וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גד סולמי הלך לעולמו בגיל 86

נפטר היו”ר המיתולוגי של בני יהודה: ”היה איש בני יהודה בכל רמ”ח איבריו”. לוויתו תיערך היום ב-15:00 בבית העלמין בחולון

גד סולמי הלך לעולמו בגיל 86. מבני יהודה נמסר שיושב הראש המיתולוגי של הקבוצה נפטר. ההלוויה תיערך היום בשעה 15:00 בבית העלמין חולון .

בהודעת הקבוצה נכתב: "משפחת בני יהודה, הנהלת הקבוצה, הצוות המקצועי השחקנים ואוהדי הקבוצה מרכינים ראשם עם היוודע דבר פטירתו של היו"ר המיתולוגי של הקבוצה ואחד מעמודי התווך המשמעותיים ביותר שפעלו במועדון מאז ומעולם. גד סולמי ז"ל היה איש בני יהודה בכל רמ"ח אבריו ותרם המון למען הקהילה, השכונה וכמובן הילדים והנוער בה".

מההתאחדות נמסר: "ההתאחדות לכדורגל מרכינה ראש ומשתתפת בצער משפחת סולמי בשל לכתו של אבי המשפחה, גד סולמי ז"ל. סולמי שימש במשך שנים רבות כחבר הנהלת ההתאחדות מטעם מועדון בני יהודה ותרם רבות לקידום הכדורגל בארץ. יהי זכרו ברוך".

יו"ר בני יהודה לשעבר גד סולמי. ברני ארדוב
"תרם המון למען הקהילה, השכונה וכמובן הילדים והנוער בה". גד סולמי ז"ל/ברני ארדוב

משה דמאיו ספד לסולמי הבוקר: "זהו יום עצוב מאוד עבורי. גד סולמי ז"ל היה כמו אב בעבורי ואת כל מה שאני יודע למדתי ממנו. הוא היה המורה שלי ומושא הערצתי, גד ז"ל גידל אותי והאמין בי ואני לעולם לא אשכח אותו. גד גידל הרבה מאוד שחקנים, טיפח וטיפל בהם כמו אבא. בעידן המודרני לא נמצא עוד יו"רים כמו גד כיוון שאת הידע שלו וההנהלות שלו אי אפשר ללמוד באף בית ספר. אין לי ספק שנמצא את הדרך המכובדת והראויה להנציח את שמו, עדיין הכל טרי ומוקדם להגיד איך, אבל אני מבטיח ששמו של גד סולמי ז"ל יהיה חקוק בספרי ההיסטוריה של בני-יהודה אחרי לכתו, בדיוק ואולי אפילו יותר מאשר בימי חייו, ואני מתחייב על כך. כבר במשחק הקרוב מול בני סכנין בשבת תיערך דקת דומייה לזכרו והשחקנים יענדו סרטים שחורים".

אלון מזרחי מסר: "זה יום עצוב. מעבר להיותו היו"ר המיתולוגי של בני יהודה גד סולמי היה אדם יקר ואהוב, איש ישר משכמו ומעלה וכזה שאי אפשר לומר עליו מילה אחת רעה, כל בכירי הכדורגל בארץ העריכו אותו ואהבו אותו בשל אופיו הצנוע והדרך המיוחדת בה ניהל ושמר על בני-יהודה, והיום בדרכו האחרונה יכבדו אותו ביחד איתי עוד הרבה אושיות כדורגל בכירים מהארץ ולא בכדי. גד היה אבא לשחקנים ולי יש רק זיכרונות טובים ממנו. אני גם לא שוכח שהוא זה שגילה אותי והביא אותי לאן שהגעתי, ואני מקווה שלא אכזבתי אותו. אין ספק שבני יהודה נפרדת היום מאדם גדול ומאישיות נדירה ששמו ישאר חקוק בספרי ההיסטוריה של המועדון הזה לעד".

אלון מזרחי מאמן הפועל פתח תקוה. קובי אליהו
"כל בכירי הכדורגל בארץ העריכו אותו ואהבו אותו בשל אופיו הצנוע". אלון מזרחי/קובי אליהו

סולמי נולד ב-1927 בשרעב שבתימן למשפחה בת 8 נפשות. ב-1929 עלה עם משפחתו ארצה. בגיל צעיר התגייס לשורות הצבא הבריטי ולאחר מכן היה פעיל בארגון האצ"ל עוד בגיל 17. במהלך שירותו בארגון השתתף ב-4 פעולות, באחת מהן נפצע, נכלא על ידי הבריטים ונידון למאסר עולם. עם קום המדינה ושחרורו מהכלא הבריטי, התגייס סולמי לחטיבה 9 ורק בסיום הלחימה שב לשכונת התקווה.

סולמי החל את דרכו במועדון כשוער בקבוצת הנוער ושיחק תקופה קצרה בקבוצה הבוגרת. לאחר פרישתו ב-1955, נרתם לעזרת אחיו נתן ודוד בניהול הקבוצה שהעפילה עד לליגה הראשונה ב-1960. כעבור שנה החליף את אחיו נתן כיו"ר הקבוצה, ושימש בתפקידים שונים במועדון עד 1999, אז פרש אך המשיך לכהן כחבר ההתאחדות לכדורגל עד 2005.

ב-1988 נערכו בחירות בעמותה וגד גבר על אחיו דוד והפך ליושב ראש האגודה. ניצחון זה גרם לזעזוע בין שני האחים שהפכו ליריבים קשים ואף לא החליפו מילה ביניהם במשך שנים רבות. השניים התפייסו רק בימיו האחרונים של דוד.

עם מינויו לתפקיד יו"ר האגודה צרף סולמי את המאמן גיורא שפיגל וכשנה לאחר מכן בעונת 1990, את משה סיני ויחד הרכיבו קבוצה שהביאה אליפות היסטורית לשכונה. בתקופת כהונתו דאג סולמי להחתים שחקני רכש מהשורה הראשונה כדוגמת ניקולאי קודריצקי, חיררדו גונזאלס, רוני לוי, משה סיני, אנדריי באל, מוטי איווניר, חיים רביבו, סרגיי גראסימץ ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully