וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרגוסון איבד שליטה? לא בטוח

איזי עין דור

5.11.2005 / 13:29

השועל הותיק בודד את רוי קין בתוך יונייטד ומקווה לעצור את השליטה של ז'וזה מוריניו, לא רק ביום ראשון. כשסקוטי מריח מלחמה

פעם התעסקו באנגליה בקרבות המילוליים המתישים בין ארסן ונגר לאלכס פרגוסון ועכשיו, כשז'וזה מוריניו הכניס את עצמו לקלחת, הכל הפך הרבה יותר מעניין. צ'לסי של מוריניו תפגוש ביום ראשון קבוצה במשבר, מנצ'סטר יונייטד, כשהיא מוליכה את הטבלה עם ב-14 נקודות יתרון על האדומים. "שתי הקבוצות באות אחרי הפסדים (צ'לסי הפסידה בליגת האלופות לבטיס), מה שבטוח יגרור משחק טוב וקצבי", אמר מוריניו לקראת המפגש, לפני שהחמיא לפרגוסון ובעקיפין עקץ את ונגר מארסנל, כאילו הוא שוכח את עימותי העבר מול הסקוטי על שירותיהם של מיקאל אסיין וג'ון אובי מיקל הצעיר.

"צריך להיזהר מיונייטד", אמר מוריניו. "עם המועדון שיש להם, המאמן שיש להם והשחקנים שיש להם, הם חייבים להיות טובים יותר. אני מקווה לנצח אותם ביום ראשון ושהם יסיימו את הליגה במקום השני". מוריניו, שמעוניין בילד הפלא תיאו וולקוט מסאותהמפטון (בן 16 וחצי וכבר כבש שלושה שערים בליגה הראשונה), הוסיף כי הוא אינו מודאג מהירידה ביכולת של קבוצתו: "אחרי ההפסד לבטיס ערכנו שיחה לבבית עם השחקנים. יש כאלה שמתפקדים טוב בלי לחץ ויש כאלה שאוהבים אותו. השחקנים שלנו עשויים מחומר שאוהב את לחץ וקצת איבדנו אותו עם יתרון כל כך גדול בשלב כל כך מוקדם".

פרגוסון מצידו, דיבר על הצורך של קבוצתו בחיזוק בחלון ההעברות בינואר וחזר על דברים דומים שאמרו עמיתיו, ארסן ונגר ורפא בניטז, על שינוי חוקי השוק עם הצטרפות המיליונים של רומן אברמוביץ' לעניינים: "צ'לסי קונה הרבה פעמים שחקנים רק כדי למנוע מהם להגיע אלינו או לארסנל. אם אנחנו הולכים על מישהו, זה חייב להיות מהיר והחלטי לפני שצ'לסי תגלה זאת. לא הייתי מתנגד לכסף של צ'לסי, אבל לאמן קבוצה כמו שלנו זה שונה. סביר להניח שלא הייתי מבזבז כל כך הרבה כסף כמוהם אם היה לי אותו, כי למועדון שלנו חשוב להשקיע במחלקת הנוער ובקידום שחקני בית. בכל מקרה נרצה להביא שחקנים חדשים, כי המספרים הולכים נגדנו".

עוד לפני שהוא חושב על חיזוק (שמותיהם של מיכאל באלאק ופביו אורליו מולנסיה בראש הרשימה), מנסה פרגוסון להעביר לשחקניו מסר לקראת המפגש החשוב מול צ'לסי: "אנחנו מועדון גדול והתמודדנו בעבר במפגשים גדולים. זה לא המשחק הכי חשוב שהיה לנו. אנחנו משחקים נגד הקבוצה הכי טובה במדינה כרגע. הם זכו באליפות בזכות ומוליכים את הליגה בזכות. השאלה היא אם אנחנו יכולים לגרום להם לחשוב קצת? אני חושב שיש לנו את היכולת לעשות את זה. זו ההזדמנות שלנו להראות לליגה: 'אפשר לעשות את זה. אפשר לנצח את צ'לסי'. הם כרגע ברצף של 40 משחקי ליגה ללא הפסד והמאזן שלהם בטח יותר טוב משלנו בשיאנו, בסוף שנות ה-90. רעב הוא גורם חשוב ויש להם מנג'ר שיודע איך להרעיב אותם".

פרגוסון, שעצר את רצף 50 המשחקים ללא הפסד של ארסנל בעונה שעברה, יודע שיש לו הזדמנות לעשות אותו דבר לצ'לסי, אבל גם מכיר בחשיבותו של שחקן אחד שיכול לעשות את ההבדל. "יש כמה קווי דמיון בין שני המשחק, אבל צ'לסי עשויה מחומר חזק יותר. הם חזקים מאוד ומחוייבים מאוד להגנה. ובכל זאת, חשוב לציין שיש לנו את היכולת לנצח את המשחק. הרבה, אולי אפילו יותר מדי, תלוי בוויין רוני".

מי מתרגש מקין?

מקורבים למועדון מסרו כי נמאס להם לדון ברוי קין בכל פעם שהוא מדבר. בכל זאת, הביקורת החריפה של הקפטן כנגד המאמן והשחקנים, לא עברה ללא תגובה. "אתה לא מבקר את הקבוצה שלך מחוץ לכותלי המועדון", אמר פרגוסון ולמעשה בודד את קין בקרב חבריו, לאחר שזה לכלך על ריו פרדיננד, ג'ון אושיי, קירן ריצ'ארדון, דארן פלטשר ואלן סמית. "אתה לא מבקר את החברים שלך בפומבי. אני מעולם לא עשיתי את זה ולעולם לא אעשה", סיים פרגי ואישר כי המו"מ על הארכת חוזהו של קינו במועדון נמצא בהקפאה.

מקורביו של האירי בן ה-34, מסרו כי קין עדיין מקווה לחתום על חוזה חדש, למרות השמועות על התעניינות מצד קבוצות כמו אברטון, ליברפול ומידלסבורו. אצל סוכנויות ההימורים אגב, הוא עדיין המועמד המוביל להחליף את פרגוסון בבוא היום, דווקא בגלל הביקורת על השחקנים. קין נמצא במנצ'סטר כבר 12 שנים ולא פעם דיבר על רצונו לרשת את פרגוסון ובינתיים הוא מוביל על פני מרטין אוניל, קרלוס קירוש, סטיב מקלארן, אוטמאר היצפלד וסוון גוראן אריקסון בשוק ההימורים. סוכנות אחת אף הרחיקה לכת והציבה יחס של 1 ל-10 שפרגוסון יסיים את עבודתו במנצ'סטר יונייטד עד יום שני ב-18:00, שעון אנגליה, עם הפסד שלישי ברציפות.

עוד נודע, כי כבר לפני שלוש שנים ניסתה (והצליחה) הנהלת מנצ'סטר יונייטד לצנזר ראיון "מזיק" של קינו, אבל החלוץ ההולנדי של המועדון, רוד ואן ניסטלרוי, דווקא יצא בסוף השבוע להגנת הקפטן. "אני חושב שזה טוב שיש אנשים שאומרים מה שהם חושבים", אמר ההולנדי. "זה מראה שאכפת להם מהמועדון. השחקנים לא צריכים להתרגז, הם צריכים לחשוב על הדברים, ולהחליט מה הם לוקחים מהם".

ומה באשר למפגש מול צ'לסי? "אני חושב שזה הזמן הכי קשה של המועדון מאז שאני פה" המשיך ואן ניסטלרוי. "אנחנו לא משחקים טוב. כשהגעתי, היינו מגיעים לחמישה שישה מצבים כל משחק. השאלה היא אם הימים האלה יכולים לחזור". התשובה ביום ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully