וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם יודעים שחיפה אלופה

שחר פרנהיימר

18.11.2005 / 18:04

כשהמחזור העשירי בפתח, בדקנו אם מאמני הליגה חושבים שהסיפור סגור. התשובה שקיבלנו מופיעה בכותרת. נצרת עילית ניצחה את כפ"ס

אחרי תשעה מחזורים הליגה נמצאת בערך באותו מצב בה מצאנו אותה בעונה שעברה: מכבי חיפה מובילה בפער בטוח בצמרת, כששאר הקבוצות מאחוריה מנסות בעיקר לעשות רעש, בשביל להפיח רוח חיים עד סיום העונה.

לפני מה שהיה אמור להיות קרב הגלדיאטורים של העונה, בין מכבי חיפה ומכבי ת"א, יצאנו לבדוק איך רואים המאמנים ובעלי הקבוצות בליגת העל את המציאות העונה בליגה, עם קריצה לעתיד. שאלנו שלוש שאלות: 1. האם הליגה גמורה? 2. מה שאיפות הקבוצה שלך עד לסיום העונה? 3. האם מישהו יכול לסכן את מכבי חיפה בעונה הבאה?

התשובות הוכיחו שהיריבות של מכבי חיפה לא רואות לנגד עיניהן תסריט אחר פרט לעוד תואר בארון של יעקב שחר. ומה לגבי העונה הבאה? הכל תלוי בארקדי. מכבי ת"א, אגב, כבר לא נתפשת כאיום רציני על תואר האליפות, העונה או בעונה הבאה.

"הליגה נגמרה עוד לפני שהתחילה"

ניצן שירזי, בני יהודה ת"א: 1. "הליגה גמורה. נגמרה עוד לפני שהתחילה" 2. "השאיפות של בני יהודה הן לסיים הכי קרוב למכבי חיפה" 3. "היחידים שיכולים לסכן את חיפה בעונה הבאה הם ארקדי גיידמק ומכבי ת"א".

אלי דריקס, מנכ"ל מכבי ת"א: "לא בא לי לענות על זה"

אבי נמני: 1. "לא יודע אם הליגה גמורה. לא יכול לענות לך אם כן או לא. אם אני אגיד שכן אני אצא מטומטם, אם אני אגיד שלא אני גם אצא מטומטם". 2. "קודם כל שהקהל יהנה, זה הכי חשוב".
3. "אני לא נביא, לא יודע מה יקרה בעונה הבאה".

מוני הראל, הפועל ת"א: 1. "הליגה לא גמורה". 2. "המטרות של הפועל ת"א נשארו אותן מטרות - להשתלב בין שלושת הראשונות". 3. לגבי העונה הבאה הכל פתוח ושום דבר לא בטוח".

גיא לוזון, מכבי פ"ת: 1. "אין לי שום ספק שהליגה גמורה". 2. "המטרות של הקבוצה שלי היו ויהיו כרטיס למפעל אירופאי". 3. "אם בית"ר תעשה רכש נכון הם בהחלט יכולים לסכן את חיפה".

יוסי מזרחי, מ.ס אשדוד: 1. "הליגה לא גמורה, אף פעם ליגה לא נגמרת במחזור תשיעי. אחת הגדולות יכולה לאיים". 2. "אנחנו נקלענו למאבקי תחתית וכרגע כל מה שמעניין אותנו זה לעלות קצת למעלה". 3. "לגבי העונה הבאה: שם המשחק בכדורגל של היום זה כסף. אם בבית"ר ישקיעו כסף בצורה נכונה, ויביאו שחקנים טובים הם ירוצו לאליפות, ולא משנה אם פרננדז יאמן אותם או מאמן אחר. היום, בעידן המודרני, רק קבוצה גדולה יכולה לקחת אליפות".

מוטי איוניר, נצרת עילית: 1. "כמו שזה נראה כרגע אין סיכוי שחיפה לא תהיה אלופה. הכל יכול לקרות, אבל תיאורטית הקבוצה היחידה שיכולה לקחת לחיפה את האליפות היא חיפה עצמה". 2. "נכון להיום המטרה שלנו היא להישאר בליגה אבל אם השינויים שאני עושה יצליחו נוכל לדבר על מקומות יותר גבוהים". 3. "דברים חדשים יכולים לקרות, אי אפשר לדעת. בית"ר עושה דברים מסוכנים, מכבי ת"א יכולה להיבנות אחרת, אי אפשר להכתיר את מכבי חיפה כבר מעכשיו".

ניר לוין, הפועל פ"ת: 1. "לדעתי הליגה בכיוון של להיות גמורה, נראה שזה גמור ב-90 אחוזים". 2. "אנחנו רוצים קודם כל להישאר בליגה. אם זה יקרה בשלב מוקדם, אז נמשיך לתכנן" 3. "אם יוציאו את הכסף בבית"ר בשכל, הם בהחלט יכולים לסכן את האלופה".

אלישע לוי, הפועל כפר סבא: 1. "נכון לעכשיו, יהיה קשה מאוד להדביק את מכבי חיפה. הקבוצות היחידות שיכולות אולי להתחבר ולעשות את זה הן בית"ר ירושלים ומכבי ת"א, אבל זה נראה די קשה". 2. "קבוצה שעלתה ליגה לא יכולה לצפות ליותר מאשר להישאר בליגה". 3. "הכל יכול לקרות. בית"ר, הפועל ת"א ומכבי ת"א אולי יתארגנו נכון והכל ישתנה".

לופא קדוש, בני סכנין: 1. "הסיפור בליגה היה גמור, רק שהיו כאלה כמו מכבי ת"א שניסו ליצור עניין, וזה בסדר. אמרתי עוד לפני פתיחת העונה שהפעם יהיה לחיפה עוד יותר קל". 2. "המטרה שלי היא להוציא את הקבוצה שלי מהבוץ - כל הליגה יושבת עלינו. אם נעשה תוצאות טובות נרצה להמשיך". 3 . "לגבי העונה הבאה - כסף זה מרכיב חשוב ובית"ר משקיעים כסף. יש להם בסיס טוב, קהל ביתי ותומך, בעלים מצוין, התקציב אסטרונומי - הם בהחלט יכולים לסכן את מכבי חיפה".

את תגובותיהם של אנשי בית"ר ירושלים ומכבי נתניה לא ניתן היה להשיג.

כפר סבא - נצרת עילית 2:1

לאלישע לוי היו את כל הנתונים בשביל להשיג ניצחון ראשון אחרי שבעה משחקים כשכפר סבא אירחה למשחק בית קבוצה בינונית ממרכז הטבלה כמו נצרת עילית.

אחרי שער מוקדם (4) של שחר סימנטוב מפנדל מפוקפק, הרחיק תומר כהן את קוקול בצהוב שני והשאיר את נצרת עילית בעשרה שחקנים. כפר סבא לא ניצלה את היתרון ודווקא אז ספגה שער שני מרגלי ישראלביץ' (41). אחר כך הגיע האדום השני במשחק, מפוקפק יותר מהראשון, ששלח את קרוגלאן החוצה והשאיר את האורחים בתשעה שחקנים, לקול גערותיו של מוטי איוניר.

אבל כפר סבא, שהתחילה את העונה דווקא לא רע, גילתה שוב נאיביות והצליחה במחצית שלמה מול תשעה שחקנים לכבוש רק שער בודד מרגליו של ראיוביץ'.

אלישע לוי, שחגג את יום הולדתו ה-48, עשוי לסיים בקרוב את דרכו במועדון. גם השופט תומר לוי, שלקח את החלטת איגוד השופטים לאפשר לשופטיו לשלוף כרטיסים לפי אינסטינקט קצת רחוק מדי, ילך לעשות חשבון נפש משלו. נצרת עילית ואיוניר יחזרו לצפון עם חיוך רחב, כמו המנג'ר החדש של בית"ר ירושלים, לואיס פרננדז, שנכח במגרש ויחזור לבירה בטוח ביכולת קבוצתו.

בני סכנין - מכבי נתניה (שבת 17:00, איתן תבריזי, שידור ישיר בשבת של כדורגל)

פצועים: בסכנין: עבאס סואן ונידאל חודג'יראת (בספק), איסלעם כנען, ניקולאי בוגדן. אדריאן פיטו וגבריאל לימה לא בכושר פיזי מתאים. בנתניה: איברהים עבדול ראזאק (בספק).

מורחקים: אסי וסיהון, טל בנין (צהובים).

מספרים: בני סכנין מגיעה אחרי 5 נקודות בשלושה משחקים, נתניה אחרי 3 נקודות בשלושה משחקים.

בשורה אחת: אחרי כמה שבועות אופטימיים ורגועים, נתניה שבה לגעוש. האם קבוצתו של עטר תצליח להתייצב, או תהפוך להיות הקבוצה המשוגעת של ליגת העל? זה תלוי באלן מסודי, שחוזר לעיר בה פרץ לתודעה הישראלית, והיה השבוע במוקד שמועות על בילויים עד שעה מאוחרת. אולי דווקא האיש הכי פרוע בנתניה יכול להחזיר אליה את השקט.

מן העיתונות: "לא צריך לזהות ולהכיר את השחקנים שלא מתאימים לקבוצה. מי שטוב נשאר, ומי שלא טוב לא צריך להכיר, ישר שולחים הביתה" (לופא קדוש מתחמק באלגנטיות מהשאלה: "מי אלה כל השחקנים שנבחנים אצלך על הדשא?")

הימור: קונדופוני מול מסודי, קאסום נגד ראזאק, לופא נגד ראובן. אולי לא הכי סקסי, אבל הכל פתוח.

מכבי פ"ת - בני יהודה (שבת 18:00, חיים יעקב)

המשחק ייערך בכפר סבא, בגלל שיזרוע הדשא בפ"ת.

פצועים: בבני יהודה - אימורו לוקמן, בפ"ת - אסי משיח

מורחקים: איסמעיל עמאר (פ"ת)

מספרים: המאזן בין שתי הקבוצות בעונה הקודמת עומד על 1:2 לפ"ת, שניצחה בשני משחקי הבית שלה.

בשורה אחת: קרב בין שני מאמני העתיד של ליגת העל. המניה של אחד, ניצן שירזי, בשיא; השני, גיא לוזון, צריך להרים את עצמו ואת קבוצתו מהמשבר.

מן העיתונות: "לא ראיתי את היריקה, לא ראיתי את האירוע ולא היה לי חשק לראות טלוויזיה ולכן גם לא הגבתי" (אבי לוזון עוטה את מסכת היו"ר המהורהר והמיוסר, ומעדיף כהרגלו איזה ספר טוב על צפייה במעללי איסמעיל עמר ב"ראשון בשער")

הימור: בני יהודה לא נשברת מההפסד לחיפה, ומנחיתה עוד מפלה על הראש של הלוזונים.

בית"ר ירושלים - הפועל פ"ת (שבת 19:00, לירן ליאני, שידור ישיר בערוץ הליגה האנגלית)

פצועים: אדם קאפיץ', דוד אמסלם, תומר חליבה, אבירם ברוכיאן (בית"ר ירושלים)

מורחקים: אין

מספרים: בעונה שעברה מוקמה ירושלים אחרי המחזור העשירי במקום השישי, עם 12 נקודות, 6 פחות מאשר יש לה היום, לפני המחזור העשירי; המאזן בין שתי הקבוצות בעונה שעברה עומד על 1:2 לפ"ת; בית"ר ירושלים במקום השני בליגת העל בכמות כיבושים - 17.

בשורה אחת: טון קאנן, שנבהל מנוכחתו של לואיס פרננדז במסיבת העיתונאים השבוע, ינסה להוכיח לצרפתי מה זה טוטאל פוטבול.

מן העיתונות: 1. "לא אהיה בובה", "אני המאמן. אם אתם העיתונאים רוצים לשאול על שחקנים, תשאלו אותי" 2. "אם לא הייתי נשאר המאמן, הייתי עוזב" (טון קאנן, מאמן בית"ר, בצרור תגובות עם הגעתו של פרננדז. נראה לכם שהוא יהיה בבית וגן עוד זמן רב?)

הימור: עם כל הכבוד לניצחון של הפועל פ"ת בדרבי, ההתלהבות שתהיה בטדי בשבת גדולה על שחקניו של ניר לוין בכמה מידות.

הפועל ת"א - מ.ס אשדוד (שבת 19:00, מנשה משיח, שידור ישיר ב"שבת של כדורגל")

פצועים: באשדוד- אייל אלמושנינו

מספרים: אשדוד השיגה ניצחון חוץ בודד העונה, במחזור השני בסכנין; היא מגיעה למפגש מול הפועל ת"א אחרי שישה משחקים ללא ניצחון; בעונה שעברה לא הצליחה הפועל לנצח את אשדוד: שני משחקים הסתיימו בניצחון אשדוד ועוד אחד בתיקו.

בשורה אחת: אשדוד והפועל ת"א הן שתייים מהקבוצות המאכזבות בליגה עד עכשיו. באשדוד, ג'קי בן זקן מעניק גב חזק ליוסי מזרחי, למרות לחץ הקהל, ובהפועל מצבו של קשטן בלתי מעורער. האם אחרי שבת גם האוהדים בבלומפילד יתקוממו?

מן העיתונות: "שחקנים שגדלים אצלך במועדון הם שחקנים חשובים במיוחד, בהפועל לא יודעים לשמור עליהם" (סלים טועמה, אקס הפועל, מסביר את אחת הסיבות לחוסר ההצלחה של המועדון)

הימור: הפועל צריכה ניצחון, אשדוד רוצה לא להפסיד. X1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully