וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות כסף, פחות בעיות?

30.5.2009 / 10:00

מכבי ת"א סיפקה העונה כישלון מהדהד ב-70 מיליון שקל, אולי הקיצוץ של שניידר יאלץ אותה להיבנות מחדש בצורה בריאה ויסודית? מסכמים עונה, פרויקט מיוחד

בכל זאת הצלחנו: מנמיכים ציפיות, משקיעים בנוער

מכבי תל אביב היא קבוצה עם שיגעון גדלות, מועדון שלא משנה כמה רע יהיה, תמיד יחשוב מטבעו על אליפות. הקריסה המקצועית המבישה לוותה במשבר כלכלי, ובשנה הבאה יעמיד אלכס שניידר לצהובים תקציב צנוע, נמוך בהרבה מ-70 מיליון השקלים שהספיקו (אולי) למקום השישי. הגילוח המאסיבי של התקציב יכריח את אבי נמני והצוות המקצועי לחשוב איך בונים קבוצה טובה עם מעט כסף. כזו קבוצה אולי לא תזכה באליפות, אבל תייצר בסיס בריא יותר, אותו בסיס שבו השתמש אברהם גרנט בתחילת שנות ה-90. נמני הבין את זה כבר במהלך העונה, התחיל להעלות צעירים כמו עמנואל מאיוקה ומתן לוטטי והפך את שרן ייני לשחקן הרכב. אולי זה יעבוד ואולי לא, בכל מקרה זו הדרך שבה צריך המועדון בעל כוח גיוס הטאלנטים הגדול ביותר במדינה להתנהל.

בכל זאת נכשלנו: הקהל

קשה למנות את הכישלונות של מכבי תל אביב העונה מרוב שהם היו רבים כל כך, אבל דומה שלאוהדים יש חלק ניכר בביזיון העונתי. כבר במחזור הראשון (כשהם ביתרון 0:1!) הם עשו את המוות לרן בן שמעון, וכמו בכל שנה ערערה ההתפלגות שלהם את שלוות המועדון. מחאות, מכות ונאצות בין אוהדים הן דבר שכיח במכבי תל אביב, והדרבי האמיתי הוא לא בין מכבי להפועל אלא בין "השחקן ה-12" ל"אולטראס". הגיע הזמן שיבינו שם שאוהד כדורגל אמור לאהוד את הקבוצה שלו, לא את עצמו.

המצטיין: שרן ייני

נקודת אור בודדת, האיש היחיד שזוכר מהו מכביזם. שחקן טוב וממושמע שמסכים ויכול לשחק בכל תפקיד במגרש. אם לא השערים המכריעים שלו העונה, ייתכן שכמו בעונה שעברה, הצהובים היו מסובכים במאבקי הירידה עד הרגע האחרון.

המאכזב: דולי ג'ונסון

כמה דיברו על "דרק בואטנג הבא", האיש שיהיה הדינמו של מכבי תל אביב. בפועל קיבלנו סתם עוד שחקן פרובלמטי, שלא הצדיק במאום את ההשקעה העצומה בו. בעצם, כן היה דמיון בינו לבין בואטנג – ג'ונסון נראה בדיוק כמו בואטנג בחצי העונה האחרונה שלו בבית"ר.

השער: דן רומן

כמה מתאים למכבי תל אביב שהשער היחיד שלה העונה שזכה לכותרות נכבש עמוק בגארבג' טיים מרגלי שחקן שנדחק לשולי הספסל במרבית השנה. ההפצצה של דן רומן מ-25 מטר לרשת של בני יהודה במחזור ה-31 העניקה לצהובים את התואר השני שלהם העונה אחרי הזכיה בגביע הטוטו: אלופי הגארבג' טיים. אפשר לסמן דאבל.

הסאגה: אבי נמני והשופטים

זה מתחיל בצביטה, בגידוף או בסתם תנועות ידיים, נמשך בהמלצה של תובע ההתאחדות להעמדה לדין ומסתיים בעונש קל. השאלה היא מה יקרה קודם: נמני ילמד לתת לשופטים כבוד, או שבית הדין של ההתאחדות יפסיק לתת לו כבוד.

תודה ושלום: סקוט סילי

עם כל הכבוד, בשביל להחליק על הדשא, למנוע בגופך שערים לטובת הקבוצה שלך ולהחמיץ מחמישה מטרים מול שער ריק, לא צריך לנסוע למרכז אמריקה. ברוך השם, כאלה נפלים לא חסרים פה.

הלוואי שהיית כאן: ברק יצחקי

לפני ששב מבלגיה, הוזכר ברק יצחקי כמי שמועמד להצטרף למכבי תל אביב בטרם חזר לבית"ר ירושלים. לא שאיתו הייתה מכבי תל אביב זוכה באליפות, אבל יש איזושהי הרגשה שלפחות דרבי אחד היא הייתה מצילה ואולי גם משחקת כדורגל טוב יותר.

העונה במשפט

אנחנו כמו חתול: לא משנה מאיפה תזרוק אותנו, תמיד ניפול במקום השישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully