וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 אלף שקל קנס למכבי ת"א

לי בוץ

8.5.2007 / 20:26

הצהובים נענשו גם ברדיוס על תנאי בעקבות נהמות האוהדים לעבר קאמנאן מהרצליה. הדיין: "שנמני יפסיק להגיע לאירועים של חוליגנים"

בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל קנס הערב (שלישי) את מכבי ת"א ב-40 אלף ש"ח בפועל, סכום זהה על תנאי ועונש של משחק רדיוס ללא קהל על תנאי לשנה, זאת בעקבות נהמות אוהדיה לעבר שחקן שחום העור של מכבי הרצליה יאניק קאמאנן במשחק בין שתי הקבוצות בשבת האחרונה.

במהלך הדיון הצליח הדיין עמנואל סלע להרגיז את אנשי ואוהדי מכבי ת"א לאחר שפגע בכבודו של הקפטן הצהוב, אבי נמני. במהלך הדיון הסוער העיר סלע למנכ"ל אבנר טוויטו על ההתנהלות של הקבוצה בכל הקשור לאוהדיה. "שהקפטן שלך יפסיק ללכת לבר מצוות ואירועים של חוליגנים", קרע סלע לעברו של טוויטו.

כזכור, מוקדם יותר היום קרא נמני לאוהדי מכבי ת"א לבטל הפגנה שתוכננה להתקיים אל מול משרדי ההתאחדות בעקבות עונש הורדת הנקודות שספגה הקבוצה אמש. כתוצאה מדבריו של סלע, הוציאו ראשי האוהדים, אורי משיח ושי מזרחי תגובה חריפה בשם כלל האוהדים הצהובים: "שיא חדש בהתנהלות הבזויה של ההתאחדות לכדורגל ומוסדותיה הגיע הערב, כאשר כבוד הדיין סלע ניצל את חסינותו והתבטא בצורה שקביעה אחת לה - הוצאת לשון הרע כנגד קפטן מכבי ת"א אבי נמני".

"אנו מצפים מדיין בבית דין מכובד בישראל, המתקיים מכספי הציבור, לעשות בדק בית ולחשוב טוב לפני שהוא מוציא מפיו הכללות מיותרות שמעוותות את האמת ופוגעות בציבור ענק של אזרחים, אוהדים וחובבי ספורט בישראל. מעשיו וחייו הפרטיים של אבי נמני אינם לעניינו של הדיין הנכבד, יתרה מכך - בהתייחס לאירועים האחרונים בנושא הסאגה המתמשכת בין מכבי ת"א לבין ההתאחדות לכדורגל על מוסדותיה השונים, מהווה נמני קרן אור בהתנהלותו, התנהגותו ונסיונותיו להשגת שלום, מניעת אלימות ומלחמה בגזענות. רק ביומיים האחרונים נתן נמני דוגמא כקפטן כשיזם את מפגש הפיוס בין האוהדים לקאמאנן. כמו כן, מנע נמני הפגנה מול משרדי ההתאחדות, שיכולה היתה להוביל לגילויי אלימות ועל כך מגיעות לו מירב השבחים".

"אבי נמני מהווה קרן אור לקהילת הכדורגלנים והספורטאים. במהלך 17 שנותיו בכדורגל ביקר נמני אלפי ילדים חולים, עזר לאנשים נזקקים ושימח אנשים רבים. אמירתו של סלע נבעה מכך שהטעו אותו וגרמו לנמני עיוות צדק גדול ובלתי נסלח. כמו שנאמר 'הקול הוא קול יעקב והידיים הן ידיו עשיו'. אנו מקווים שהדיין הנכבד סלע יחזור מאמירותיו ורואים בנסיונות לגרום להסתה, כולל שימוש ציני ובזוי בדייני בית הדין שאמורים להיות נושאי הדגל של הדמוקרטיה, כבושה. הדיינים לא צריכים להיגרר אחר גורמים אינטרסנטיים, שהופכים את ההתאחדות לכדורגל ומוסדותיה לשכונת פשע. אנו גאים בתור אוהדים שיש לנו קפטן כמו אבי נמני".

בינתיים, ארגון האולטראס של האוהדים טרם נרגע מהפחתת הנקודות ומבקש להתריע על כך ליו"ר ההתאחדות אבי לוזון: "אנחנו נמשיך לתמוך בקבוצה עד סוף העונה ובמקביל נפגין נגד לוני. התשובות 'לא ראיתי', 'לא שמעתי' מוחזרו על ידו כבר יותר מידי - מפרשת האפדרין, הזריקה של אבי נימני ממכבי, סתימת הפיות ביציעים ועוד פרשיות על פרשיות שהוא 'לא ידע' עליהן. אז אנחנו יודעים דבר אחד - לוני חייב ללכת! יחד עם זאת, הקהל של מכבי לא יעביר בשתיקה את מתנת האליפות שנתנה ההתאחדות לבית"ר - אבי לוזון וחבריו אינם רצויים בבלומפילד והם ירגישו זאת בכל פעם מחדש כמו שהם הרגישו את זה במשחק נגד הרצליה".

שבחון ומסיקה ערכו אימון קל

לאחר הפחתת שתי הנקודות שספגה אמש (שני) מכבי תל אביב, פתחה היום הקבוצה בהכנות לקראת משחק הליגה מול הכח עמידר רמת גן ביום שבת, לאחר יומיים של חופש להם זכו חניכיו של אלי כהן. מהאימון נעדרו עומר פרץ, ליאור ז'אן, שירן ייני, יובל שפונגין ואורי שטרית, שמתאמנים ביומיים האחרונים עם הנבחרת הצעירה. החמישה ישובו להתאמן בקרית שלום רק ביום חמישי. יוסי שבחון, שסובל מפציעה קלה בברך, זכר למשחק מול מכבי הרצליה בשבת, ערך אימון קל, וכמותו גם ארז מסיקה שנעדר בשבת האחרונה בעקבות מתיחה בשריר הארבע ראשי.

נציג האוהדים סיפר לקראת ההפגנה: "אוהדי מכבי מוחים על האפליה ועל העונש המטומטם שמקורו בחשובנאות ופנקסאות בין ראשי ההתאחדות ללוני הרציקוביץ'. אין מקום להוריד נקודות על עבירה טכנית, שאין בינה ובין ספורט כל קשר. אם בוצעה עבירה על התקנון - שההתאחדות תעניש את האחראים, כי אין לכך שום קשר אלינו. הפחתת נקודות פוגעת בקבוצה ובכל ערך בסיסי ביסודות הספורט".

עם זאת, קפטן הקבוצה אבי נמני דווקא קרא לאוהדים שלא להגיע להפגנה: "אני מבקש מאוהדי מכבי תל אביב שלא לצאת ולהפגין כנגד ההתאחדות לכדורגל. מכבי תל אביב היא יותר חזקה מהכל, ותצא מהפרשייה הזאת יותר חזקה מאי פעם. מעבר לכך, אף איש בהתאחדות לא שווה את זה שאחד מאוהדינו ייעצר בגללו".

בהתאחדות לכדורגל לא לקחו סיכונים, ולמרות קריאתו של נמני לבטל את ההפגנה, הקדימו שם תרופה למכה והחלו לפרוס מחסומים לפני משרדי ההתאחדות שלוש שעות לפני הגעתם הצפויה של האוהדים. גורם בהתאחדות התריע בפני האוהדים: "תהיה פה אבטחה חסרת תקדים, עדיף שלא תגיעו".

בסופו של דבר אוהדים צהובים הגיעו ממתל אביב, אך אלה קיבלו "תמיכה" במאבקם נגד ההתאחדות מצהובים אחרים, אוהדי בית"ר ירושלים. כמאה אוהדים של בית"ר הגיעו על מנת למחות לפני פסיקת בית הדין בעניינם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully