וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי מתאוששת ממלחמתה בכביש

לי בוץ

11.12.2006 / 21:05

צפו באוטובוס הצהובים מותקף על ידי אוהדי בית"ר בנסיעה חזרה מטדי. שחקני הקבוצה מלכלכים על אלי כהן: "הוא שכח שהוא לא מאמן קבוצת תחתית", "הוא שמרן ומיושן, מפחיד לדבר איתו". שמח בקרית שלום

במכבי ת"א התעוררו היום (שני) לבוקר מלא חוויות, אחרי המשחק בטדי. השחקנים והצוות המקצועי נרגעו מעט מאירועי אמש, בו ניהלו קרב בקבוקים עם אוהדי בית"ר על כביש 1. "היו כמה דקות של פאניקה", סיפר אחד השחקנים. "האוטובוס דפק כמה ברקסים פתאומיים וקצת נלחצנו, אבל ברוך השם, כולם בסדר. חבל שדברים כאלה קורים, זה בסך הכל כדורגל. טדי זה אחד האצטדיונים היפים בארץ, כיף לשחק שם, חבל שהאוהדים של בית"ר הורסים את זה לפעמים".

שוער הקבוצה, טברטקו קאלה, יוזמן לבירור עם המאמן, אלי כהן, בעקבות העימות במהלך המשחק אתמול עם המגן אורי שטרית. כזכור, שטרית העיר לקאלה על העובדה שלא יצא מהשער בעת כדור קרן, והשוער בתגובה סטר לו והורה לו שיתעסק בעינינו.


עם זאת, הרוחות בקרב שחקני הקבוצה סוערות עקב נושאים אחרים לגמרי. בעין הסערה: מאמן הקבוצה, אלי כהן. לא מעט שחקנים במכבי מתקשים להבין את סגנון המשחק ההגנתי של המאמן. במקביל לכבוד שרוחשים לו השחקנים, הם פשוט מפחדים להשמיע בפניו את דעותיהם. "כולם יודעים שאלי עקשן ומפחדים לדבר איתו", אמר הבוקר שחקן בקבוצה לוואלה! ספורט. "הוא מאמן שמרן ומיושן ולא בטוח שאפילו יש טעם להגיד לו מה אנחנו חושבים".

"בחדר ההלבשה הוא אמר לנו שמה שחשוב זה להיצמד לתכנית המשחק שלנו, שהיא קודם כל הגנה, ושאחר כך נחכה לטעויות של בית"ר", הוסיף שחקן אחר. "עד לפני הדרבי שיחקנו התקפי עם ביטון, מרדקוביץ' ופרץ ביחד בהתקפה, וכולם נהנו. אני לא מבין למה פתאום הוא הוריד את הקבוצה אחורה והחליט לשחק הרבה יותר הגנתי וזהיר".

"זה ידוע שהוא רוצה לייצב את הקבוצה, וצריך לתת לו קרדיט על כך שהוא מצליח לעשות את זה", המשיך אותו שחקן. "הוא עובד הרבה על הגנה באימונים וזה החלק שחשוב לו באמת. לאורך זמן, אם נשמור על יציבות נוכל לצבור מספיק נקודות כדי להיאבק על התואר, אבל עם כל הכבוד לזה, יש בעיה ברורה שאי אפשר להתעלם ממנה וזה הבור הגדול שלנו במרכז המגרש".

עיקר חצי הביקורת מופנים לעבר איוון רזיץ'. שחקנים בקבוצה טוענים כי הקשר מגלה יכולת חלשה ביותר באימונים, וכי המניעים להצבתו בהרכב אינם ענייניים. "זה ברור שהוא משחק רק בגלל שהוא שחקן של אלי", אומר שחקן הקבוצה. "הוא בחור נחמד, אבל לשחק איתו זה כמו לשחק עם עשרה שחקנים".

"עכשיו הקהל של מכבי מבין עם מי יש לו עסק"

שחקנים אחרים התלוננו על עייפות במשחק ועל העובדה שכהן עשה חילוף אחד בלבד וגם הוא נעשה בתוספת הזמן: "איך יכול להיות ששחקנים שרדפו אחריהם כל הקיץ ושילמו עליהם כל כך הרבה כסף כמו יוסי שבחון ומשה ביטון לא משחקים? אלה שחקנים שהיו אמורים להוביל את הקבוצה. חוץ מהם יושבים על הספסל שחקנים כמו ליאור ז'אן ורועי דיין, שהם שחקני הנבחרת הצעירה. אם עם השחקנים האלה כהן לא עושה חילוף כשהקבוצה משחקת גרוע ולא נכנסת למשחק, זה אומר שהוא לא מאמין בספסל שלו".

שחקן בכיר בקבוצה סיכם: "כואב לי על האוהדים, שבאו מתל אביב ואחרי כל מה שהם עברו עם הכרטיסים הם חוזרים הביתה מאוכזבים ומושפלים. אני מצטער בשבילם, לא מתאים למכבי לשחק ככה, זה מזכיר יותר את הפועל יהוד".

ואכן, גם אוהדי מכבי לא הצליחו להסתיר את אכזבתם. שניים מהאוהדים הותיקים של הקבוצה, קובי אוחנה ורועי לוי, שעשו את הדרך לטדי אמש, סיפרו לוואלה! ספורט את שעל ליבם: "במקום לראות הצגת כדורגל, ראינו הצגת יחיד של אלי כהן, הוא כנראה שכח שהוא מאמן במכבי ת"א ולא באיזו קבוצת תחתית. הכבוד של האוהדים והתדמית של המועדון לא פחות חשובים מהתוצאה. לא יכול להיות שמאמן משנות ה-70 משתלט על המשחק עם האגו שלו, עכשיו הקהל של מכבי מבין עם מי יש לו עסק".

שוטר יס"מ לאוהדי מכבי: "צטטו אותי - אני אזיין אתכם"

האוהדים גם כועסים על היחס לו זכו משוטרי היס"מ. גם אתמול, עוכבו האוהדים הצהובים דקות ארוכות ביציע עד לפיזור של אוהדי בית"ר מחשש למהומות, ולמרות שלא נרשמו עימותים בין מחנות האוהדים, מספר אוהדים תל אביביים חזרו הביתה פצועים. הכיצד? אותם אוהדים, בעיקר ילדים בגילאי תיכון, חטפו מכות פעם נוספת משוטרי היס"מ ש"שמרו עליהם" מאוהדי בית"ר.

אז איך קורה שפעם אחרי פעם, אותם שוטרים שאמורים לשמור על האוהדים הם אלה שפוגעים בהם? זה מתחיל בכניסה לירושלים, אז עצרו השוטרים את אוטובוס האוהדים של מכבי. האוהדים הורדו מהאוטובוס, עברו בדיקות קפדניות שכללו גם בדיקה במקומות המוצנעים, ובו בזמן מספר שוטרים סרקו את האוטובוס תוך שהם מחטטים בחפצים אישיים ללא נוכחות בעליהם. לאחר חצי שעה, אישרו השוטרים לאוטובוס להמשיך בדרכו לאצטדיון, כשכל האוהדים שלמים ובריאים.

"עם ההגעה לטדי, עברו האוהדים ארבעה מעגלי בידוק, שכללו גם אוהלי הפשטה, ויצרו תורים ארוכים בכניסות", סיפר אוהד מכבי, אביב חברון, לוואלה! ספורט. "לא ראיתי אף פעם דבר כזה - ילדים נמחצו שם, היו גם בנות, ילדות, שרמסו אותם כדי להגיע לכניסה. הבדיקות כללו לא מעט השפלות של אוהדים שהספיקו להיבדק, כי אחר כך, מרוב הלחץ שנוצר בכניסה ליציע, השוטרים פשוט חיפפו ונתנו לחלק מהאנשים להיכנס בלי בדיקה בכלל".

כתוצאה מכך, או בלי קשר לכך, שני רימוני עשן ואבוקה אחת הודלקו ביציע הצפוני בו ישבו האוהדים מת"א, שלאחריהם כ-17 אוהדים מצאו עצמם מחוץ לאצטדיון. "איך 17 אוהדים יכולים להיות אחראים לשלושה אביזרים שהודלקו ביציע?", שאל חברון. "זה לא הגיוני. אנשים שילמו כסף כדי לראות את המשחק והשוטרים הוציאו אותם סתם".

השיא הגיע בסיום המשחק, כשהאוהדים שוחררו לבסוף מהיציע חזרה לאוטובוס שהסיע אותם לת"א. האוהדים ביקשו להמתין לכמה מחבריהם שהתעכבו באצטדיון, ולטענתם הנהג לא הביע התנגדות. מי שלא היה מרוצה מהעניין היו שוטרי היס"מ שהיו אמורים ללוות את האוטובוס עד ליציאה מירושלים. "היס"מניקים עלו לאוטובוס ודרשו שנתחיל לנסוע", שיחזר חברון. "אחד השוטרים עלה לקדמת האוטובוס ודיבר איתנו ואז עלו שני שוטרים מאחורה והחלו להעיף ילדים באוויר. אחד השוטרים קפץ שם על איזה ילד, החל להביא לו אגרופים עד שהילד פתח את השפה. אוהד אחר נפגע בעין וראה אחר כך מטושטש כל הדרך הביתה. זה היה מזעזע. השיא היה כשאחד היס"מניקים עלה לאוטובוס עם M-16 שלוף, עם מחסנית בפנים, נפנף באקדח שלו וצעק: 'אתם יכולים לצטט אותי - אני אזיין אתכם".

"לא היה לנו בעיה עם אוהדי בית"ר", סיכם חברון. "דווקא אלה שהיו אמורים לשמור עלינו הם שעשו את כל הברדק, זה פשוט מפחיד. איפה ההנהלות של מכבי ובית"ר, שידאגו לאוהדים?".

מכבי ת"א תעמוד לדין בעקבות רימוני העשן שזרקו אוהדיה בפתיחת המשחק. כזכור, רק השבוע שילם לוני הרציקוביץ' קנס של 10,000 שקלים בעקבות רימון העשן בהרצליה, לא לפני שערער על הקנס המקורי של 30,000 השקלים ויצא למלחמה כנגד ההתאחדות. הפרק הבא במלחמה בינו לבין ההתאחדות צפוי השבוע.

הערב (שני) ערכו שחקני ההרכב הראשון אימון שחרור קל, בעוד יתר השחקנים התכוננו למשחק גביע הטוטו מחר מול הכח עמידר רמת גן באיצטדיון הלאומי. אלי כהן צפוי לתת מנוחה לשחקנים הבכירים ולעלות למשחק עם שחקני ההרכב השני.

ההרכב המשוער: גיא סלומון, קובי מוסא, ליאור ז'אן, שירן ייני, ארז מסיקה, יוסי שיבחון, גיא שמיר, תמיר כהן, לירן כהן, רועי דיין, משה ביטון.

עדכון ראשון: 11.12, שעה 12:12
עדכון אחרון: 11.12, שעה 21:05

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully