וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן שמיר מאמן הפועל ירושלים

עוזר מאמן מכבי ת"א בשנים האחרונות מונה במפתיע למאמנה של סגנית האלופה: "גאה לחזור". בירושלים הסבירו: "זו סגירת מעגל"

הפועל ירושלים הודיעה היום (רביעי) במפתיע על מינויו של דן שמיר למאמן הקבוצה בשנתיים הקרובות. שמיר, בן 31, גדל בירושלים ואף שימש בה כעוזר מאמן, אבל בשלוש העונות האחרונות שימש כעוזר מאמן מכבי תל אביב, שאף בנתה עליו כמאמן ראשי בעתיד.

אחרי סיום ההתקשרות עם ארז אדלשטיין בתחילת השבוע, מיהרה ירושלים להתקדם במינוי מאמן לעונה הבאה, ככל הנראה שלא על דעתו של הספונסר הראשי ארקדי גאידמק, שתומך במאמן זר. חוסר ההרמוניה בין ההנהלה למיליארדר בתקופה האחרונה, הביא ככל הנראה את הנהלת ירושלים למסקנה כי מוטב שתחתים מאמן על דעת עצמה. היא בחרה באיש המנוגד לחלוטין לפרופיל המאמן בו היה מעוניין גאידמק: צעיר, אלמוני, ללא ניסיון קודם. שמיר, אגב, אמור היה לטוס היום ללאס וגאס עם מנהל מכבי תל אביב מוני פנאן, במסע לחיפוש שחקנים זרים לאלופה. עם זאת, שמיר לא היה חתום על חוזה במכבי תל אביב לעונה הבאה, אך סגנית אלופת אירופה הניחה שיישאר בשורותיה.

הנהלת ירושלים הוציאה הודעה לאתר הרשמי של המועדון, לפיה: "אנחנו שמחים להודיע על מינויו של דן, שאת דרכו הראשונה כמאמן עשה כאן ואנו שמחים שהוא חוזר אלינו כמוביל של הצוות המקצועי. דן הוא מאמן ירושלמי שגדל על המסורת והצביון של המועדון ומבחינתנו זאת סגירת מעגל. דן חזר אלינו לאחר שהיה באחד המועדונים הגדולים ביותר באירופה שם עבד ברמות הגבוהות ביותר. אנו מאמינים ביכולתו של דן להוביל את המועדון להצלחות".

"לקח לי רק כמה שעות עד שהחלטתי"

דן שמיר אמר לוואלה! ספורט לאחר החתימה: "אני חושב שכל מי שיחשוב על זה מנקודת המבט שלי יבין שהזדמנות כזו לאמן את הפועל ירושלים, מועדון כזה בכיר, זו הזדמנות יוצאת מהכלל. ירושלים זה מקום שאני מעריך, שאני אוהב. היתה לי תקופה נהדרת במכבי, אבל באיזשהו שלב מאמן רוצה להתחיל לאמן. אני מאוד שמח שנפלה בחלקי ההזדמנות הזו".

על קבלת ההחלטה סיפר המאמן הטרי: "אחרי שקיבלתי את ההצעה דיברתי עם שמעון ומוני. לעזוב מקום כמו מכבי זה לא פשוט. אני מאוד מעריך ומכבד אותם, אבל הם קיבלו את ההחלטה שלי לצאת לדרך. זה מהלך שקרה מאוד מאוד מהר. ברגע שירושלים פנו אלי, לקח לי ממש רק כמה שעות עד שהחלטתי והודעתי לכולם. היו לי שלוש שנים מדהימות במכבי, זה מועדון שכיף לעבוד בו. מערכת היחסים ביניו היא חזקה וטובה. כל מילה שאגיד על המקום הזה מיותרת. עכשיו יוצאים לדרך ומתחילים לעבוד".

לאתר הרשמי של הפועל ירושלים אמר שמיר לאחר ההחתמה: "ראשית, אני רוצה להודות למועדון מכבי תל אביב, לעומדים בראשו למאמנים השונים איתם עבדתי ולכל אנשי הצוות על שלוש שנים נפלאות. אני שמח לחזור להיות חלק ממשפחת הפועל ירושלים. זהו מועדון שגדלתי בו ואני גאה לחזור אליו כמאמן. אני מאמין שביחד עם אנשי הקבוצה והקהל המדהים נוכל להצעיד את המועדון קדימה".

אחרי קריירת משחק קצרה, החל דן שמיר לאמן בגיל 17. הוא אימן את קבוצות הנערים והנוער של הפועל ירושלים. במהלך עונת 2001/2 צורף לצוות המקצועי במלחה תחת יורם חרוש, חיבור שנמשך גם בעונה שלאחר מכן. בעונת 2002/3 הוא היה עוזרו של ארז אדלשטיין ולאחר פיטוריו עבד לצד גדי קידר. בעונת 2003/4 עזב שמיר את ירושלים עם מינויו של שרון דרוקר, והצטרף למכבי תל אביב כעוזר מאמן שני לפיני גרשון ודיוויד בלאט. עונה לאחר מכן שימש שמיר כעוזר מאמן שני לגרשון ויעקב ג'ינו, ובעונה האחרונה שימש כעוזר המאמן הבכיר של גרשון בצהוב. הוא מעולם לא אימן קבוצת בוגרים.

עם עזיבתם של גרשון, אלעד חסין ואבי קובלסקי לאולימפיאקוס, עוזב את הצהובים גם השריד האחרון לצוות המקצועי בעונה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully