וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל קרית שמונה העפילה לליגת העל

5.5.2007 / 16:41

חניכיו של בן שמעון גברו 2:5 על בני לוד, ואחרי הקיץ הקשה שעבר על העיר במלחמת לבנון השנייה, סוף סוף גם בצפון יכולים לחייך

הפועל קרית שמונה העפילה היום (שבת) לראשונה בתולדותיה לליגת העל, אחרי שגברה 2:5 על בני לוד והבטיחה את העלייה ההיסטורית שלושה מחזורים לפני סיום העונה.

אחרי הקיץ הקשה שעבר על העיר במלחמת לבנון השנייה, קשה שלא להתרגש עבור העיר הצפונית ולשמוח עם תושביה. לראשונה זו תקופה ארוכה, קרית שמונה לא עולה לכותרות בהקשרים שליליים של מלחמות וירי קטיושות, ונחמד לראות קצת רגעי שמחה בעיר הפגועה הזו.

תושבי קרית שמונה, שבזמן המלחמה שהו שבועות ארוכים במקלטים, יכולים סוף סוף קצת לחייך. בקיץ נראה היה שההכנות לקראת העונה היו בלתי אפשריות, ושהשחקנים לא יוכלו להתרכז בכדורגל בזמן שבני משפחותיהם בסכנת חיים. למרות כל הקשיים, רן בן שמעון הצליח לגבש את שחקניו ולייצב קבוצת כדורגל מצוינת, שפתחה את העונה בסערה וללא ספק הייתה ראויה לעלייה. היום סוף סוף גם תושבי הצפון יכולים לצהול, ואנחנו איתם.

זהו יום שמח במיוחד עבור הבעלים של הקבוצה, איזי שרצקי, שהשקיע מיליוני שקלים במועדון. שרצקי הצהיר לא פעם כי המטרה שלו היא לא להשיג רווחים כספיים או לרדוף אחר פרסום, אלא לעזור לתושבי הצפון ולגרום להם קצת שמחה. מלבד פיתוח מחלקת הנוער, שרצקי השקיע כספים רבים בבתי ספר בעיר, בבתי תמחוי ובמוסדות צדקה נוספים. סוף סוף מאמציו נשאו פרי.

הצפוניים מנסים כבר מספר שנים לא מעטות לעשות זאת. אייל לחמן ואחרים נכשלו. רן בן שמעון לא התייאש. את העונה הזו הוא פתח בסערה וצבר רצף ניצחונות מרשים (שישה במספר). הקבוצה שלו נראתה בדרך הבטוחה לליגת העל, אך אט אט התגלו בקיעים בחומה, שהכניסו את המערכת ללחץ. אבל לא קבוצה כקרית שמונה נשברה. היא חזרה לעצמה ועם חוסר המחץ של קבוצות אחרות בליגה היא הגיעה למשחק היום בידיעה שניצחון והיא בטופ של הכדורגל הישראלי, מבלי להתחשב בתוצאות של האחרות.

מילה על איליה יבוריאן וגיא צרפתי. הראשון הביא בעונה שעברה גביע להפועל ת"א. יצחק שום לא רצה את החלוץ הארמני שהצפין. עם הצמד היום הוא סגר 16 כיבושים. גם גיא צרפתי הועזב מהאדומים לפני מספר שנים. הקשר לא מחל על כבודו והגיע לקרית שמונה. גם הוא מסיים עונה גדולה. עם שני הבישולים שלו היום הוא הגיע ל-19 (!).

מהלך המשחק

רן בן שמעון היה זקוק לניצחון קטן בבית, על הקבוצה של ערן קוליק. כשנותרו 12 נקודות בקופה, וקרית שמונה הייתה מרוחקת מהפועל חיפה 11 נקודות, חגיגות העלייה היו קרובות מתמיד. בני לוד לא רצתה להיות קישוט, אבל הצפוניים פשוט התעללו בה.

המארחים פתחו טוב והגיעו למספר הזדמנויות שהסתיימו בידיים של שמש. בדקה ה-11 העביר פטי נימבה כדור לגיא צרפתי. האחרון הסיט לחסארמה, שבעט אלכסונית מהשער פנימה. בישול מספר 18 (!) לצרפתי ו-0:1 לקרית שמונה. רק שתי דקות חלפו וסלאח חסארמה הכפיל את התוצאה במו רגליו. הוא קיבל כדור טוב על מפתן רחבת ה-16, בעט מדויק לקורה ופנימה. 0:2 וליגת העל קרובה מתמיד. קרית שמונה המשיכה בחגיגה וגיא צרפתי המשיך להיות שף מעולה, כשבדקה ה-33 שלח כדור ליבוריאן, שבעט חזק לרשת.

בדקה ה-43 התרומם שוער קרית שמונה בצלאל לכדור פשוט. משום מה לאחר שתפס, השמיט אותו בצורה שלומיאלית, סבע היה במקום כדי לגלגל את השער הקל ביותר בקריירה שלו. 1:3 לקריה, עקב טעות נוראית של בצלאל.

חמש דקות בתוך המחצית השנייה קיבלו המקומיים פנדל מפוקפק אחרי הכשלה על יבוריאן, שגם ניגש לבעוט את הפנדל ולא התקשה להבקיע את שערו ה-16 העונה. חגיגה. 1:4 לקרית שמונה. בדקה ה-61 הרים גיא צרפתי קרן. לביא נגח ופטי נימבה המשיך פנימה. בני לוד מושפלת, קרית שמונה בעננים. אחמד סבע כבש את השני שלו במשחק וה-11 העונה, בפנדל בדקה ה-83 כדי להמתיק קמעה את הגלולה המאוד מרה.


הרכבים:

קרית-שמונה: יוסי בצלאל, ברק בכר (רן קוז'וק, 66), איבוס יובלדיו, יניב לביא, עמיר נוסבאום, סלאח חסארמה (וויאם עמאשה, 62), גיא צרפתי, בני בן-זקן, יוסי דורה, פטי נימבה (שרון אזולאי, 69), איליה יבוריאן.

בני לוד: שחר שמש, ירון אביחיל, יקיר שינה, חתים קראים, גל גבע (חסן אבו סחאב, 79), מוחמד כבהא, דודי ליאני (ג'ף איה, 41), דני משען, מורן אבו-ענזה (בן סולומון, 58), אחמד סבע, אלעד גבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully