וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולם אחר

1.3.2007 / 11:38

אליפות אירופה באתלטיקה באולם סובלת מבעיית יוקרה, אבל המארחים באנגליה מתרגשים ממנה. בחרנו עבורכם את חמשת האירועים שאסור להחמיץ

כשזה מגיע לתחרויות באולם, מלכת הספורט נשארת בארמונה ומבקשת שיניחו לה עד לסיום תרדמת החורף. היא הרי נועדה לאירועים הגדולים והנוצצים באמת, אולימפיאדות ואליפויות עולם באיצטדיון פתוח לעיני 100 אלף איש. ובכל זאת, בבירמינגהאם נותנים לה כבוד ומבטיחים אליפות אירופה חורפית ונוצצת במיוחד. טוב, אפשר להבין את הבריטים, הם הרי צריכים להסתתר מהגשם ברוב ימות השנה. זו בדיוק הסיבה שכבר נמכרו כל 5,000 הכרטיסים לשלושת ימי התחרות, שתצא לדרך בשישי בבוקר ותינעל בראשון בערב.

חובבי הספורט הישראלים מתחברים פחות לאתלטיקה באולם. האתלטים שלנו ממש לא זקוקים לאולם כדי להתאמן בחורף והסיבה היחידה שאיגוד האתלטיקה הוציא לבריטניה משלחת של 3 אתלטים היא בעיקר צבירת נסיון ברמות הגבוהות ואולי גם פנטזיה על מדליה. אלכס אברבוך כבר זכה במדלית זהב במעמד הזה, אבל הוא בחר שלא להשתתף הפעם. האתלט הבכיר בכחול-לבן יהיה הקופץ לגובה ניקי פאלי ומי שיכול לרשום גמר נוסף הוא איתי מגידי, שיתחרה בריצת ה-3,000. מיכאל אילין יתחרה ב-60 משוכות לגברים (שישי ב-12:10), בעיקר כדי לצבור נסיון.

אז כדי שלא תשתעממו יותר מדי מול המסך, עם שמות שלא יגידו לכם כלום במקבץ ריצות משעממות ל-800 מטר, בחרנו עבורכם את חמשת האירועים שאסור להחמיץ. זה ישודר ביורוספורט, לא יגזול לכם יותר מדי זמן ולא יגרום לכם לפספס את "ארץ נהדרת". להדפיס ולשמור.

קפיצה לגובה גברים (ראשון, 16:00)

אחת התחרויות שיסגרו את האליפות ביום ראשון צפויה להתעלות לרמה הגבוהה ביותר. העובדות מדברות בעד עצמן: עם ארבעה קופצים שעברו השנה מעל ל-2.35 מ' וניקי פאלי אחד, זה אמור להיות הדובדבן שבקצפת עבור חובבי האתלטיקה בארץ ובעולם. כל שנותר לנו לקוות זה שפאלי יצליח לעבור את המוקדמות שיתקיימו בשבת ב-12:05 (שעון ישראל). במקרה הזה, לא בטוח שגובה של 2.24 מ', שהוא קבע החורף באולם, יספיק לו. כמו שזה נראה, הוא חייב לשאוף יותר לכיוון שיאו האישי באיצטדיון פתוח, שעומד על 2.30 מ'. על מדליה הוא ביקש מאוד שלא להתחייב וטרח להצהיר כי בשבילו זו תחרות הכנה בלבד לקראת הדבר האמיתי בקיץ, אליפות העולם באיצטדיון פתוח ביפן.

אם פאלי אכן יגיע לגמר הוא יפגוש שם ככל הנראה את האלוף האולימפי סטפן הולם ( שיא אישי של 2.40 מ') ואת בן ארצו לינוס תורנבלאד. שניהם קפצו לגובה של 2.38 מ' לפני מספר ימים, באליפות שבדיה. מי שמאיים על התואר הוא הכישרון הרוסי הענק איבן אוחוב, שמחזיק בתוצאת השנה בעולם (2.39 מ'). אנדריי טרשין, שניתר העונה ל-2.35 מ', משלים צמד רוסי חזק שמועמד לאייש שני שליש מהפודיום.

קפיצה לגובה נשים (שבת, 15:15)

גם במקרה הזה צפויה תחרות ברמה של גמר אולימפי, כאשר כל הפייבוריטיות למדלית הזהב בבירמינגהאם יתחרו זו מול זו על התואר גם בפוקוהוקה בסוף אוגוסט. זה הולך להיות ליין-אפ מרשים ביותר, עם אחוזי היעדרויות נמוכים מאוד.

קאיסה ברגקוויסט השבדית היא שיאנית העולם באולם (2.08 מ') אבל עדיין לא זכתה בתואר חורפי, למרות שכבר הייתה אלופת העולם ואירופה באיצטדיון פתוח. העונה היא עדיין לא הצליחה לעבור את מחסום שני המטרים, אבל אין ספק שהניסיון שלה הולך לשחק תפקיד בגמר הזה. הקרב על מדלית הזהב צפוי למעשה להיות שחזור של הגמר הדרמטי מאליפות אירופה בקיץ האחרון בגטבורג, אז השבדית סיימה שלישית בלבד אחרי תיאה הלבוט הבלגית (2.00 מ' השנה) וונלינה ונייבה הבולגריה (2.02 השנה). מתחרה נוספת שכבר הצהירה שהיא הולכת על התואר הזה בשיא הרצינות היא רות בייטיה הספרדיה (2.01 מ' השנה) כאשר גם בלאנקה ולאסיץ' הקרואטית (2.01 מ' השנה) תרצה להוכיח שהיא יכולה להתעלות על עצמה בתחרויות החשובות.

לכל אלו תצטרף הרוסיה אנה צ'יצ'רובה (שיא אישי של 2.04 מ'), שלא ממש הצליחה להתבלט בעונת החורף הנוכחית, אבל תרצה לשמור על התואר בו זכתה לפני שנתיים.

60 מטר גברים (ראשון, 18:20)

בתחרויות האלה הקרב על תואר האיש המהיר ביבשת הוא בדרך כלל בין בריטניה לצרפת, אלא שנראה שבבירמינגהאם יתמודדו על התואר שני בריטים, אחד שחור והשני לבן. הלבן, קרייג פיקרינג, בן ה-20 נחשב לדבר הבא בעולם הספרינט של הממלכה המאוחדת. מקווים שם שיגיע להישגים גדולים בהרבה מאלו של אלוף העולם לנוער לשעבר, מארק לואיס-פרנסיס, שהתגלה כאכזבה. מול פיקרינג המפתיע, שקבע העונה 6:55 שנ', ירוץ בן ארצו ג'ייסון גארדנר, אחד מרצי ה-60 הטובים בעולם, שלא כל כך הצליח בריצות ה-100 הקייציות, מאחר ש-40 המטרים הנוספים בספרינט שלו הם קצת בעיתיים. פיקרינג, לעומתו, דווקא נחשב לפוטנציאל נהדר גם בריצת ה-100.

השניים התמודדו בחורף פעמיים ראש בראש בתחרויות חשובות. פיקרינג הפתיע את גארדנר באליפות בריטניה הפתוחה, אלא שגארדנר נקם בו בגראנד פרי בבירמינגהאם. מי יזכה בשובר השיוויון? הצרפתים מקווים שאף אחד מהם, אלא הספרינטר הבכיר של הטריקולור רונולד פוניו (שיא אישי של 6:45 שנ') שזכה במדלית הארד לפני שנתיים במדריד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

קרב 5 נשים

קרולינה קלופט השבדית זכתה פעמיים באליפות העולם ובאליפות אירופה בקרב 7 והיא גם המדליסטית האולימפית. אז למה לא להוסיף לעצמה תואר שני באליפות אירופה באולמות. במקרה הזה הנשים מתחרות בחמש מקצועות במקום 7, מה שהופך את התחרות המפרכת הזאת לאירוע של יום אחד, שיצא לדרך בשישי ב-11:30 בבוקר (שעון ישראל) ויסתיים כעבור 9 שעות בריצת ה-800 מטר. יריבותיה העיקריות של קלופט יהיו קלי סותרטון הבריטית, שתזכה לעידוד הקהל המקומי והליטאית המשתפרת אוסטרה סקוייטה.

המקצועות בקרב ה-5:

60 משוכות – בשעה 11:30
קפיצה לגובה – בשעה 12:15
הדיפת כדור ברזל – בשעה 15:30
קפיצה לרוחק – בשעה 18:00
800 מטר – בשעה 20:40

3,000 מטר גברים (שבת, 17:40)

אם לא היינו בונים על איתי מגידי, סביר להניח שלא היינו מתייחסים לריצה הזאת. הרץ המוכשר שהפך לאחד משלושת האתלטים הבכירים בארץ כבר הראה לנו מה הוא יודע באליפות אירופה בקיץ האחרון, כשעלה לגמר ריצת ה-3,000 מכשולים ושיפר את השיא הישראלי באופן משמעותי. באולם לא יהיו מכשולים, אבל מגידי כבר הוכיח לנו שהוא אוהב גם את הריצות החלקות, כששבר את שיאי ישראל המיתולוגיים ב-2,000 ו-3,000 מטר (7:54:11 דק'). בשלוש השנים האחרונות, שבהן הוא למד והתאמן במכללת קלמזון, מגידי השתפר פלאים ונראה שהוא לא מתכוון לעשות את כל הדרך מארה"ב לאירופה באמצע שנת הלימודים רק כדי לסיים את התחרות במוקדמות.

הפייבוריט למדליה בריצה הזאת הוא הצרפתי בועבדוללה טאהרי, מדליסט הארד מאליפות אירופה האחרונה (שיא אישי של 7:38:41 דק'). אליסטר קראג האירי וחסוס אספה הספרדי ייאבקו מולו על התואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully