וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחוברים: דו"ח מצב על מילווקי ברוורס

יובל קליין, מינט מייד פארק, יוסטון

2.5.2011 / 17:36

יובל קליין ראה ביוסטון את מילווקי ברוורס, קבוצה שעם כוונות גבוהות וביצוע בינוני, ולא חש גאווה יהודית אצל ריאן ברון

אין קבוצה בנשיונל ליג שעבדה קשה יותר בפגרה האחרונה ממילווקי ברוורס. החברים מוויסקונסין עשו בפגרה שני מהלכים שהפכו אותם מקבוצה ממוצעת למועמדים חזקים לפלייאוף. הטריידים שהביאו את המגישים שון מארקום מטורונטו וזאק גריינקי מקנזס-סיטי תמורת פרוספקטים הכריחו את מילווקי לשים את כל הביצים בסל לשנת 2011. "האוהדים אוהבים את זה", מסביר כתב "מילווקי ז'ורנל סנטינל" טום האודריקוט. "לאוהדים אין סבלנות לחכות שלוש שנים לקבוצה מצליחה, מה גם שניסיון הבנייה האחרון נכשל. הבנייה נעשתה סביב פרינס פילדר וריאן ברון, אבל הפיצ'ינג החלש היה הגורם שהפריד בין הקבוצה לפלייאוף". האודריקוט ממשיך ומספר שהקבוצה מאוד מרוצה מהתפוקה ההתקפית שלה בראשות פילדר, בראון וקורי הארט, אבל ההרגשה היא שלא הייתה ברירה אלא לוותר על פרוספקטים תמורת פיצ'ינג טוב יותר. "אין ספק שלעובדה שפרינס פילדר הולך להיות שחקן חופשי יש חלק משמעותי בקבלת ההחלטות השנה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העובדה שהוא הופך להיות שחקן חופשי די מטרידה את הנהלת הברוורס. פרינס פילדר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שחקן הבסיס הראשון גדול הממדים מסיים את חוזהו בחורף הקרוב וצפוי לצאת לשוק החופשי ולהתחרות עם אלברט פוחולס על תפקיד הבסיס הראשון. רוב הסיכויים שלמילווקי, שכבר מחזיקה בתקציב של 90 מיליון דולר (הגדול בתולדות המועדון), תתקשה לעמוד בהצעות של הקבוצות המתחרות. השבוע בתוכנית "בייסבול הלילה" ב-ESPN דנו בשאלה האם כדאי להחתים את אלברט פוחולס לחוזה ארוך טווח, משהו כמו 7-8 שנים, או את פרינס פילדר לחוזה דומה. ארון בון, כוכב היאנקיז לשעבר, ציין שהוא היה מחתים את פילדר מכיוון שפוחולס בן 31 לעומת 26 של פרינס. ככה שלא בטוח שפילדר יילך לקבוצה שלא תצליח להחתים את פוחולס כמו שאומרים הפרשנים. בסוף השבוע פילדר שלח את אוהדי יוסטון לרדוף אחרי הכדור עם שני הומרים. הראשון היה ההומראן התשיעי באורכו בתולדות האצטדיון בטקסס והשני היה קלאץ' שהשווה את המשחק באינינג התשיעי.

בחזרה לפיצ'ינג של מילווקי, שם המצב החל להתבהר באימוני האביב, אז זאק גריינקי היה כשיר. אבל לגריינקי היו תוכניות אחרות, כאשר שיחק כדורסל ושבר את אחת הצלעות, מה שחייב אותו לפתוח את העונה ביציע. בסוף השבוע האחרון גריינקי חזר להגיש במיינורס והוא צפוי לפתוח ביום רביעי הקרוב מול אטלנטה. הבעיה עם גריינקי היא שאף אחד לא יודע מה עובר לו בראש. כתב הבייסבול הבכיר של "ספורטס איילוסטרייטד" ג'ו פוזנאסקי, שבילה הרבה ביציעי קנזס-סיטי, לא הצליח לפענח את התעלומה. יום אחד הוא הבחור הנחמד בקלאבהאוס, יום למחרת הוא לא מסתכל לך בעיניים, סיפר. ככה זה גם היה על המגרש. אחרי עונה שבה זכה בסיי-יאנג, גריינקי מצא את עצמו מתקשה להגיע ל-10 ניצחונות.

לפחות לגבי שון מרקום במילווקי לא צריכים להיות מודאגים, אחרי שביום שישי השבית את מחבטי יוסטון אסטרוס במשך שבעה אינינגים. גם רנדי וולף הוותיק היה טוב עם שמונה אינינגים, ריצה והציג פאסטבול, קאטר וצ'יינג-אפ טובים. דווקא המגיש הבכיר של הקבוצה מהשנה שעברה, יובאני גאיארדו, סובל קצת מחוסר יציבות. "יובאני תמיד היה ככה, יש לו את הרגעים הרעים, אבל בקבוצה לא מודאגים כי הם יודעים שתמיד הוא מצליח ככל שהעונה מתקדמת למצוא את הסטרייק-זון", מסביר האודריקוט.

יובאני גאייארדו שחקן מילווקי ברוורס. Scott Boehm, GettyImages
לא לדאוג, הוא יהיה בסדר. גאיארדו/GettyImages, Scott Boehm

עם כל הכבוד לפיצ'ינג, כשאוהדי הברוורס מבזבזים את כספם במילר פארק, הם מצפים לראות את ריאן ברון במיטבו, ובינתיים האאוטפילדר מספק את הסחורה. ברון, 27, גדל בקליפורניה לאבא שנולד בישראל ועלה בגיל קטן לארצות הברית. אחרי קריירה מוצלחת באוניברסיטת מיאמי, בחרה מילווקי בברון בבחירה החמישית בדראפט של 2005. אחרי שנתיים במיינורס, ברון קיבל את ההזדמנות ומאז מילווקי לא הייתה אותה קבוצה. ברון, שזכה לכינוי "הפטיש העברי", חבט ל-34 הומראנס בעונתו הראשונה וזכה לתואר רוקי השנה ללא מתחרים. בשנה לאחר מכן הוא הוסיף 37 והפך לחובט השני אחרי אלברט פוחולס שמצליח לחבוט יותר מ-30 הומרים בכל אחת מהשנתיים הראשונות שלו בליגה. העונה הוא הגיע לבסיס בכל אחד מ-26 המשחקים הראשונים של הקבוצה ושבר את שיא המועדון מ-1983.

גם בשבת עשה ברון את מה שציפו ממנו עם שני דאבלים. שניהם היו רחוקים סנטימטרים מלהיות הומראנס ושניהם פגעו בכזאת עוצמה בלוח התוצאות בצד השמאלי של מינט מייד פארק, שהיה נדמה כאילו משהו נשבר שם. פתיחת העונה המצוינת שלו זיכתה אותו בהארכת חוזה עד 2020. הארכת החוזה הייתה הפתעה כשהגיעה סתם כך באמצע העונה. ברון מאושר במילווקי ולא מחפש להיות שחקן חופשי, רק מצפה מהקבוצה שתתחזק סביבו בדיוק כפי שעשתה בפגרה האחרונה. "אני לא מרגיש שום לחץ יוצא דופן", הוא מספר בחדר ההלבשה של מילווקי לאחר ההפסד ליוסטון וממשיך בקלישאות. "יש לי ציפיות גבוהות ואני רוצה להוביל את הקבוצה למקומות גבוהים". לגבי מצבה של הקבוצה לאחר חודש ראשון של בייסבול ומאזן של 13:13 הוא אומר: "אנחנו משחקים בייסבול טוב, בייסבול קשוח ועכשיו שקורי וזאק חוזרים נהיה רק יותר טובים". סיפור האהבה בין הקהל של הברו-קרו לברון קיבל חיזוק בשבוע שעבר, כאשר אוהדת מבוגרת החזיקה שלט הקורא לברון להינשא לה, ובנוסף צירפה את מספר הטלפון שלה. עשרות אוהדים התקשרו, מה שגרם למספר שלה לקרוס, אבל מתוך עשרות ההודעות במשיבון הייתה אחת מברון עצמו, שהודה לה על האהבה והתמיכה. כשנשאל לגבי האוהדים בישראל ברוון השיב: "אני רוצה להמשיך להצליח ולגרום להם להיות גאים". כנראה שישראלים לא מדליקים את ברון כמו נשים מבוגרות מוויסקונסין.

אז מה צריך לקרות כדי שהברוורס ימצאו את עצמם בפליאוף? ובכן, הם צריכים למצוא איזון בין שלושת תחומי המשחק: פיצ'ינג, התקפה והגנה. בינתיים, הבולפן בינתיים מככב למרות פאשלה פה ושם. הפיצ'ינג לא חייב להיות מושלם אלא להיות יציב וטוב, וכל זאת במידה שבראון ופילדר ימשיכו את פתיחת העונה הנהדרת שלהם. אם זה יקרה, הקבוצה תצליח למצוא את האיזון במיוחד שהיא מחזיקה בהגנה הטובה ביותר בליגה עם 9 טעויות בלבד כל העונה. "הפסדנו כמה משחקים צמודים העונה", סיפר לאחר ההפסד המאמן החדש של מילווקי רון רויניקי, "אני מרגיש טוב לגבי המשך הדרך, יש כמה דברים קטנים שאנחנו נמשיך לעבוד עליהם". האודריקוט, שנכח בכל אחד מ-26 המשחקים של הברוורס העונה וימשך לעקוב אחריהם, מאוד אופטימי: "אני מאמין שנגיע לפלייאוף, אם דרך המקום הראשון או מהווילד-קארד. בעצם, זה לא משנה איך נגיע לשם כל עוד נגיע לשם". בפעם האחרונה מילווקי ביקרה בפלייאוף ב-2008, מאז היא גם לא סיימה עם מאזן חיובי. השנה הם חושבים שזה יהיה אחרת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לריאן יש סימפטיה לנשים מבוגרות. ברון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully