וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יפוטר ראשון?

24.8.2005 / 14:11

12 מאמנים פותחים את הליגה, חלקם לא יסיימו אותה. אוחנה בצרות, קלינגר בלחץ וזפרן לא שקט. הטבלה שקשטן דווקא סוגר

בדרך ללשכה

1. אלי אוחנה

התמיכה בו בקרב האוהדים הולכת ונעלמת, רק שעכשיו לבית"ר כבר אין בוס שדוגל בבינוניות או זקוק לאוחנה כשכפ"ץ אנושי כדי להתמודד עם הלחץ. לבית"ר אין יותר בוס שלא יכול לתת תחרות ליעקב שחר, כזה שאוחנה יכול לתלות בו את הכישלונות התורניים שלו בגלל מחסור בתקציב. לבית"ר יש בוס שמכוון הכי גבוה שאפשר, מנותק מתפיסת העולם השבטית של פניג'ל, ושידרוש מהמאמן שלו לעמוד בסטנדרטים המקצועיים המחמירים ביותר. הסיכוי שאוחנה יעמוד בהם הוא בין קלוש לאפסי.

גזר הדין
גם המיליונים של גיידמק לא יוכלו לרכוש לאוחנה שיטת משחק, או להשאיל לעונה אינטואיציה וטביעת עין בבחירת זרים.

סיכויים לאבטלה:
80 אחוז

(חמי אוזן)


2. מומי זפרן

לכאורה, הגרזן שהנחית מאזן גנאים על ראשו של אייל לחמן אמור לשרת את זפרן, אבל בפועל הוא עשוי להתברר כחרב פיפיות. גנאים, בלי שום קשר לעבודת הקודש שהוא עושה למען סכנין, רוצה כנראה לקבוע הכל, כולל את ההרכב והסגל. זפרן, היפוך גמור של לחמן, הגיע כדי לבצע את הטרנספורמציה, השאיר את הקבוצה בליגה (בצורה מרשימה, יש לומר) וסילק את המאחזים האחרונים של המאמן הקודם בקבוצה. הוא הרכיב קבוצה חדשה, עם לב שמורכב מזרים אלמונים, איתם הוא רוצה לשחק כדורגל אטרקטיבי. לכאורה, זפרן עושה בדיוק מה שגנאים מצפה ממנו, אבל בפועל הבוס לא ירחם עליו אם הקונספציה החדשה תקרוס.

גזר הדין:
שחקני סכנין מתלוננים במחזור השלישי על האגרסיביות של שחקני הליגה.

סיכויים לאבטלה:
70 אחוז

(חמי אוזן)

3. רפי כהן

כהן מגיעה לאימפריה דה לה שמאטע, הפועל פתח תקוה, עם שם טוב שרכש בזכות העבודה הרצינית שעשה בהפועל אשקלון. הבעיה היא שמאחוריו קיץ מטורף, עם אימונים שנערכו תוך מנוסה מהפגנות אוהדים, מאבקי שליטה ומינוי מאוחר של האיש הכוחני ביותר בכדורגל הישראלי, גברי לוי, ליו"ר. זו קומבינציה הרסנית לכל מאמן, בעיקר שמדובר באדם אלמוני, שפיטוריו לא יעוררו סערה.

גזר הדין:
פרדי דוד היה מקורבו של מאיר שמיר, אבל זה לא הציל אותו. תבינו לבד.

סיכויים לאבטלה:
60 אחוז

(אודי הירש)

4. ניר קלינגר

גם אם קלינגר יסיים את העונה, הוא מסיים פגרה משפילה. המאמן הודה למעשה בקריסת קונספציית הנגרים והלוחמים שבנה במכבי תל אביב, והניח לבוסים להפיל לו על הראש חבורה מזדקנת ולא מאוזנת. מעבר לכך, התשוקה של מכבי לשבור את שיאי המינויים ולהתרפס בפני האוהדים, אחרי שנים של נתק, הביאו לפיתוח ציפיות בלתי ריאליות. אם מכבי מודחת על ידי אפואל ניקוסיה ביום חמישי, הלחץ הציבורי יעלה את קלינגר לראש הרשימה. אלא אם כן לוני הרציקוביץ' ימשיך לחפש את הסיבות לכישלון בהתאחדות, באיגוד השופטים ובבקרה התקציבית, במקום לעשות בדק בית.

גזר הדין:
העונה של מכבי עלולה להסתיים עוד לפני שתתחיל.

סיכויים לאבטלה:
50 אחוז (70 במקרה של הפסד לאפואל)

(אודי הירש)

5. אלישע לוי

במקרה הזה, מדובר בשילוב קטלני בין מערכת עם היסטוריה לא יציבה, לבין מאמן שאחרי שנים רבות בעסק עדיין קשה לתהות על קנקנו. מצד אחד היו ללוי הצלחות יפות בבית שאן ובאשדוד, אבל מאז עזב את מכורתו בבקעה הוא מתקשה לתקוע יתד במועדון אחד. כפר סבא נערכה היטב לעונה, אלא שהציפיות הגבוהות יחסית רק מגבירות את הלחץ.

גזר הדין:
הסיכויים שגם לוי וגם זפרן יסיימו את העונה שואפים לאפס.

סיכויים לאבטלה:
40 אחוז

(אודי הירש)

בדרך לקביעות

6. ראובן עטר

עטר כמעט לא היה כאן. בסוף העונה שעברה ביקשה הנהלת נתניה להוסיף לצידו עוזר מאמן, ועטר החליט ללכת הביתה. לבסוף הוא חזר כמאמן יחיד, עם קבוצת ניהול חדש, תמיכה מהעירייה וטל בנין. האוהדים לא משתגעים עליו, אבל השם, זיכרון העבר והתלתלים השרמנטיים יסייעו לו לשרוד את הימים הקשים.

גזר הדין:
שלח לי שקט בקופסה.

סיכויים לאבטלה:
30 אחוז

(אודי הירש)

7. ניצן שירזי:

נהנה מהנהלה מסודרת וחכמה, וקבוצה מצליחה שבנה במשך השנתיים האחרונות. הבעיה של שירזי היא השמיכה הקצרה שלו, הדלילות בחלוצים, המחסור בשחקני כנף והחיפוש המייגע אחרי בלם. כבר ביום שבת שירזי יעמוד למבחן מול הפועל ת"א המתחדשת, כדי להראות לנו שההצלחה שלו לא היתה פונקציה של חולשת הקבוצות הגדולות בשנתיים האחרונות. אם בני יהודה תחזור העונה להיות הקבוצה הקטנה של תל-אביב, סביר להניח שהקהל העצבני יחזור לגדרות כמו בשכונה, וידרוש בלי בושה את ראשו. קשה לראות את חזי מגן עומד בלחץ הזה, אחרי הכל, גם לו יש ציפיות גבוהות.

גזר הדין:
אם קרבות התחתית יחזרו, אופציית שייע תמיד יכולה להיות ריאלית.

סיכויים לאבטלה:
30 אחוז

(חמי אוזן)

8. יוסי מזרחי:

למרות הפתיחה הצולעת, מזרחי שמר על מרבית התותחים שהובילו אותו לגביע אופ"א, ויצליח כנראה לייצב באשדוד תלכיד חזק. למרות ההישג ההיסטורי בעונה שעברה, חלק מהקהל האשדודי ישב למזרחי על הווריד וקילל אותו בכל פעם שהקבוצה הפסידה. אם התחזית המקצועית תתממש, מזרחי יוכל לסבול את הקומץ הזה גם העונה, אבל אם מכבי והפועל ת"א, פלוס קבוצה מפתיעה נוספת, ידחקו את אוחיון ועזרן למקומות נידחים יותר בטבלה, כוחו וגודלו של הקומץ יגבר.

גזר הדין:
אם לג'קי בן זקן לא היה כוח לפוליטיקה ולבוגדנות הזאת, אז למה שמזרחי יצליח לשרוד את זה?

סיכויים לאבטלה:
20 אחוז

(חמי אוזן)


9. מוטי איוניר

בעונה שעברה אוהדי נצרת עילית החלו לנוע בחוסר נחת במושבים בגלל ההתאקלמות האיטית בליגת העל, אבל איוניר זכה לתמיכת רחבה מאבשלום נוריאל, שאיים לעזוב אם הקהל לא ינהג במאמן בצורה תרבותית. הדרך של נוריאל ניצחה ואיוניר הוביל את נצרת עילית להישג חסר תקדים. עכשיו איוניר יצטרך לעמוד ברמת הציפיות החדשה, ללא הכוכבים הגדולים מהעונה שעברה, ז'וזה דוארטה ויואב זיו, ועם חמישיית זרים שאמורה להחליף אותם. אם יעמוד בציפיות, איוניר יודע שהוא על סף כניסה לאחת הקבוצות הגדולות, שאחת מהן תתפנה השנה. אבל אם לא, הוא שוב יזדקק לגב הרחב של אבשלום נוריאל.

גזר דין:
כל עוד נוריאל בנצרת עילית. איוניר יכול להיות רגוע, בלי קשר לתוצאות. השאלה היא אם הבוס יחזיק מעמד במקרה של נפילה.

סיכויים לא לסיים את העונה:
15 אחוז

(חמי אוזן)

לא מתנתקים

10. רוני לוי

הקהל של מכבי חיפה אף פעם לא מרוצה, ואם הקבוצה לא תתחיל טוב את הליגה, המוגלה שהצטברה אצלם אחרי ההדחה נגד מאלמו תצא מהר החוצה, והלחץ ייתן את אותותיו. למזלו של רוני לוי, שחר כבר מזמן לא מנהל את המועדון לפי הרחוב בחיפה, מה גם, שהנשיא יודע שהבעיה העיקרית של הקבוצה נוגעת לו, וקשורה לסחבת בחוזים של יניב קטן, ניר דוידוביץ' ועידן טל. שני הראשונים עוד כועסים על הנשיא, בגלל שלא שמר על כבודם אחרי מפלת מאלמו. גם אם העזיבה של רוסו ובאזיר תשפיע, המחליפים הצעירים שלהם (בירוק, בן בסט, רפאלוב ובוזגלו), לא יתנו תוצרת, והקבוצה תתעלה על עצמה ולא תיאבק על האליפות, שחר לא יעשה ללוי משפט שדה עקב כך. מקסימום יעביר עליו ביקורת פומבית, כמו שעשה לקטן, דוידוביץ' וארבייטמן אחרי מאלמו.

גזר הדין:
עוד אליפות עם המאמן, אלא אם כן קשטן יחליט אחרת.

סיכויים לאבטלה:
5 אחוז

(חמי אוזן)

11. גיא לוזון

לוזון עשה את צעדיו הראשונים בליגת העל בשנים הרזות ביותר של הכדורגל הישראלי, הצליח להוביל חבורה צעירה ומעוטת תקציב לצמרת ובנה לעצמו שם של איש מקצוע יסודי ורציני. פתח תקוה נחלשה ועלולה להידרדר למרכז הטבלה, אבל בני משפחה לא מפטרים.

גזר הדין:
האם צומח לנגד עינינו גי רו הישראלי?

סיכויים לאבטלה:
5 אחוז

(אודי הירש)


12. דרור קשטן

בואו נרד מהאופוריה של הקיץ. הפועל תל אביב לא תבקיע שלישיות ורביעיות בכל משחק, קשטן ימצא עם מי להסתכסך והעונה לא תעבור על מי מנוחות. אבל גם אם קמפיין הנקמה של קשטן יעלה על שרטון, מדובר במאמן היחידי בכדורגל הישראלי שזוכה לחסינות מוחלטת, בכל קבוצה שהוא יאמן.

גזר הדין:
יעזוב רק לנבחרת.

סיכויים לאבטלה:
תפחיתו חמש ממספר האצבעות בקמע שמשתלשל מכיסו של המאמן.

(אודי הירש)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully