וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבחון: "הקהל לא בא כי אנחנו לא משחקים כל כך טוב"

לי בוץ

12.3.2007 / 16:40

"אף שחקן התקפה לא בלט העונה חוץ מנמני", "העונה שלי לא כל כך מוצלחת". יוסי שבחון, שמקווה לרשת את מס' 8, פותח את הלב. וגם: רוסו לדין

יוסי שבחון הגיע העונה למכבי ת"א אחרי לא מעט קשיים והרבה סבלנות בקבלת השחרור מהפועל פ"ת. גם הדרך שעוברת עליו בקרית שלום לא קלה, אבל שבחון הוא מסוג השחקנים שלא תשמעו אותם מתלוננים. הוא התחבר מהר מאוד למועדון הצהוב ולאוהדים, המתין בסבלנות לקבל את חולצת ההרכב ומבטיח שכשנמני יפרוש, הוא יעשה את הכל כדי לאייש את המשבצת שלו על הצד הטוב ביותר.

"זה לא נכון שעזבתי את הפועל פ"ת בטונים צורמים", הבהיר שבחון בראיון לוואלה! ספורט. "הרבה אנשים שחושבים את זה טועים. הפועל פ"ת היתה הבית שלי במשך הרבה שנים, והאנשים שניהלתי מולם את המו"מ על עזיבתי כיבדו אותי והתייחסו אליי יפה. המו"מ התנהל בצורה אירופאית לחלוטין, אין לי משקעים כלפי המועדון ואני מקווה שגם למועדון אין משקעים כלפי. אני עוקב אחרי הקבוצה ומחזיק לה אצבעות שתישאר בליגה. אני באמת מאמין שהם יכולים לעשות את זה".

על ההשתלבות במכבי, סיפר הקשר: "מחוץ למגרש אני כבר לא מרגיש שחקן חדש, התרגלתי מהר מאוד גם בזכות העזרה של גיא שמיר ואבי יחיאל, ששיחקו איתי בפ"ת. טוב לי במכבי ואני מאוד אוהב את המועדון. התחברתי לאוהדים ולשחקנים ואני רוצה לתת את כל הסיבות למועדון להצדיק את ההחתמה שלי, למרות שבמגרש עד עכשיו העונה שלי לא כל כך מוצלחת".

"אני יודע שהביאו אותי בתור מי שצריך להחליף את אבי נמני כשהוא יפרוש, ושזה מה שמצפים ממני", המשיך שבחון. "אבל אם הייתי חושב כל מחזור איך אני מחליף את אבי, לא הייתי מתפקד. אבי הוא בעל הבית על המגרש וטוב לי לשחק לידו. לא באתי למכבי כדי לקחת תפקיד של מישהו אחר, באתי להפוך לשחקן משמעותי בקבוצה. אם וכאשר אבי יפרוש ואני אצטרך למלא את המשבצת שלו, אעשה הכל כדי להצליח".

"הלוואי שהדרבי יכריע את האליפות"

שבחון בן ה-24, זכה בחייו בתואר אחד בלבד – גביע הטוטו בעונת 2004/5 עם הפועל פ"ת. השנה מכבי מועמדת לגיטימית לזכות בתואר האליפות וגם במאבקי הגביע הכל עדיין פתוח, אבל שבחון, בדומה לחבריו לקבוצה, נמנע מלומר את המילה הנכספת: "אנחנו קבוצה מאוד חדשה והרבה שחקנים באו בקיץ, כך שהמטרה שלנו היתה קודם כל להתחבר כמה שיותר מהר ולהיות קבוצת צמרת. כרגע אני שמח שזה קורה ובטוח שכל השחקנים מסכימים איתי. אנחנו קרובים מאוד לבית"ר ולהפועל ולמרות שאנחנו עושים את זה בדרך לא כל כך מבריקה ומשכנעת, בשבילנו זה מספיק. אנחנו עובדים קשה ומעריכים מאוד כל שלוש נקודות שאנחנו לוקחים".

"למשל הניצחון בשבת על מכבי נתניה היה מתוק מאוד", הסביר השחקן. "זה לא ניצחון בדרך לאליפות, אבל זה ניצחון שהיה קשה מאוד להשיג אותו ועוד נצחון בדרך למטרה - להידבק לצמרת. הלוואי שנצליח לנצח בדרכים קלות יותר, אבל גם בדרך הקשה צריך להשיג את הנקודות. אני בטוח שאם נגיע שלושה מחזורים לסיום במצב רלוונטי לתואר, כולם ירצו רק דבר אחד. עכשיו אף אחד לא ייצא בהצהרות של תואר, אנחנו בסך הכל רוצים להישאר קרובים".

"יכול להיות שהדרבי במחזור האחרון יהיה משחק על האליפות", התרגש שבחון, "אבל בינתיים זה סוג של חלום של התקשורת. כל שחקן יחתום על סיטואציה לפיה המשחק האחרון בעונה יכריע את האליפות, לא משנה נגד מי נשחק, ועל אחת כמה וכמה שמדובר בדרבי לוהט. גם ככה הדרבי פה הוא מעל ומעבר, בתור שחקן חדש הבנתי שהמשחק הכי גדול בליגה זה הדרבי התל אביבי. אם המשחק הזה יכריע את האליפות, יקרה פה דבר שלא קרה בארץ הרבה זמן. הלוואי שזה מה שיהיה".

"הביקורות לא רחוקות מהמציאות"

לזכותו של שבחון, שבשנה שעברה היה שחקן פורה מאוד בחלק ההתקפי עם 11 שערים וארבעה בישולים במדי הפועל פ"ת, רשומים העונה שלושה שערים ובישול בודד במכבי. גם הוא, בדומה ליתר שחקני ההתקפה בקבוצה, לא נשאר חסין לביקורות: "אני, באופן אישי, לא כל כך קורא עיתונים או נכנס לאתרי אינטרנט, יש לי את הביקורת האישית שלי ושל האנשים שקרובים אליי. בסך הכל הביקורות לא רחוקות מהמציאות - לא הבקענו המון שערים עד עכשיו ואף שחקן התקפה לא בלט השנה חוץ מאבי נמני, שנותן עונה מעל ומעבר".

"כל אחד צריך להסתכל על עצמו ועל זה שעומד לידו ולבדוק מה הוא צריך לשפר ואיך הוא יכול לעזור לשני. עם זאת, למרות היכולת הלא משכנעת של שחקני ההתקפה הקבוצה אוגרת נקודות, אז מעניין לראות מה יהיה כששחקני ההתקפה באמת יתנו פרי. אמנם לא נשאר עוד הרבה זמן, אבל כדאי לחכות".

שבחון סיכם בהתייחסות לאוהדים הצהובים, שלמרות המאבק של הקבוצה בצמרת לא ממהרים לגדוש את המגרשים: "הקהל לא מגיע כי אנחנו לא משחקים כדורגל כל כך טוב. אנחנו צוברים נקודות, אבל הם מצפים ליותר ואני מבין אותם. אנחנו רוצים לתת לקהל סיבות להגיע למגרש, והלוואי שבלומפילד יהיה מלא בכל משחק. בל מקרה, אלה שמגיעים עושים עבודה נפלאה ומורגשים מאוד. האוהדים של מכבי איכותיים, ואני באופן אישי מרגיש אותם בכל הכח בכל משחק".

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית

רוסו צפוי לעמוד לועדת משמעת

היום (שני) זכו חניכיו של אלי כהן ליום חופשי ומחר הם יפתחו בהכנות למשחק החוץ בשבת מול מ.ס. אשדוד עם שני אימונים בקרית שלום. ג'ובאני רוסו עשוי לעמוד בפני ועדת משמעת פנימית של המועדון במהלך השבוע, זאת מאחר ואיחר לאסיפה לפני המשחק מול מכבי נתניה ביום שבת.

כרגע, עדיין לא ברור מתי ואם בכלל יתייצב השחקן בפני הצוות המקצועי, אך במידה וזה יקרה, רוסו, שתירץ את האיחור בעובדה שאין לו רכב מאז שנתפס נוהג ללא רישיון בתוקף, צפוי לספוג קנס כספי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully