההפרדה. הוא יכול להתעמת עם שחקן בחדר הלבשה אבל על הדשא לשתף איתו פעולה ולשחק כאילו כלום לא קרה, ואז בירידה למחצית לחזור לסכסוך איתו".

מדוע פרננדז נמנע מלהגיב למכה שקיבל מגרשון? "הוא מקצוען ומתרכז רק בהצלחת הקבוצה, הוא יודע שדברים כאלה לא פותרים על המגרש אלא בחדר ההלבשה או אחרי המשחק", מסביר עטיה. "הוא לא ירים יד בחיים על שחקן על המגרש בזמן משחק, בטח שלא לחבר שלו לקבוצה. הוא התחבר מאוד למועדון ולאוהדים, שמזכירים לו את האוהדים הדרום אמריקאים, ומה שמעניין אותו עכשיו זה רק להמשיך לנצח כל שבוע והצלחת הקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully