וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת זליכה תמליץ: מוסדות התביעה והשיפוט יופרדו מההתאחדות

10.10.2012 / 13:43

ההמלצה המשמעותית בדו"ח תיחשף בשבוע הבא ותובא לאישור סופי: התובע, היועץ המשפטי, מוסדות הבוררות, השופטים ובתי הדין לא יהיו כפופים להתאחדות, במה שעשוי לגרום למהפכה. בהתאחדות כבר מתנגדים, בכיר: "חלק מההמלצות לא ייושמו"

ועדת זליכה פרסמה אתמול (שלישי) חלק מהמלצותיה בנוגע ליישום מדיניות לשינוי פני הכדורגל בישראל, וראשי ההתאחדות לכדורגל ממתינים לפרסום ההמלצות הסופיות שיוגבשו בישיבה שתיערך ביום רביעי הבא וחלקם כבר מטילים ספק במהותן. לוואלה! ספורט נודע כי המסקנה העיקרית שתובא לאישור נוגעת להפרדת מוסדות התביעה והשיפוט מההתאחדות לכדורגל, באמצעות תקצוב חיצוני שאותו תקבע ועדת תקציבים. אם הדבר ייושם, מדובר במהפכה של ממש במסדרונות ההתאחדות.

אבי לוזון יו"ר ההתאחדות לכדורגל. ברני ארדוב
לא יוכל להתנגד? לוזון/ברני ארדוב

מוסד התביעה מנוהל היום על ידי תובע ההתאחדות עו"ד שלום אבן עזרא והיועץ המשפטי עו"ד משה אביבי, שמהווים נדבך חשוב המשפיע ישירות על המתרחש בבתי הדין. במוסד קיימות גם ועדות שונות (כמו ועדת חנינה, למשל) והמוסד לבוררות, והוא כולל כמובן את מוסדות הערעור - בית הדין העליון ונשיאות בית הדין העליון. מוסד השיפוט, שגם משרדיו נמצאים בהתאחדות, מנוהל על ידי יריב טפר.

גורם בוועדה אישר הבוקר: "אחת המסקנות וההמלצות שיובאו לאישור סופי היא הוצאת המוסדות המטפלים בתביעה ו/או בנושא השיפוט. הדבר צריך לבוא לאישור הוועדה בשבוע הבא, ואז נהיה חכמים יותר. ההתאחדות לכדורגל לא תוכל להתנגד למהלך. יו"ר הטוטו צחי פישביין והאחראי על הוועדה, מר ירון זליכה, כבר הבהירו היטב שאם ההתאחדות לא תתמוך במהלכים למיגור האלימות ושיפור פני הכדורגל בישראל, היא לא תתוקצב". כזכור, בין ההמלצות שפרסמה הוועדה כבר אתמול: הקמת מנהלת, הקמת וועדת תיאום ותקציבים, מנגנון לכשירות הבעלות על קבוצות כדורגל ורפורמה מקיפה במבנה קבוצות הילדים והנוער.

שרת הספורט לימור לבנת ירון זליכה. מגד גוזני
יעצור את התקציב להתאחדות? זליכה/מגד גוזני

כבר אתמול השמיעו גורמים בהתאחדות לכדורגל ספק גדול באשר ליישום ההמלצות של הועדה. גורם בכיר בהתאחדות אמר אתמול כי "מדובר בהליך חקיקתי שדורש את אישור הממשלה והן משום שההתאחדות אוחזת בתקנון משלה ומוגנת על ידי פיפ"א. ברור לכולם שלא ניישם את כל הממלצות". גורם בוועדה אמר היום כי: "רק חלק מההמלצות דורשות חקיקה. רובן לא". כך או כך, יהיה מעניין לראות כיצד תתפתח מערכת היחסים בין הוועדה להתאחדות לכדורגל, שבינתיים משמיעה קולות של התנגדות לחלק מהמהלך.

בין ההמלצות: הקמת מנהלת ומלחמה בהימורים

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully