וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין חוזה יותר כפול מזה"

לי בוץ

3.5.2007 / 19:20

רבינוביץ' דורש להוריד 4 נקודות ממאזנה של מכבי ת"א. לוני הפתיע בדיון בהתאחדות עם אנלוגיה למשפט דרייפוס: ”אנחנו כמו אמיל זולא”

עמי שומן

וידאו ועריכה: דרור פיקלני

מכבי ת"א עמדה היום (חמישי) לדין בגין שלוש עבירות – חתימה על חוזה כפול עם איבן ראזיץ', בניית מגרש סינתטי בקרית שלום בעלות של מיליון ש"ח עליהם לא דווח לבקרת התקציבים, והעברת סכום כסף לחשבון בחו"ל עבור החתמתו של מיליאן מרדקוביץ'.

הדרישות של ההתאחדות לעונשים הם כלדהלן: הורדת 3 נקודות בפועל ו-3 על תנאי (לשנתיים) על מקרה רזיץ', פלוס 35 אלף ש"ח קנס; הורדת נקודה בפועל ונקודה על תנאי על מקרה הדשא הסיננטי; ו-15 אלף ש"ח קנס על מקרה מרדקוביץ'. גזר הדין יוודע רק בשבוע הבא.

בדיון נכחו הדיינים חיים אלחדיף ודוד לב, מטעם מכבי ת"א הגיעו לוני הרציקוביץ' ואבנר טוויטו, יאיר רבינוביץ ושוקי כהן ייצגו את בקרת התקציבים ואשר וייצמן ואלון אייזנברג, שניהל את החקירה, הגיעו מטעם משרד החקירות "וייצמן-יער".

החוקר: "מכבי הערימה עלינו מסכת קשיים"

הדיון ארך לא פחות מארבע שעות, ובמהלכו הדיין חיים לב פנה לחברו אלחדיף והתלונן על התמשכות האירוע.

"בני רחמני, חשב הקבוצה, אמר שללא אישור מהיועץ המשפטי ובקשה של בקרת התקציבים הוא לא ייתן שום מסמכים", אמר החוקר אייזנברג. "זו הייתה יריית הפתיחה למסכת בעיות שמכבי ת"א הערימה עלינו במהלך החקירה. אלי כהן סירב לחתום על העדות שלו ולעבור בדיקת פוליגרף ולהמציא מסמכים, ורחמני סירב לפתוח את התיקים".

ואחריו תקף לוני הרציקוביץ' את ההתאחדות. "מה שעומד על סדר היום הוא לא העבירות של מכבי", טען. "מכבי היא אמיל זולא, שכתב את 'אני מאשים' כלפי הממשלה הצרפתית, עמד לדין, ונגזר עליו מאסר וקנס. 10 שנים מאוחר יותר זוכה דרייפוס. אני מלין על ההתנהלות של ההתאחדות מזה שנים, והאחרון שייתן ידו לביצוע עבירות כאלה ואחרות. לא מגיע לנו יותר מקנס כספי נמוך".

לוני טען שיידע את חשב ההתאחדות בנוגע לדשא הסינטטי, ואם נדרש ממנו להיות מודע לחוזה הכפול בו הוא מואשם, מהבקרה נדרש היה לדעת על עניין הדשא, עליו עידכן את שוקי כהן מהבקרה. אבל רבינוביץ סתר: "לוני לא טען לרגע שיש לו אישור תקציבי כתוב, אותו הוא חייב לפי התקנון".

מאוחר יותר ניסה הרציקוביץ' להסביר את השתלשלות האירועים בנושא מיליאן מרדיקוביץ' והעברת 20 אלף הדולרים בעבורו, כשהסביר שדריקס היה בבקרה וקיבל את כל האישורים הנחוצים.

בנוגע לרזיץ' טען לוני כי נחתמו איתו שני הסכמים, ובפרק הזמן בין אחד לשני העביר מאיר שמיר 50 אלף דולר לחשבון השחקן. "יש אישור להעברה בחוזה עצמו, וגם סעיף שאומר שההסכם השני הוא ההסכם היחידי שיקובל, ושכל ההסכמים שקדמו לו יבוטלו", התעקש נשיא מכבי ת"א. "ברגע שהועבר הכסף נעשתה החלטה שגויה על ידי דריקס, שתרומה שהועברה על ידי צד ג' (מאיר שמיר - ל.ב) לא נרשמה כתגמול ולא כהוצאה. לא התקיים חוזה כפול, ביטלנו את החוזה וחתמנו על חדש".

לוני סיפר כי גילה בתחילת מרץ שהסכום לא נרשם, ו"באותו רגע הודענו לבקרה שקרתה טעות. בסך הכל מדובר על פער של מס הכנסה של 13 אלף דולר, והתיקון הוא חצי אחוז בלבד. הכדורגל מלא בכסף שחור, ומה שנמצא פה הוא בטל בשישים".

"נעשתה פה פעולה מכוונת"

רבינוביץ' לא התבלבל מטיעוניה של מכבי ת"א, והגיב במילים קשות משלו. "אני מופתע. אין מחלוקת על כך שב-1 באוגוסט נחתם הסכם שלא כלל את 50 אלף הדולרים של שמיר", הסביר. "כלומר, שמיר כלל לא היה קיים בחוזים האלה. הם הגישו חוזה לבקרה מבלי להזכיר את הנייר השני, ביקשו אישור, וב-16 באוגוסט שמיר שם את הכסף. אם זה לא חוזה כפול, אני לא יודע מה חוזה כפול מהו. אין חוזה יותר כפול מזה".

"הם טוענים שהם שמרו על 50 אלף הדולרים משמיר, אבל איך זה שהוא לא שאל אותם על 220 אלף הדולר שהוא השקיע במרדקוביץ'?", המשיך רבינוביץ'. "זו לא טעות - נעשתה פה פעולה מכוונת. מעולם לא היה בבית הדין חוזה כפול בגודל הזה, עם ניסיון משמעותי כל כך להסתיר ולהחביא. מעולם לא היו לנו ראיות כל כך ברורות וחותכות כמו במקרה הזה. בנוסף, בהתפתלות הזו של לוני לא שמעתי מהי המוטיבציה לקחת חוזה, למחוק ממנו נספח, ולהחתים את כולם מחדש. הייתי יכול לקבל טעות, אבל רואים שתיקנו את הנספח במכוון".

בשלב זה לוני שב והזכיר לוני את זולא, והוסיף: "אני מזועזע מהבקשות לעונש, אך לא מופתע. אני מלין על ההתנהלות של ההתאחדות מידי שנים, והאחרון שייתן ידו לביצוע עבירות כאלה ואחרות. לא מגיע לנו יותר מקנס כספי נמוך".

ארגון האולטראס של הצהובים פירסם את ההודעה הבאה: "אוהדי מכבי המומים מרצון הבקרה להוריד למכבי 4 נקודות כבר השנה. ההתאחדות היא גוף מושחת וכל הפוליטיקאים הקטנים שם צריכים לשבת בבית ולתת לכדורגל שלנו להבריא מכל הריקבון שהם זרעו בו. העונש הוא מוגזם ונובע מחשבונות אישיים עם לוני הרציקוביץ. שוב הקבוצה משלמת מחיר יקר על טעויות הניהול של לוני הרציקוביץ כמו בפרשת האפדרין, טעויות ניהול גורמות נזק עצום לקבוצה והגיע הזמן שמר 'תרבות ניהול' יקח אחריות וימכור את הקבוצה. לא נשתוק וכבר במשחק הקרוב נמחה על ההחלטה".

עדכון ראשון: 3.5, שעה 16:27
עדכון אחרון: 3.5, שעה 19:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully