וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון האילוץ

12.3.2010 / 8:03

מכבי נאלצה לבנות קבוצה ללא שחקנים מקומיים, אירופאים או גבוהים, ואז נאלץ פיני גרשון להתאים את סגנון המשחק שלו לדורון פרקינס הפרוע. בניגוד לכל הציפיות, הובילו שתי ההחלטות האלו את מכבי לפיינל פור

1. לפני הכל, צריך להזכיר: עד לפני מספר חודשים התנהל כאן דיון לגבי צירופו של דורון פרקינס למכבי תל אביב על חשבון גל מקל. בינתיים, מאז עזב מקל את מכבי גליל עליון לא מפסיקה להפסיד, גם אם לא באשמתו. פרקינס, במקביל, הוביל קבוצה לעמדה מצוינת להעפלה לפיינל פור. לטוב ולרע, מכבי היא הקבוצה של פרקינס כרגע. הוא שלט באופן מוחלט במחצית השנייה במדריד, ובייחוד ברבע האחרון, מול שחקנים מפורסמים ויקרים ממנו, כמו סרחיו יול ופבלו פריג'יוני. לאורך העונה, באופן מוזר, מכבי התאימה את עצמה לסגנון של פרקינס, במקום שיתרחש התהליך ההפוך והצפוי: היעלמות כמעט מוחלטת של המשחק בין גבוהים והיומרות לתחכום במשחק ההתקפה, ותחת זאת התבססות על ריווח וחדירה לסל. יחד עם ההתקדמות של סטפון לאזמה, שנמצא בכושר פנומנלי, והאופי הכמעט שארפי של בלות'נטל, זה הספיק. עד ההתעוררות של שניהם בדקה האחרונה, עמדו אידסון ואנדרסון, שסביבם הקבוצה נבנתה, והסתכלו על שחקני המשנה מביאים אותם כמעט עד לפריז.

2. בית שמינית הגמר המצוין של מכבי הוא ניצחון לתפיסת הכדורסל של פיני גרשון, שנובעת מאילוצים: אין לו כמעט שחקנים מקומיים; שחקנים אירופאים מובילים לא ינחתו כאן, עקב הפער בין הדולר ליורו והכוח של הקבוצות הספרדיות והרוסיות; הגבוהים יקרים מדי. תמונת הראי היא ריאל מדריד, שכולה שחקנים ספרדים, אירופאים וגבוהים. כפועל יוצא, מכבי מתבססת על הרכב אמריקאי, אתלטי מאוד, עם יכולת להפעיל לחץ אגרסיבי בהגנה – כפי שעשתה ברבעים האחרונים אתמול ומול סיינה. ריאל, לעומת זאת, איטית ושבלונית, כמעט בלי אחד על אחד ויצירתיות. ברבע האחרון היא הייתה חסרת אונים מול הכוח המתפרץ של פרקינס, לאזמה ואנדרסון. גרשון הראה במשחקים האחרונים גם גמישות, כשוויתר על ההגנות הנסוגות לטובת אישית אגרסיבית ורצחנית. מול ניהול משחק רע של אטורה מסינה, שהתעקש להכניס לאורך כל הרבע האחרון כדורים לאנטה טומיץ' מול ההגנה הצפופה של מכבי, איש כבר לא זוכר שעד לא מזמן קרס גרשון בכל פעם שפגש את עמיתו האיטלקי.

3. פרטיזן בלגרד היא לא קבוצה שאפשר לזלזל בה. הפרויקט של דושאן וויושביץ' מצליח למרות עזיבת כל הכוכבים הצעירים, ובניגוד למסורת הוא מתבסס השנה על זרים ושחקנים מקומיים מבוגרים יותר. למרות זאת, עם יתרון הביתיות מכבי כבר יכולה להביט קדימה באופטימיות, וגם בתחושה שהיא עוד יכולה להשתפר – בייחוד בגזרה של צ'אק אידסון, ש-5 הנקודות הקריטיות שלו בסיום עשויות להיות פתח לשינוי. דבר אחד בטוח: עד סיום העונה, אף אחד כבר לא יהמר נגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully