וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפתיעו אותנו

8.8.2007 / 10:57

אחרי אורן סמדג'ה, הבנו שמדליה אולימפית יכולה לבוא גם מספורטאי לא צפוי. דני בורשבסקי מחפש את המועמד. נכנסים לשנה אולימפית, חלק ב'

אורן סמדג'ה אחראי לכך שעד היום אנחנו תולים תקוות למדליה אולימפית לא רק בספורטאים הבכירים שלנו, אלא בעוד כמה שיכולים להפתיע בכל יום נתון ולהפוך ביום אחד מספורטאים אלמוניים לגיבורים לאומיים. אחרי שסקרנו את מצבם של ספורטאינו הבכירים, הגיע הזמן לבדוק מי הם אלה שיכולים לסיים את התחרות בבייג'ינג מהר מאוד, אבל מצד שני גם לשרוד עד הסוף ולהביא אפילו מדליה.

הטניסאים

שחר פאר, הטניסאית הישראלית מספר 1, אמורה להשתתף באולימפיאדת בייג'ינג. כדי להבטיח את מקומה במשחקים, היא צריכה להיות מדורגת בין 50 הראשונות בעולם חודשיים לפני טקס הפתיחה.

עם כל הכבוד לאולימפיאדה, טורניר הטניס בבייג'ינג יהיה קטן יחסית לסדר הגודל של כל אחד מארבעת טורנירי הגראנד סלאם, מה גם שתמיד יהיו היעדרויות של כמה מהטניסאיות הבכירות בסבב. הנתון הזה יכול לעבוד לטובתה של פאר, שתתחרה בביג'ינג על המשטחים הקשים, עליהם הגיעה להישגים המרשימים ביותר. למרות התקופה החלשה שעוברת עליה, דווקא שחר פאר, עם עידוד ישראלי וקולני ביציעים, יכולה להגיע עד חצי הגמר. גם הפסד בשלב הזה ישאיר לה סיכוי למדליה, כי בניגוד לטורנירים בסבב, יהיה כאן משחק על המקום השלישי.

אנדי רם ויוני ארליך הגיעו באולימפיאדת אתונה עד לרבע הגמר, שם הפסידו לצמד גרמני. הזוג הישראלי צריך לשמור על מקומו הנוכחי בין 10 הצמדים הטובים בעולם ביוני 2008, כדי להבטיח מקום במשחקים. הקלילות שבה רם וארליך קיבלו את ההפסד שלהם באתונה 2004 גרמה ללא מעט אנשים להרים גבה באשר לרמת המוכנות והרצינות שאיתה הגיעו השניים לאתונה. בכל מקרה, גם שבוע טוב שלהם יכול בהחלט להוביל אותם למדליה אולימפית.

ניקה קורניצקי וורד בוסקילה

מצד אחד, צמד שייטות ה-470 איכזבו באולימפיאדת אתונה ובעוד כמה תחרויות משמעותיות לאורך הקריירה שלהן. מצד שני, העובדה שהן הצליחו לסיים בין 10 הראשונות בעולם, 8 חודשים בלבד אחרי שחזרו לשוט יחד, גורמת לנו להאמין שיש כאן חומר מיוחד, שיכול לייצר בסיטואציה מסויימת מדליה אולימפית.

בניגוד לגידי קליגר ואודי גל, קשה להגיד על קורניצקי ובוסקילה, שהן נמנות נכון לעכשיו עם הצמרת העולמית של שייטות ה-470. מצד שני, היו בהיסטוריה כל כך הרבה מדליסטים אולימפיים בענף השייט שאף אחד לא ספר. במזג אוויר כל כך לא יציב כמו זה שצפוי בצ'ינגדו, העיר שבה יתקיימו תחרויות השייט, על אחת כמה וכמה שאפשר להפתיע.

צמד ההולנדיות דה קונינג וברקאוט הן אלה ששולטות כיום ללא עוררין במפרשיות 470 לנשים וזכו באליפות העולם שלוש פעמים ברציפות. קשה להאמין שהישראליות יוכלו להתחרות נגדן, אבל בהחלט יש מקום להאמין שאפשר להשיג מדליה. שני קדמי וענת פבריקנט היו במרחק נגיעה מהמדליה באולימפיאדת סידני. לקורניצקי ובוסקילה נותרה עוד שנה של אימונים קשים, אם יעברו אותה כמו שצריך, הן יגיעו לאולימפיאדה ברמה דומה לזו שהייתה לקדמי ופבריקנט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

שחר צוברי

אלוף העולם לשעבר לנוער בגלשני המיסטרל, התרגל סוף סוף לדגם הניל פרייד ורשם עונה מצויינת, ששיאה היה המקום השמיני באליפות העולם בפורטוגל. הוא אמנם קבע את הקריטריון לאולימפיאדה, אבל עדיין לא סיים את התחרות עם המדליסט האולימפי גל פרידמן, שינסה להדהים באליפות העולם ב-2008 בניו זילנד, כדי לקחת לצוברי את הכרטיס.

בהנחה שזה לא יקרה, צוברי הוא בהחלט מועמד ראוי לסיים את התחרות בסין בין 10 הגולשים הראשונים, מה שהופך אותו מן הסתם למועמד למדליה. צוברי הוא גולש מהדור החדש והיעדר הנסיון האולימפי שלו פוגע בסיכוייו, לצד גולשים וותיקים כמו אלוף העולם הברזילאי ריקרדו סנטוס, אלוף אירופה הפולני פז'מק מרצ'ינסקי ועוד כמה מהוותיקים בצמרת העולמית: ניק דמפסי הבריטי, טום אשלי הניו זילנדי, ניקולה הוגווה הצרפתי וכמובן ניקוס קקלמנאקיס היווני.

לזכותו של צוברי יאמר כי ב-2007 הוא הפגין יציבות מרשימה ביותר בכל התחרויות שבהן השתתף ואולי בשנה שנותרה הוא יצבור מספיק נסיון כדי לאיים על אריות הגלישה. צריך לזכור שהאלוף האולימפי ב-2000, 4 שנים לפני גל פרידמן, היה כריסטוף סיבר האוסטרי, עוד אחד שלא ספרו עד שעלה לראש הפודיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully